Citat:
Ursprungligen postat av
Becksson
Indirekt, så menar du att E får skylla sig själv. Det är så jag tolkar dig.
Jag menar att det fanns rätt god tid till att göra andra val, E hade andra valmöjligheter än att sitta still och filma!
Citat:
Ursprungligen postat av
Gold94
Du ger dig inte med dina försök att smutskasta Emil.
Emil har aldrig hymlat med problemen med alkoholen, tvärtom sökte han hjälp för det!
Han hade en god ekonomi, hus, bil mm. det tyder på en bra arbetare med ansvar!
Sen har du fel i att socialen bestämmer över vem hans ex får och INTE får släppa in i sitt hem, eller menar du att exet blir omyndigförklarad för att E har druckit?
Sen hade ju Emil sina barn på dagtid efter överenskommelse.
Pengar, hus, bil etc betyder inte mycket i soc ögon om barnen tvingas att växa upp med missbrukande förälder.
Jo, socialtjänsten kan förbjuda t o m gifta och/eller sammanboende par med barn att fortsätta att bo med missbrukande och/eller misshandlande partner, under hot om ett omedelbart omhändertagande av barnen!
Det är bara för de föräldrarna att "välja"! Slänga ut partnern och ha kvar barnen, eller ha kvar partnern soc tar barnen till fosterhem.
Ja, ex mamman (oftast så, men finns givetsvis även åt andra hållet) blir i princip omyndigförklarad av soc om hon umgås med missbrukare även om missbrukaren är far till alla barnen!
Sedan vet jag inte om E och hans ex hade någon privat överenskommelse, men jag är övertygad om att det gick iväg en orosanmälan till soc när han sökte beroendebehandling, kanske även behandling/terapi för suicidförsöket. Annat vore tjänstefel av vårdpersonalen. Det är mycket hårda regler på vård och polis personal att skicka orosanmälan till soc om/när de vet att det finns minderåriga barn med i bilden!