2021-11-25, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Fast detsamma kan sägas om oss andra. När vi tror något utan bevis, istället för att nöja oss att vi inte har bevis så fortsätter vi leta fel. Väldigt likt varandra tro det eller ej 😂

"Oss andra".

Tala för dig själv. Dessutom är dina bevekelsegrunder tveksamma. Uppenbart är att du slickar röven på Rask. Ömsom låter du dock kritisk till honom, vilken tyder på att du fått för dig att man måste tycka illa om Rask för att kunna diskutera i tråden.
Citera
2021-11-25, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxHooker
Stämmer ej, jag skulle snarare påstå att jag ogillar mig själv mest av samtliga personer i min krets, så har det alltid varit och så kommer det nog tyvärr att förbli.

Du känner inte mig StorTuffBiker, då kan du inte heller komma dragandes med sådant här då du inte har några som helst egna förstahandsupplevelser att backa upp det med, allt ni kommer med är skit ni tagit från nätet ju.

Ja. För det du säger har någon form av trovärdighet menar du?

Du har under alla dessa år visat tydligt att det du säger inte är mycket värt, det korrelerar sällan med hur du faktiskt beter dig.
Citera
2021-11-25, 14:47
Medlem
AlexxHookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Hur känns det att alltid behöva ha en förklaring för allt. Är det inte skönt att bara bemöta allt med att konstatera att någon tycker så utan att försöka tona ned det du gjort hela tiden? Det har du konsekvent gjort i den här tråden, du ger en lite rätt MEN du ska ändå invända med något. Då tycker man inte att man gjort fel. Du hade fått så väldigt mycket mer respekt om du bara sa, ja, visst jag tycker du har en poäng och bara slutat där. Då kan man gå vidare. Men du ska alltid hålla på och förmildra det du gör för du vill inte fullt ut stå för det du gjort, för du håller någonstans innerst inne med.

Att du inte tar varje chans att sätta dig på någon som är mindre än dig men aktivt blundar när du riskerar något är liksom bara lögn och bluff. Går man över till mormors grannar i 70 årsåldern och gapar och skriker och är hotfull över att de bett henne städa lite på tomten, men sedan låter en blåsning på över 100 k passera för att den som gjort det verkar lite farlig, då är man en tyrann. Det är lite vad som kännetecknar en fegis. Man beter sig olika beroende på vilka konsekvenser man riskerar.

Fast det är ju ni som citerar mig och även ställer nya frågor, hade jag inte besvarat dom hade du ju suttit här och menat att jag inte har något till mitt försvar istället, vad jag än säger, gör eller inte gör så vrids det till förbannelse.
Klart jag tycker att jag gjort fel, det har jag aldrig sagt något emot eller ens tjaffsat om.
Det är bara ni som aldrig släpper det och går vidare, utan stirrar er blinda.
Nej det är inte alls bara bluff, idag undviker jag till och med konfrontativa situationer och lägger mig platt direkt för att vara försöka bli en bättre person och inte söka utlopp för onödigt skit där det inte hör hemma.
Men sådana frågor kommer aldrig min väg, vad jag gjort för att förbättras osv, utan det är bara konstant saker det skall stå till svars för idag, saker som tillhör det förgågna som jag försöker förbättras ifrån, men såhär kommer man inte dit, haha.
Att gå över till mormors grannar och gapa är absolut fel, det säger jag inte emot, men den saken vill du få till att det är ett återkommande inslag i mitt liv, jag har blivit arg på en äldre person 2 gånger vad jag kan komma ihåg.
Ena gången när min mormor var ett nervvrak och vårdade sin döende man ensam i hemmet medans dom vet detta och ligger på henne att rensa på tomten, på självaste julafton dessutom.
Gång nummer 2 var när min äldre granne skällde ut min son efter noter för att han råkat sparka in en boll på deras tomt.
Jag är försonad med grannarna och anstränger mig hårt för att vara en god granne men även kompensera denna äldre dam då jag än idag har dåligt samvete för detta.
Få det inte till skit detta är.
Har jag stoltserat med att jag klipper hennes gräs åt henne? eller att jag så sent som för någon vecka sedan gick över med matlåda av kallopsen jag gjorde, eller när jag rensade upp bland hennes buskage på tomten, nej det gör jag inte, för att jag tycker hela saken i sig är för gäves om man måste visa hur duktig man är, då är det inte genuint.
Men hade jag sagt det istället hade det vänts till att jag försöker få mig själv att låta så bra och att det är lögner bara, hur jag än gör går det inte, det vet du ju också.
Ni vill så gärna att jag skall vara någon jag inte är, att ni inte ser verkligheten för vad den faktiskt är.
Hur kommer det sig att enda enda människa någonsin under mina 30 år valt att såga banden med mig, EN person någonsin, dessutom en person som inte känt mig väl på över 10 år, och när denne kände mig som bäst inte ens vetat namnet på min mormor?
Hur kommer det sig att familj och övriga vänner är kvar i mitt liv?
Det håller inte att som främling bara köra över en hel person och alla i dess omgivning bara för att man själv tror något.
Citera
2021-11-25, 14:48
Medlem
Citat:
Det är ju du som låter mig vara en tärande person, jag hade inte varit det minsta tärande för dig om jag inte funnits på din radar, men trots att jag är tärande så hänger du dig kvar här, varför?

Jag kostar inte mer än vad jag betalar in till skillnad från någon annan.
Dömd är jag knappast den enda som är, inte ens i rummet, minst en iaf då denna själv erkänt att man aldrig kommer ge mig en chans, fast man själv suttit på fängelse enligt egen utsago, härligt sätt, så klagar samma person på hur baronen behandlar människor, haha.

Bara i barnbidrag kostar din familj skattebetalarna 53 760kr du betalt väl inte ens hälften av det i skatt. Du springer hos psykologer och vårdcentral stup i kvarten tror du det är ideella föreningar ? Du har suttit hos kriminalvården i över ett år tror du dom jobbar gratis. Du ÄR en stor nettoförlust för samhället JUST NU och har varit det ett tag, men du har lite mer än 30 år i arbetslivet kvar att göra rätt för dig. Om du kommer till rätt med ditt trauma, jag hade haft ångest när det oranga kuvert kom om jag hade varit dig, jag är bara ett år äldre än dig (89:a) och börjar få pensionsångest då har jag även fast inkomst sen 13 år tillbaka + pensionsspar och en del aktier o fonder. Jag förstår att du har panikångest det hade jag också haft i dina skor.
Citera
2021-11-25, 14:50
Medlem
AlexxHookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
Det går att läsa igenom vad du har skrivit och hur jag svarat.
Din intention att vilja vara privat med ditt liv är inte ärlig.
Du håller ju för fan på att filma din familj och era aktiviteter? Hur fan klarar du av att neka till det? Och hela din familj är ju inte ett skådespel som bara drar igång när kameran är på.
Du är så mycket i förnekelse till vad du säger och hur det hänger samman med din person, du är så mycket i förnekelse som det bara går att bli. Och det är för att du är narcissist, du klarar inte av att göra något annat än den förnekelsen. Så jag förstår att det är något som går automatiskt hos dig, du kan inte hjälpa det, och det är faktiskt inte ditt fel heller. Du har inte valt att bli sådär och du gör det inte med vilje.
Men det bästa du kan göra är att få en personlighetsutreding. Det är det viktigaste för dig just nu. Allt annat innebär bara samma jävla skit för dig och din familj år efter år. Jag hoppas du får det inom kort.
Att filma min familj och våra aktiviteter är inte vårat privatliv vad fan.
Att filma när vi är och äter med släkten eller när vi åker till norrköping eller high chaparall är inte likvärdigt med att häva ur sig ekonomi, relationer osv. sådant har jag inte gjort på länge på tuben.
Pratar knappt om det längre.
Så nej, det är inte att exponera sitt privatliv att filma en aktivitet ute bland andra, det är inte privatliv för mig iaf.
Citera
2021-11-25, 14:51
Medlem
AlexxHookers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Fast detsamma kan sägas om oss andra. När vi tror något utan bevis, istället för att nöja oss att vi inte har bevis så fortsätter vi leta fel. Väldigt likt varandra tro det eller ej 😂

Det är ju detta jag menat hela tiden, men det som gäller för mig gäller inte för dom, och så menar dom att baronen sätter sig över andra, hahaha.
Citera
2021-11-25, 14:52
Medlem
Citat:
Det är ju du som låter mig vara en tärande person, jag hade inte varit det minsta tärande för dig om jag inte funnits på din radar, men trots att jag är tärande så hänger du dig kvar här, varför?

Jag kostar inte mer än vad jag betalar in till skillnad från någon annan.
Dömd är jag knappast den enda som är, inte ens i rummet, minst en iaf då denna själv erkänt att man aldrig kommer ge mig en chans, fast man själv suttit på fängelse enligt egen utsago, härligt sätt, så klagar samma person på hur baronen behandlar människor, haha.

Varför? För du är helt makalöst odräglig, men helt oförmögen att förstå det själv.

Kostar du inte mer än du betalar in? Jasså. Vad kostar t.ex dina barns skolgång varje år? Det är alltså 97 000 kr av allmänna medel som betalas ut för Edward varenda år. Det här kommer utgå även för Walter och Astrid när de kommer upp i den åldern.

Det räcker liksom bara med att du ramlar och bryter benet så kommer din belastning på den svenska välfärden bara att skena iväg. Det är det du inte fattar. Du pekar finger på stackars bidragstagare och stoltserar med att du minsann betalar deras bidrag, så du är lite bättre än dessa och har mer att säga till om, trots att du är tärande själv.

Jag personligen är inte en särskilt dömande person. Jag ger folk andra chanser, t.o.m tredje chanser. Jag tycker inte att en person förbrukat sina chanser bara för att man suttit några vändor på kåken. Dock handlar det för mig om att man ska se sitt fel. Hur man beter sig och ändra sig. Gör man det så behöver inte ens gamla handlingar definiera en som person flera år framåt. Om man däremot beter sig på ett liknande sätt även långt efter, ja då spelar det mindre roll om man gjorde något för 10 år sedan. Visar man inte att beteendet har ändrats eller att man ser att man gjort fel, så spelar det ingen roll hur mycket tid som förflutit.

Där är ditt problem. Du har alltid en förklaring på ditt beteende eller att det var ändå inte så farligt som det låter och hittan och dittan. Då visar man tydligt att man inte riktigt insett vad man gjort och hur folk uppfattar det.
Senast redigerad av StorTuffBiker 2021-11-25 kl. 15:07.
Citera
2021-11-25, 14:52
Medlem
AlexxHookers avatar
Citat:
Du hänger inte med i svängarna alls eller?
Har ju sagt att jag förklarat allt med hunden i detalj, sedan om du inte hänger med kan inte jag svara för.
Jag startade en insamling, drog LEGIT in 200-350:-, men skämdes ihjäl över över det resultatet och sade att pengarna hamnade på ett konto tills det fanns plats för en hund.
Hade jag fått in de 15.000 denna hund kostade så hade den kutat omkring här nu.
Skall jag dra den en gång till? =)
Nyss var det ju T som inte tillät hund hemma? Hur ska du ha det? Och det var garanterat mer pengar än vad du ljuger om nu.[/quote]

Det gör hon inte heller, men det gjorde hon för snart 4 år sedan 2018.
Citera
2021-11-25, 14:53
Medlem
Citat:
"Oss andra".

Tala för dig själv. Dessutom är dina bevekelsegrunder tveksamma. Uppenbart är att du slickar röven på Rask. Ömsom låter du dock kritisk till honom, vilken tyder på att du fått för dig att man måste tycka illa om Rask för att kunna diskutera i tråden.

Absolut inte. Och du vet att jag har rött, det har du indirekt redan erkänt.
Citera
2021-11-25, 14:54
Medlem
AlexxHookers avatar
Citat:
Du hänger inte med i svängarna alls eller?
Har ju sagt att jag förklarat allt med hunden i detalj, sedan om du inte hänger med kan inte jag svara för.
Jag startade en insamling, drog LEGIT in 200-350:-, men skämdes ihjäl över över det resultatet och sade att pengarna hamnade på ett konto tills det fanns plats för en hund.
Hade jag fått in de 15.000 denna hund kostade så hade den kutat omkring här nu.
Skall jag dra den en gång till? =)
Nyss var det ju T som inte tillät hund hemma? Hur ska du ha det? Och det var garanterat mer pengar än vad du ljuger om nu.[/quote]
Nej, det var garanterat inte mer pengar, jag drog redan på den tiden in mer pengar på en vanlig live för en kväll en vad jag gjorde under hela veckan.
Men eftersom att du tydligen vet bättre ber jag dig visa mitt kontouddrag, annars ber jag dig vänligen vara tyst.
Citera
2021-11-25, 14:55
Medlem
Citat:
Stämmer ej, jag skulle snarare påstå att jag ogillar mig själv mest av samtliga personer i min krets, så har det alltid varit och så kommer det nog tyvärr att förbli.

Du känner inte mig StorTuffBiker, då kan du inte heller komma dragandes med sådant här då du inte har några som helst egna förstahandsupplevelser att backa upp det med, allt ni kommer med är skit ni tagit från nätet ju.
Men det är något annat: du har givetvis ett starkt självhat sett till din diagnos, men du kan fortfarande vara grandios och narcissistisk. Sakerna har inte ett motsatsförhållande och det är en del av sjukdomsbilden.
Citera
2021-11-25, 14:55
Medlem
Citat:
"Oss andra".

Det är visst så!!

Ni skriver bara skit och 99% saker som inte stämmer. Men när någon frågar så gömmer ni er och flyr undan frågan HELA tiden. Varje gång varje dag! Bej vi slickar inte röv! Vi säger bara som det är. Vågar du inte erkänna det eller?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in