2021-11-25, 12:48
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Stackars Emil
Så hemskt för honom att bli utsatt för sånt här.
Kunde han inte ringa polisen och be dom ta ut henne? Om han ej klarade det själv menar jag?
Eller vänner, anhöriga? Fanns det ingen som kunde hjälpa Emil. Verkar fruktansvärt ju? Arbetskamrater då?

De han pratade med, de han anförtrodde sitt helvete för, fanns det ingen som kunde hjälpa???

Fy så hemskt, när alla i ens omgivning känner till, familj, anhöriga, vänner, ingen kunde hjälpa Emil.

Vilken kall värld.

Hans ex då, varför bodde de inte ihop om han nu älskade henne, också.?
Exet och Emil började hitta tillbaka till varandra och Emil hade en del att styra upp.
Tyvärr kunde ingen hjälpa Emil på mordkvällen och därför är han DÖD!
2021-11-25, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Stackars Emil
Så hemskt för honom att bli utsatt för sånt här.
Kunde han inte ringa polisen och be dom ta ut henne? Om han ej klarade det själv menar jag?
Eller vänner, anhöriga? Fanns det ingen som kunde hjälpa Emil. Verkar fruktansvärt ju? Arbetskamrater då?

De han pratade med, de han anförtrodde sitt helvete för, fanns det ingen som kunde hjälpa???

Fy så hemskt, när alla i ens omgivning känner till, familj, anhöriga, vänner, ingen kunde hjälpa Emil.
Han hade

Vilken kall värld.

Hans ex då, varför bodde de inte ihop om han nu älskade henne, också.?
Han hade en jäkla otur bara! Han träffade en galen mörderska!
2021-11-25, 12:54
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Indirekt, så menar du att E får skylla sig själv. Det är så jag tolkar dig.

Jag menar att det fanns rätt god tid till att göra andra val, E hade andra valmöjligheter än att sitta still och filma!

Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Du ger dig inte med dina försök att smutskasta Emil.
Emil har aldrig hymlat med problemen med alkoholen, tvärtom sökte han hjälp för det!
Han hade en god ekonomi, hus, bil mm. det tyder på en bra arbetare med ansvar!
Sen har du fel i att socialen bestämmer över vem hans ex får och INTE får släppa in i sitt hem, eller menar du att exet blir omyndigförklarad för att E har druckit?
Sen hade ju Emil sina barn på dagtid efter överenskommelse.

Pengar, hus, bil etc betyder inte mycket i soc ögon om barnen tvingas att växa upp med missbrukande förälder.

Jo, socialtjänsten kan förbjuda t o m gifta och/eller sammanboende par med barn att fortsätta att bo med missbrukande och/eller misshandlande partner, under hot om ett omedelbart omhändertagande av barnen!

Det är bara för de föräldrarna att "välja"! Slänga ut partnern och ha kvar barnen, eller ha kvar partnern soc tar barnen till fosterhem.

Ja, ex mamman (oftast så, men finns givetsvis även åt andra hållet) blir i princip omyndigförklarad av soc om hon umgås med missbrukare även om missbrukaren är far till alla barnen!

Sedan vet jag inte om E och hans ex hade någon privat överenskommelse, men jag är övertygad om att det gick iväg en orosanmälan till soc när han sökte beroendebehandling, kanske även behandling/terapi för suicidförsöket. Annat vore tjänstefel av vårdpersonalen. Det är mycket hårda regler på vård och polis personal att skicka orosanmälan till soc om/när de vet att det finns minderåriga barn med i bilden!
2021-11-25, 12:57
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Wow , då har du en funktion som ingen annan har

Edit: jag redigerade detta direkt

Ok. Det fungerar för mig i alla fall.

Och nu lade jag till något!

Och nu lade jag till igen. Men man måste vara lite snabb, kanske.
2021-11-25, 13:02
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ok. Det fungerar för mig i alla fall.

Och nu lade jag till något!

Och nu lade jag till igen. Men man måste vara lite snabb, kanske.

Läs ditt eget inlägg, du har gjort det upp till 60 minuter, skriver du där att du tror, du rättar alltså alla dina under 60 sekunder menar du, men inläggen du påstod kunde ha redigerats utan att det syndes hade funnits uppe längre än så, så du trodde allstså fel , är vi eniga om det
2021-11-25, 13:06
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Läs ditt eget inlägg, du har gjort det upp till 60 minuter, skriver du där att du tror, du rättar alltså alla dina under 60 sekunder menar du, men inläggen du påstod kunde ha redigerats utan att det syndes hade funnits uppe längre än så, så du trodde allstså fel , är vi eniga om det

Nej, jag tror det är 60 minuter.

Nu var ju diskussionen huruvida någon annan skribent redigerat sitt inlägg, eller inte, utan att det syns.
2021-11-25, 13:07
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, jag tror det är 60 minuter.

Nu var ju diskussionen huruvida någon annan skribent redigerat sitt inlägg, eller inte, utan att det syns.
ok då tror du fel för det är 60 sekunder, sen är det ju precis det jag skriver att de inläggen fanns uppe betydligt längre än så , förstår du

Edit: editera ditt inlägg ovan utan att det syns, så tror jag dej
2021-11-25, 14:43
Medlem
Hej.

Jag bryr mig inte om vad vissa här inne tror och tycker om mig.
Men man ska veta att jag faktiskt känner till ganska mycket om Emil och hans förehavanden.
Jag vet varför han fick sluta på Bellmans. Orsaken är enkel, han avslöjade företagshemligheter, så det var inte så konstigt att han fick lämna därifrån.
Jag satt i hans kök tillsammans med honom och Lydia när dom avslöjade de saker för en vän till Lydia, som sen skulle vidarebefordra det till Skanska.
Och det var ett försök från Emils sida att hämnas på en P på Bellmans.
2021-11-25, 14:50
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Hej.

Men man ska veta att jag faktiskt känner till ganska mycket om Emil och hans förehavanden.
Jag vet varför han fick sluta på Bellmans. Orsaken är enkel, han avslöjade företagshemligheter, så det var inte så konstigt att han fick lämna därifrån.
Jag satt i hans kök tillsammans med honom och Lydia när dom avslöjade de saker för en vän till Lydia, som sen skulle vidarebefordra det till Skanska.

Ahh, mystiken tätnar.

I den berömda filmen (som få har sett) så ska ju L säga "Du har förstört allt".

Jag undrar ju nu ännu mer vad det kan ha gällt.

Och tack för att du delar med dig av pusselbitarna.
2021-11-25, 15:11
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Han hade en jäkla otur bara! Han träffade en galen mörderska!

Men varför hjälpte ingen Emil om han gång på gång till vänner, familj m.m berättat hur hemskt han hade det? Varför ingrepp ingen tror du?
Är ju alldeles fasansfullt att ingen kunde hjälpa honom få ut henne ur huset!!! Ringde han polisen?

Finns ju en medlem här som heter MrMystification eller ngt liknande.., han hade ju träffat dom båda och talat med dom och enligt den personen så var allt bra när de var nyktra. Kan det inte vara så att då var allt ok?

Varför låg dom och myste med varann samma kväll innan de spårade ur? Vad tror du?
2021-11-25, 15:14
Medlem
Captainspiceds avatar
Jag har hört att den s.k filmen inte har visats på rättegången för andra än just Domaren och nämndemän, plus Lydia under förhöret.

Är det sant?

Hur kan då andra säga att de sett den?

Kan ngn förklara detta för mig, tack!
2021-11-25, 15:19
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Hej.

Tack för info!
Har hört samma sak som du faktiskt.
Det jag fått veta handlar om hämnd från både Lydia och Emil som vill hämnas på en P. Samt lite annat smått & gott.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in