Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-25, 17:13
  #157
Medlem
Det är inte invandrarnas fel. Allt är sveriges fel som är dålig på immigration och invandringspolitik. Då blir det så här.

Men detta kommer leda till att man försöker bekäma kriminaliteten mer genom att det blir svårare att undkomma brott och strängare straff. Sverige är för pk för gated communities, skicka invandrarna på slavarbetsläger, eller drönare, robotar, kameror, zoner, kinesisk social kredit score som bevakar varje cm

Gör som i kina. Sterilisera alla invandrare
__________________
Senast redigerad av stroganof 2021-11-25 kl. 17:20.
Citera
2021-11-25, 23:19
  #158
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof

Gör som i kina. Sterilisera alla invandrare

Källa på det?
Citera
2021-11-25, 23:47
  #159
Medlem
hur svårt kan det vara att ta fast dom här då. civilpolis köper en dyr rolex på nått ställe. lägger ut massa bilder på instagram osv.
Citera
2021-11-26, 05:20
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Källa på det?

Syftade på att kina steriliserar alla uyigurer
Citera
2021-11-26, 06:11
  #161
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotrug
hur svårt kan det vara att ta fast dom här då. civilpolis köper en dyr rolex på nått ställe. lägger ut massa bilder på instagram osv.

Brottsprovokation är ej tillåtet i Sverige.
Tror du sett för mycket på tv eller fantiserat ihop något scenario.
Citera
2021-11-26, 06:59
  #162
Avstängd
wwrs avatar
Jag är inte insatt och har inte läst allt. Men är inte dessa fall ofta försäkringsbedrägerier där "rånare" och "offer" delar på ersättningen från försäkringsbolaget? Bolaget lär nog utreda ordentligt.
Citera
2021-11-26, 11:04
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Dessa kåta jävlar på sociala medier blir allt fler och det kommer bli allt fler av dessa handlingar.

Darwinkandidater är inte de användbara besticken i 3e lådan.
Jag misstänker också att rånarna hittar rolex offren via sociala medier.
Citera
2021-11-26, 11:06
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag är inte insatt och har inte läst allt. Men är inte dessa fall ofta försäkringsbedrägerier där "rånare" och "offer" delar på ersättningen från försäkringsbolaget? Bolaget lär nog utreda ordentligt.
Verkar ha hänt många rolex rån på senaste. Man grep ju några grabbar med DHL kläder på sig för förberedelse till rån för någon vecka sedan.
Men visst finns det fulingar som gör det
Citera
2021-11-26, 15:33
  #165
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Verkar ha hänt många rolex rån på senaste. Man grep ju några grabbar med DHL kläder på sig för förberedelse till rån för någon vecka sedan.
Men visst finns det fulingar som gör det
Om det skulle vara ett bedrägeri måste det vara väldigt svårt för försäkringsbolaget att bevisa det. Jag undrar om han inte t.o.m. kan få från hemförsäkringen (allriskskydd) för att någon hållit en pistol mot huvudet på honom?

Att försäkra en Rolexklocka är ganska naturligt.

Försäkringsbolagen känner nog på sig om det är äkta eller uppdiktat men det måste vara svårt att bevisa. Jag vet inte vad de gör om de känner sig säkra på att killens kompis "rånat" honom. Kan han bli svartlistad av bolagen?

Jag blev rånad på riktigt en gång i Sydamerika och fick överraskande ersättning på ett schysst sätt av Folksam på min hemförsäkring. Inte för det stulna men för rånet och viss kroppsskada som läkte helt. Fast jag vet inte om killen kan få något för psykiska men av att någon hållit en pistol mot huvudet på honom?
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-11-26 kl. 15:40.
Citera
2021-11-26, 15:44
  #166
Medlem
efedrinkungens avatar
Hemförsäkringen täcker upp till
50,000kr…
Har du inte klock/smyckestillägg
så blir det inte mer än 50,
oavsett vad klockan kostar.

Känns som bolagen kommer
höja premierna nu …🧐
Citera
2021-11-26, 15:56
  #167
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efedrinkungen
Hemförsäkringen täcker upp till
50,000kr…
Har du inte klock/smyckestillägg
så blir det inte mer än 50,
oavsett vad klockan kostar.

Känns som bolagen kommer
höja premierna nu …🧐
Gäller det tillägget om det stulna försvinner vid rån och inte vid inbrott?

Och skulle killen få 50k minus självrisk utan tillägget?
__________________
Senast redigerad av wwr 2021-11-26 kl. 16:03.
Citera
2021-11-26, 16:46
  #168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Om det skulle vara ett bedrägeri måste det vara väldigt svårt för försäkringsbolaget att bevisa det. Jag undrar om han inte t.o.m. kan få från hemförsäkringen (allriskskydd) för att någon hållit en pistol mot huvudet på honom?

Att försäkra en Rolexklocka är ganska naturligt.

Försäkringsbolagen känner nog på sig om det är äkta eller uppdiktat men det måste vara svårt att bevisa. Jag vet inte vad de gör om de känner sig säkra på att killens kompis "rånat" honom. Kan han bli svartlistad av bolagen?

Jag blev rånad på riktigt en gång i Sydamerika och fick överraskande ersättning på ett schysst sätt av Folksam på min hemförsäkring. Inte för det stulna men för rånet och viss kroppsskada som läkte helt. Fast jag vet inte om killen kan få något för psykiska men av att någon hållit en pistol mot huvudet på honom?
Jag vet inte hur försäkringsbolagen jobbar men Folksam vet jag betalar utan problem. Har spillt vätska på min stationära dator två gånger och både gångerna betalade Folksam ut pengar utan att be om kvitto eller liknande.

Bor man på Östermalm har man säkert massa pengar och borde inte behöva göra försäkringsbedrägerier.
__________________
Senast redigerad av Babyspenat 2021-11-26 kl. 16:48.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback