2021-11-25, 15:13
Medlem
Gambanteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Befolkningen i NATO-länder kommer inte gå med på att offra sina söner för att rädda Ukraina.

Ukraina räddar sig själva genom att folket likt Rumänien slänger ut sina korrumperade amerikanska marionettoligarker och arkebuserar dem på Krechatik i Kiev.....
Senast redigerad av Gambantein 2021-11-25 kl. 15:17.
Citera
2021-11-25, 16:15
Medlem
COV-NL63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gambantein
Kvalificerat skitsnack!

Efter att ha rest i 80% av Rysslands regioner (oblasts) är min försiktiga bedömning att MAXIMALT 5% (förmodligen överdrift) skiter på utedass. Det är folk på landsbygden som inte har vattentoaletter.

Dina sjuka siffror är skrattretande. Av 145 miljoner bor en fjärdedel utan toaletter??? En tredjedel har inte varmvatten och en femtedel har inte rinnande vatten???

Totalt DUM i KOLAN är du!
Då den artikel jag skrev om är en översättning av en rysk källa kollade jag upp det och fann denna artikel https://www.rbc.ru/economics/02/04/2019/5ca1d7949a79475d1c2f6e4a Den artikeln är på ryska så jag översätter:
2018 hade cirka 22,6 % av de ryska hushållen inte tillgång till ett avloppssystem i sina bostäder 16.8 % hade en toalett på gården med rinnande vatten och 5.8% torrdass. Det skiljer sig naturligtvis åt i städer och på landet: i städer saknar bara 9 % avloppssystem i bostaden, medan på landet är det 66.5 %.

Men situationen har som tur är förbättrats 2016 var siffran 23.6 %.
Senast redigerad av COV-NL63 2021-11-25 kl. 16:17.
Citera
2021-11-25, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
]Nja Ryssland (Stormakt Röd I Öster) är en spelare att räkna med när det kommer till kärnvapen.[/b]

Däremot är de decimerad (sett från nivån av Sovjetunionen/Warzavapakten) när det gäller just proxykrig.
Säger han om ett land som INTE har använt atomvapen i strid. Däremot vet jag ett annat land som har använt två.
Citera
2021-11-25, 17:07
Medlem
CriminalScums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
https://www.express.co.uk/news/world/1525077/vladimir-putin-news-russia-nato-ukraine-black-sea-joe-biden-update

Där har du svaret! Sluta läs nyheternas motsvarighet till en Ding Ding Värld så försvinner det imaginära problemet.
Citera
2021-11-25, 17:19
Medlem
CriminalScums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blekmyr
Varför är alla så rädda för Ryssland? Ni fattar väl att Putin skulle lösa alla våra problem med gängskjutningar och övriga babbebesvär över en natt om han tog över här.

Andra besvär som fria val, yttrandefrihet, välstånd, pressfrihet, Svenska på skolschemat, och den fullständiga bristen på krig för vår befolkning att skickas till som kanonfoder! Så länge babbarna ryker är det helt klart värt det, det är ju trots allt det enda som betyder nånting över huvud taget. Gängskjutningarna kommer nog knappast minska, däremot. Fortfarande värt det. Bevara Sverige slaviskt!
Citera
2021-11-25, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Moskovit! Spaseeba.
Jag kan ju sträcka mig till att ändra ordet folkslag till olika folkgrupper.
Då turkana inte var helt rumsrena då de blandade sig med Mongolerna som blev (Krimtatarer) i stället för ett rent Tatarfolk och i denna tidigare historiska soppan finns det ju även folk av Genusare, Goter, Greker, Karaimer, Hunnerna, Kumaner, Belgarer mf.

Mongoler kom runt 1100-talet. Greker och Genueser grundade handelsstäder/frihamnar , hade ingen population förutom resande handelsmän. Goter fanns längre upp men hade före och under folkvandringarna redan flyttat till väst Europba framförallt.
Annars så är resterande folkslagen turkic folkslag som existerade i olika århundraden som tog över varandra och oftast var fientligt inställda till varann.

Skyter , avarer , kumaner , hunner , bulgarer , khazarer / karaimer (är föregångaren till aszkenazi juden) , tatarer , mongoler , ilkhanatet osv

Ryssen vann området i strid , har all rätt till den men samtidigt bedrev folkmord och etniska rensningar för att eliminera risken för framtida utbrytelser. Sovjet under Stalin fortsatte med etniska rensningar/tvångsförlyttningar till Sibirien där chansen att överleva var minimal.
Totalt onödigt , Turkic folken har aldrig varit upproriska eller varit organiserade så att de skulle ta över områden , tvärtom de är de lättaste att assimilera. Det pratas ryska i forna Sovjet Turkic staterna fortfarande.

Annars var det rätt.

Ryssen med Putin behöver Turkic folken som en buffert mot Kinesen i SydOst. Demografin kräver det , mark och plats finns det gått om. Kinesen vill gärna ha en bit av Ryssland , likaså Japan , kanske Korea även mm.
Citera
2021-11-25, 17:48
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COV-NL63
Då den artikel jag skrev om är en översättning av en rysk källa kollade jag upp det och fann denna artikel https://www.rbc.ru/economics/02/04/2019/5ca1d7949a79475d1c2f6e4a Den artikeln är på ryska så jag översätter:
2018 hade cirka 22,6 % av de ryska hushållen inte tillgång till ett avloppssystem i sina bostäder 16.8 % hade en toalett på gården med rinnande vatten och 5.8% torrdass. Det skiljer sig naturligtvis åt i städer och på landet: i städer saknar bara 9 % avloppssystem i bostaden, medan på landet är det 66.5 %.

Du ljuger såklart. Det som det står i artikeln är att 22,6% inte har tillgång till CENTRALISERADE avloppssystem. 16,8% har egen avloppsbrunn på gården medan 5,8% har utedass.

Varför ljuger du, är det rysskräcken som spelar in?
Citera
2021-11-25, 17:57
Medlem
COV-NL63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Du ljuger såklart. Det som det står i artikeln är att 22,6% inte har tillgång till CENTRALISERADE avloppssystem. 16,8% har egen avloppsbrunn på gården medan 5,8% har utedass.

Varför ljuger du, är det rysskräcken som spelar in?
Om du kunde lite bättre ryska så skulle du veta att betydelsen är vad jag skrev. (22,6 % av de ryska hushållen har inte tillgång till ett avloppssystem i sina bostäder )
Citera
2021-11-25, 18:03
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Om du kunde lite bättre ryska så skulle du veta att betydelsen är vad jag skrev. (22,6 % av de ryska hushållen har inte tillgång till ett avloppssystem i sina bostäder )
Det är ju du som inte kan ett ord ryska utan bara lägger in i google translate. Det står svart på vitt att endast 5,8% har utedass.

16,8% har egen brunn. Det betyder att dom har eget avloppssystem, inte kommunalt. Vilket är vanligt också i Sverige på landet där det inte är detaljplanerat.

Låt bli att länka till ryska artiklar då du inte förstår vad det står där. Har du ens varit till Ryssland nångång? Pratat med en enda ryss? Svara inte, jag vet nog svaret på frågorna redan.
Citera
2021-11-25, 18:15
Medlem
Citat:

Låt mig hjälpa dig lite med översättningen:

Citat:
Около 22,6% населения России не имеет доступа к централизованной канализации.
https://www.rbc.ru/economics/02/04/2019/5ca1d7949a79475d1c2f6e4a

På svenska: "Ca 22,6% av Rysslands befolkning har inte tillgång till CENTRALISERAT avloppssystem".

Att man inte är ansluten till ett kommunalt avloppsystem är inte detsamma som att man inte har ett avloppssystem.
Citera
2021-11-25, 18:19
Medlem
COV-NL63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det är ju du som inte kan ett ord ryska utan bara lägger in i google translate. Det står svart på vitt att endast 5,8% har utedass.

16,8% har egen brunn. Det betyder att dom har eget avloppssystem, inte kommunalt. Vilket är vanligt också i Sverige på landet där det inte är detaljplanerat.

Låt bli att länka till ryska artiklar då du inte förstår vad det står där. Har du ens varit till Ryssland nångång? Pratat med en enda ryss? Svara inte, jag vet nog svaret på frågorna redan.
Att det fortfarande finns utedass i Ryssland är väl inte så konstigt. Det hade vi här också förr i tiden
"Bild: Innergård med utedass på Majorna i Göteborg 1964." och Men utedassen levde kvar i Sverige länge till, i synnerhet i mindre välbeställda miljöer och områden. I städerna försvann de till slut med den stora rivningsvågen på 1960-och 70-talen.
https://slakthistoria.se/livet-forr/noden-har-ingen-lag-dassens-historia
Citera
2021-11-25, 18:32
Medlem
COV-NL63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Låt mig hjälpa dig lite med översättningen:

På svenska: "Ca 22,6% av Rysslands befolkning har inte tillgång till CENTRALISERAT avloppssystem".

Att man inte är ansluten till ett kommunalt avloppsystem är inte detsamma som att man inte har ett avloppssystem.
Ja, centraliserat betyder kommunalt eller liknande, tack.
Från artikeln:
12,6 % av ryssarna rapporterade att de inte har en toalett i sin lägenhet eller det hus där de bor. De använder offentliga badrum eller en toalett i en separat byggnad. Det har minskat sedan 2016: då rapporterade 15,5 % av de tillfrågade att de inte hade toalett i sin lägenhet/hus.

38,2 % på landsbygden har toaletter i en separat byggnad eller gårdsbyggnad medan det gäller för 4,7 % av stadsborna.

Bland stora familjer saknar 28,8 % toalett i sin lägenhet eller hus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in