Citat:
Ursprungligen postat av
Hjärter Dam
Har läst fupen och domen och det känns som rena turen att hon inte dödade någon av dem.
Samtal med soc (som skulle varit ett möte) urartade och Ronja blev upprörd och skrek på flickorna. Vad gör soc-tanterna? Inget alls! Inte ens ett uppföljande samtal eller besök. På natten försöker hon strypa dem och det är först efter det att de har rymt till en granne och sedan varit hemma hela dagen ensamma med mamman (ej i skolan) så kommer polisen på eftermiddagen. Jäkligt slappt av soc och övriga inblandade. Stackars flickor. Hoppas De klarar sig ok.
Av det man kan läsa sig till så verkar mamman helt sjuk i huvudet. Stackars flickor. Soc förefaller ha en förmåga att lägga sig i där de inte borde lägga sig i och strunta i att sköta sitt uppdrag när det verkligen finns anledning. Storsläggan på skötsamma normala svenskar och undfallande eller vänder bort blicken när det kommer till dysfunktionella svenskar och invandrare.
Jag har i andra trådar uttryckt min åsikt att man borde få tillrättavisa sina barn fysiskt. Det här är dock inte fysisk tillrättavisning eller aga utan ren och skär misshandel. Hålla för näsa och mun och säga att snart är det över, fy fan alltså vilket monster.
Citat:
Ursprungligen postat av
ytsmygaren
Vissa ska fan inte ha barn, måtte hon ALDRIG får tillbaka töserna.
Instämmer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dockland
Hoppas det går bra för barnen, men jag förstår att det sociala arvet är starkt.
Så är det tyvärr. Det finns dock bra föräldrar som får odågor till barn och det finns underbara barn som har idioter till föräldrar.