2021-11-25, 16:41
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Du vill ju få fram skit om Emil... Älskade du inte honom? Då gör man inte såhär
Då är man bara hämdlysten!!!

Men snälla, nu får du lägga ner. Så du försöker tysta en annan medlem för att den vill berätta? Varför?
Igår sa du till mig att kliva av Flashback då jag tyckte det var synd att barnen drabbades.
Idag tycker du annorlunda.
Varför vill DU sätta munkavel på henne? Berätta!
2021-11-25, 16:41
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Hej.

Jag heter verkligen varken Lida eller Lydia.
Och jag ljuger absolut inte!
Som jag sagt, jag kände/känner inte Lydia, har bara träffat henne ett par gånger. Och jag tycker inte att man känner någon efter att ha träffat en person några gånger.
Jo, det avslöjades saker där i köket för den vännen som var i andra änden av telefonen, den person som hade kontakten med Skanska.

Sand och Grus buiessnes verkar vara lite shady, kanske.

Eller skulle denna hämnd vara för spruckna kärleksrelationer/otrohet?
2021-11-25, 16:44
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Du blandar ihop saker
Och vad är motivet menar du?

Vad snackar du om nu? Vad blandar jag ihop. Du måste skriva vad du menar annars blir det bara trams då varken jag eller andra vet vad du menar. Jag hänvisade till vad Mr Mystification sa i början. Även flera andra. Mkt intressanta saker kom ju fram då. Även de som varit inne o kladdat på Emils minnessida med en massa trams.
Jo, jag hann läsa dom inläggen.

Bedrövligt hur en del beter sig här!
2021-11-25, 17:36
Medlem
Citat:
Hej.

Jag bryr mig inte om vad vissa här inne tror och tycker om mig.
Men man ska veta att jag faktiskt känner till ganska mycket om Emil och hans förehavanden.
Jag vet varför han fick sluta på Bellmans. Orsaken är enkel, han avslöjade företagshemligheter, så det var inte så konstigt att han fick lämna därifrån.
Jag satt i hans kök tillsammans med honom och Lydia när dom avslöjade de saker för en vän till Lydia, som sen skulle vidarebefordra det till Skanska.
Och det var ett försök från Emils sida att hämnas på en P på Bellmans.

Så nu har du plötsligt pratat med och träffat Lida och ändå fattade du inte att det var dem 2 som var ihop ?
Inte du och Emil
2021-11-25, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Vad snackar du om nu? Vad blandar jag ihop. Du måste skriva vad du menar annars blir det bara trams då varken jag eller andra vet vad du menar. Jag hänvisade till vad Mr Mystification sa i början. Även flera andra. Mkt intressanta saker kom ju fram då. Även de som varit inne o kladdat på Emils minnessida med en massa trams.
Jo, jag hann läsa dom inläggen.

Bedrövligt hur en del beter sig här!
Vad menar du?
2021-11-25, 17:49
Medlem
Citat:
Hej.

Som jag sagt, jag kände/känner inte Lydia, har bara träffat henne ett par gånger. Och jag tycker inte att man känner någon efter att ha träffat en person några gånger.
Jo, det avslöjades saker där i köket för den vännen som var i andra änden av telefonen, den person som hade kontakten med Skanska.
Om du älskar/älskade Emil.. Varför är du inne och skvallrar om honom på flashback då? Det stämmer inte och jag får absolut inte ihop sånt.....
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-11-25 kl. 17:51.
2021-11-25, 18:37
Medlem
Citat:
Hej.

Hej!
Jag tycker mig märka att du inte gärna vill svara på frågor.
Nåväl, kl 17:54 postade jag ett inlägg där jag målade upp ett tänkt scenario där du, Emil och "kusin" Lydia ni alla tre befinner i samma rum/kök och där du då börjar kärleksvänslas lite så där mysigt med Emil.

När du nu, alldeles nyligen, fått reda på vad "kusin" Lydia är kapabel till, nämligen att ta ut en bössa, ladda den och döda, har du då nån tanke om hur nära det var att kanske du hade blivit skjuten med en hagelsvärm?
Om du tänkt en sån tanke, för den vore ju inte särskilt djärv mtp hurdan Lydia visat sig vara, hur ser din tanke då ut?
Du tackar Gud för att du inte pussade Emil inför Lydia?
Kan det vara så?
2021-11-25, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hur vet du att det är/blir negativt, då?

"Älska", kärlek tar slut rätt ofta och fort i Sverige.

För E var det ju minst 2 ggr, separerat från sina barns mammor, som kärleken tog slut.
ihjälskjuten vid villa, Bålsta. En gripen. 2021-06-18

Postat av Loveangelie
Hej.

Ja, Emil och jag var tillsammans sedan maj 2020, varför är det så konstigt?
Anledningen till varför hans familj inte känner till oss kan ju bero på att han inte hade så bra kontakt med dom. Hans bror bjöd honom inte ens på bröllopet, vilket jag kan tycka är ganska talande.
Och som jag sagt tidigare, vi sågs ofta. Men återigen, vi ville inte skylta med det, och den anledningen behöver jag inte berätta för er.
Jag har varit hemma hos honom både i veckorna och på helger, dock ej träffat "kusinen" Lydia alla gånger. Oftast var hon hos sina barn, I Uppsala, hos klasskompisar m.m.
Och nej, jag såg aldrig att "han delade säng med kusinen" Tror ni inte jag hade reagerat då?
Ja jag vet att han hade andra tjejer som stalkade honom, det berättade han.
Jag bryr mig inte om vad ni tror här inne, men jag vet att vi älskade varandra och tänkte bygga en framtid tillsammans.
Jag kan bara inte fatta att det som har hänt, verkligen har hänt, är så ledsen.

Ett inlägg av ängeln.... Nu blev det inte så. En mörderska kom ivägen. Då passar man på och hänga ut sin älskade istället!
2021-11-25, 19:14
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
ihjälskjuten vid villa, Bålsta. En gripen. 2021-06-18

Postat av Loveangelie
Hej.

Ja, Emil och jag var tillsammans sedan maj 2020, varför är det så konstigt?
Anledningen till varför hans familj inte känner till oss kan ju bero på att han inte hade så bra kontakt med dom. Hans bror bjöd honom inte ens på bröllopet, vilket jag kan tycka är ganska talande.
Och som jag sagt tidigare, vi sågs ofta. Men återigen, vi ville inte skylta med det, och den anledningen behöver jag inte berätta för er.
Jag har varit hemma hos honom både i veckorna och på helger, dock ej träffat "kusinen" Lydia alla gånger. Oftast var hon hos sina barn, I Uppsala, hos klasskompisar m.m.
Och nej, jag såg aldrig att "han delade säng med kusinen" Tror ni inte jag hade reagerat då?
Ja jag vet att han hade andra tjejer som stalkade honom, det berättade han.
Jag bryr mig inte om vad ni tror här inne, men jag vet att vi älskade varandra och tänkte bygga en framtid tillsammans.
Jag kan bara inte fatta att det som har hänt, verkligen har hänt, är så ledsen.

Ett inlägg av ängeln.... Nu blev det inte så. En mörderska kom ivägen. Då passar man på och hänga ut sin älskade istället!

Det som du fetade, det var ju då, dåtid, förut så älskade de varandra och planerade......

Men det är inte relevant för brottet!

Det som är relevant är om det fanns flera kvinnor som han "dejtade" samtidigt, som ev gjorde L så arg att hon tryckte av den kvällen.....det vet vi ju inte.
2021-11-25, 19:26
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Mycket intressant!
Varken Drömvridaren eller den Remärkvärdiga eller Drottningen, hon som oupphörligt klagar på att FUP är så tunn, tycks ha reagerat över att en advokat tycks ha brutit mot vad som gäller för klienter som är häktade med fulla restriktioner.

Selektivt läsande?
Jag tror det.
Bästa Snipskata78, till skillnad från dig är jag sen länge pensionär och har därmed inte tid att hänga här 24/7… så varför skulle jag hunnit reagera eller bry mig om det?
Get a job…
2021-11-25, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Dom som sörjer E ska nog inte hänga här om de inte orkar!

Här diskuteras brottet ur många olika vinklar!
Det var inte det jag skrev! Jag känner inte ens Emil. Tycker du att det är relevant för brottet vad han skrev om minnessidan?
Senast redigerad av Vemdalen62 2021-11-25 kl. 19:41.
2021-11-25, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Så nu har du plötsligt pratat med och träffat Lida och ändå fattade du inte att det var dem 2 som var ihop ?
Inte du och Emil

Plötsligt? Nej, inte plötsligt alls.
Och varför skulle jag se det. Du vet, vi vuxna sitter inte och gulligpluttar varandra hela tiden, och jag var där bara tillfälligt.
Och för att tydliggöra för dig, jo vi kysste varandra adjö vid dörren sen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in