2021-11-25, 15:36
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Exet och Emil började hitta tillbaka till varandra och Emil hade en del att styra upp.
Tyvärr kunde ingen hjälpa Emil på mordkvällen och därför är han DÖD!

Men varför var dom då otrogna hela tiden? Varför var han då med Lydia m.fl om han nu ville va med ngn annan? Menar du att exet tyckte det var ok att dom var flera st i förhållandet?

Njae. Jag har hört precis tvärtom faktiskt.

Alltså, jag tror inte Emil kanske berättat allt.

Jag har sagt det tidigare då de kommit fram. Att han och Lydia ljög att det var slut för att hjälpa Emil att få träffa barnen. Folk ogillade att Emil gav Lydia saker, de ogillade att Emil kanske t.o.m kommer flytta med henne. Så krav ställdes på Emil.

De tog ner bilderna på hans Facebook för att andra skulle då tro att det var slut. Han behöll den med dom båda i bilen, för hur det än var så var det av vikt att reta gallfeber på en från Bellmans.

Kvällen innan hjälpte ju Lydia Emil genom att uppmuntra honom att åka till exet, att fortsätta spela spelet att det var slut...

Sen kanske Emil kört nån form av dubbelspel och lovat Båda två saker, eller kanske ännu fler? Det låter jag vara osagt.

Jag tror tyvärr att Emil levde under en viss press.
2021-11-25, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Men varför hjälpte ingen Emil om han gång på gång till vänner, familj m.m berättat hur hemskt han hade det? Varför ingrepp ingen tror du?
Är ju alldeles fasansfullt att ingen kunde hjälpa honom få ut henne ur huset!!! Ringde han polisen?

Finns ju en medlem här som heter MrMystification eller ngt liknande.., han hade ju träffat dom båda och talat med dom och enligt den personen så var allt bra när de var nyktra. Kan det inte vara så att då var allt ok?

Varför låg dom och myste med varann samma kväll innan de spårade ur? Vad tror du?
Jag har inte sagt nåt om det du skriver om.. Jag tror fortfarande att det spårade ur för henne med sin psykiska ohälsa.. Brist på impulskontroll och konsevenstänkandet. och för mycket alkohol.
2021-11-25, 16:05
Medlem
Citat:
Men varför var dom då otrogna hela tiden? Varför var han då med Lydia m.fl om han nu ville va med ngn annan? Menar du att exet tyckte det var ok att dom var flera st i förhållandet?

Jag har sagt det tidigare då de kommit fram. Att han och Lydia ljög att det var slut för att hjälpa Emil att få träffa barnen. Folk ogillade att Emil gav Lydia saker, de ogillade att Emil kanske t.o.m kommer flytta med henne. Så krav ställdes på Emil.

De tog ner bilderna på hans Facebook för att andra skulle då tro att det var slut. Han behöll den med dom båda i bilen, för hur det än var så var det av vikt att reta gallfeber på en från Bellmans.

Kvällen innan hjälpte ju Lydia Emil genom att uppmuntra honom att åka till exet, att fortsätta spela spelet att det var slut...

Sen kanske Emil kört nån form av dubbelspel och lovat Båda två saker, eller kanske ännu fler? Det låter jag vara osagt.

Jo men frågan kvarstår ju i alla fall... varför sköt hon honom?
2021-11-25, 16:13
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Tack för info!
Har hört samma sak som du faktiskt.
Det jag fått veta handlar om hämnd från både Lydia och Emil som vill hämnas på en P. Samt lite annat smått & gott.

Jaa, det låter ju som om det börjar att närma sig någon form av motiv, kanske.
2021-11-25, 16:20
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Nu kan det ju kanske finnas fler motiv, eller orsaker för att det brann i huvudet på L den kvällen.

Jaa, har man så många kjoltyg i luften samtidigt och på en liten yta dessutom, det måste vara ganska pressande.

Och med skvallerkulturen i det lilla samhället Bålsta. Men det beror ju på vad man matar hundarna med......
2021-11-25, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Hej.

Ja något troll är jag verkligen inte, även fast någon eller några säkert önskar att jag varit det. Som jag skrev så har jag under en längre tid försökt komma in här men inte lyckats.

Vad är det som är så konstigt till att jag och Emil var tillsammans sedan maj 2020?
Ursäkta mig, men jag vet att jag kan anses som en dålig person eftersom jag inledde ett förhållande med Emil innan mitt gamla förhållande var helt över. Så vi valde att ta det lugnt och inte skylta med detta. Vad är det som är fel i det?
Jodå, jag har träffat Lydia. Men som jag skrev innan, så berättade Emil att denna person var en kusin. Jag hade ingen anledning att tvivla på det, ett misstag så här i efterhand har jag förstått.
Jo det är väl självklart att jag varit hemma hos Emil, men har förstått att när jag var där, så var Lydia i Uppsala hos klasskompisar, tentor, eller med sina barn. Ja och fram till mitten av april hade hon och barnen en egen lägenhet som jag förstod det.
Och nej, jag bor inte i Bålsta om nu någon tror det.

Jag har fortfarande svårt att greppa detta, svårt att förstå att han är borta. Vi hade så många planer som vi funderade över.

Ja jag såg dom ute och äta med barnen, vad är det som är fel i det? Jag kunde och kan inte bara släppa mitt arbete bara för att jag ser någon jag känner eller så. Jag vet inte hur ni arbetar, men jag tar verkligen mitt arbete på fullaste allvar.
Se det fetade ovan
Helt plötslig har Lydia Emil och Ängeln sedan suttit i Emils kök tillsammans och planerat företagsspioneri.
2021-11-25, 16:30
Medlem
Hej.

Jag heter verkligen varken Lida eller Lydia.
Och jag ljuger absolut inte!
Som jag sagt, jag kände/känner inte Lydia, har bara träffat henne ett par gånger. Och jag tycker inte att man känner någon efter att ha träffat en person några gånger.
Jo, det avslöjades saker där i köket för den vännen som var i andra änden av telefonen, den person som hade kontakten med Skanska.
2021-11-25, 16:31
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Se det fetade ovan
Helt plötslig har Lydia Emil och Ängeln sedan suttit i Emils kök tillsammans och planerat företagsspioneri.

Berätta vad du menar? Kan de inte gjort det menar du? Kan Emil inte berättat för andra?

Gå till trådens start. Läs gärna hur flera andra skriver samma saker. Läs gärna Mr Mystification som jag anser verkar mkt insatt, verkar vara en som Emil känt förtroende för. Ngn han tyckt om att prata med. För det är nämligen så här, att ibland är det lättare att tala med en utomstående än med en anhörig.

Varför vägrar ni se att Emil kanske ej berätta allt för den närmsta kretsen?
2021-11-25, 16:32
Medlem
Citat:
Hej.

Jag heter verkligen varken Lida eller Lydia.
Och jag ljuger absolut inte!
Som jag sagt, jag kände/känner inte Lydia, har bara träffat henne ett par gånger. Och jag tycker inte att man känner någon efter att ha träffat en person några gånger.
Jo, det avslöjades saker där i köket för den vännen som var i andra änden av telefonen, den person som hade kontakten med Skanska.
Vad hjälper du Emil med att snacka en massa skit?
2021-11-25, 16:34
Medlem
Citat:
Berätta vad du menar? Kan de inte gjort det menar du? Kan Emil inte berättat för andra?

Gå till trådens start. Läs gärna hur flera andra skriver samma saker. Läs gärna Mr Mystification som jag anser verkar mkt insatt, verkar vara en som Emil känt förtroende för. Ngn han tyckt om att prata med. För det är nämligen så här, att ibland är det lättare att tala med en utomstående än med en anhörig.

Varför vägrar ni se att Emil kanske ej berätta allt för den närmsta kretsen?
Du blandar ihop saker
Och vad är motivet menar du?
2021-11-25, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Vad hjälper du Emil med att snacka en massa skit?

Jag har INTE hjälpt någon. Jag skrev att jag satt med i köket, inget annat. Det var Lydia som pratade i telefonen och Emil som berättade vad som skulle framföras.
2021-11-25, 16:36
Medlem
Citat:
Jag har INTE hjälpt någon. Jag skrev att jag satt med i köket, inget annat. Det var Lydia som pratade i telefonen och Emil som berättade vad som skulle framföras.
Du vill ju få fram skit om Emil... Älskade du inte honom? Då gör man inte såhär
Då är man bara hämdlysten!!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in