2020-09-17, 22:23
Medlem
gunnarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Nä det tror jag inte. Expressens chefredaktör har ju svarat :

Detta är en process som Martin Timell har dragit igång och nu också avslutat. Vi har hela tiden bara förhållit oss till det han sagt och gjort.

Det talar inte för en uppgörelse då hade han väl inte uttryckt sig så?

Mer tror ja att en förberedande förhandling slutat i att domare och därmed Martins advokater ser det som små chanser att vinna målet. Kostar ju en del ha dessa människor igång........

Läs igen det du skriver om hur expressen formulerar det!

Dom skulle ha gått ut med ordentliga brösttoner om det är som så det skrivs

Dom hade inte tvekat en sekund på att göra ett ytligare karaktärsmord på Timell om han bara hade släppt det
Citera
2020-09-18, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Notting Hill? Love Actually? About a boy? Har du ens sett någon av hans filmer? Han är nästan uteslutande den gulliga charmiga älskvärda britten.

Ja, jag har sett hans filmer och jag förstår din kritik. Han påstår själv att han gick helt skottfri från skandalen.

https://www.independent.co.uk/news/people/hugh-grant-being-caught-sex-worker-divine-brown-did-not-stop-films-being-success-because-hollywood-o nly-cares-about-money-a7180721.html

Men 1995 när det hände var han känd för Fyra bröllop och en begravning och det året kom Jane Austens Förnuft och känsla, där han var den manliga hjälten i kostymdramat och spelade mot Emma Thompson. En riktig helylle-roll och jag har inte sett honom i något liknande sedan dess. Han tog faktiskt tre års uppehåll från filmandet ganska snart efter skandalen. Inte direkt, för han hade förmodligen redan jobb signade, men sedan flöt det uppenbarligen inte in jobb i samma snabba takt som förut. Sedan kom Notting Hill, som gjordes av samma folk som gjorde Fyra bröllop och en begravning.

Han började även producera filmer med sig själv i huvudrollen. Så visst du har rätt i att han arbetar, men han är inte den självklare förste älskare på vita duken som han kunde förblivit utan skandalen. Å andra sidan har han fått mer intressanta roller och spelat karaktärer som varit slarviga, hopplösa, onda. Han var ju verkligt högskinande välpolerad PR-mässigt innan. Den ofelbare hunken, som alla drömde om, typ.
Citera
2020-09-23, 04:27
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnark
Läs igen det du skriver om hur expressen formulerar det!

Dom skulle ha gått ut med ordentliga brösttoner om det är som så det skrivs

Dom hade inte tvekat en sekund på att göra ett ytligare karaktärsmord på Timell om han bara hade släppt det

Jag tror den muntliga förberedelsen gett Martin små chanser vinna detta. Givet då riskera stå advokat kostnader på bägge sidor gjorde han återkallade stämningen. Att dom gjort upp tror jag inte en sekund på.
Citera
2021-08-28, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Jag tror den muntliga förberedelsen gett Martin små chanser vinna detta. Givet då riskera stå advokat kostnader på bägge sidor gjorde han återkallade stämningen. Att dom gjort upp tror jag inte en sekund på.

Han fick väl i alla fall ut 10-11 miljoner enligt hans bolags bokslut och det måste varit utebliven lön från TV4, men det var väl första stämningen. Att han återkommer till TV4 är nog omöjligt, han är bränd där nu.

Men intressant att Martin Timell anklagas för att stoppat fingret i stjärten på praktikanten i badtunnan för 10 år sedan och Soran Ismail anklagas för 3 våldtäkter. Timell vill sedan ingen ta i med tång och Soran gör statligt finansierad TV en egen dokumentär om där Soran Ismail får berätta ”sin” version… tycker det är motbjudande.
Citera
2021-08-30, 20:27
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenny788
Han fick väl i alla fall ut 10-11 miljoner enligt hans bolags bokslut och det måste varit utebliven lön från TV4, men det var väl första stämningen. Att han återkommer till TV4 är nog omöjligt, han är bränd där nu.

Men intressant att Martin Timell anklagas för att stoppat fingret i stjärten på praktikanten i badtunnan för 10 år sedan och Soran Ismail anklagas för 3 våldtäkter. Timell vill sedan ingen ta i med tång och Soran gör statligt finansierad TV en egen dokumentär om där Soran Ismail får berätta ”sin” version… tycker det är motbjudande.

Kan bara hålla med i allt du skriver.

Martins bög och negerskämt genom åren har dessutom nu gjort det lättare för ”etablissemanget” att vända honom ryggen. Men han har miljoner på kontot och även om fallet vart stort och exiten bitter tror jag han skiter i det. Han har fru och barn runt sig då klarar man allt.
Citera
2021-11-25, 13:37
Medlem
Han kan inte ha det lätt.

Tänk bara alla blickar han får när han är i affärer och handlar.

Eller till badhuset och slinker ner i bubbelbadet…

Har Martin och broder Anders kvar fritidshuset med badtunnan?
Senast redigerad av PaulRonge 2021-11-25 kl. 13:38. Anledning: Stavfel
Citera
2021-12-29, 12:51
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Han kan inte ha det lätt.

Tänk bara alla blickar han får när han är i affärer och handlar.

Eller till badhuset och slinker ner i bubbelbadet…

Har Martin och broder Anders kvar fritidshuset med badtunnan?
Dålig karma helt enkelt. Misstänker att han är genomrutten eftersom han inte får tala ut o göra en comeback ,

Så kan det gå när man behandlar medarbetare som skit
Citera
2021-12-29, 12:53
Medlem
Ograsts avatar
Förutspår att han snart är med i Navids Modiris podd "Hur kan vi" innan han släpper en bekännelsebok och hoppas på syndernas förlåtelse.
Citera
2021-12-29, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Förutspår att han snart är med i Navids Modiris podd "Hur kan vi" innan han släpper en bekännelsebok och hoppas på syndernas förlåtelse.

En bok där han på sista sidan inte klarar det mer utan bara måste dra sina topp 10 rasse- o bög-skämt. Och så stängdes boken Martin Timell för gott.
Citera
2021-12-29, 15:02
Medlem
Timell fick en massa skit från inspelningsteamet och de som jobbade för honom.

Så det talar emot en comeback som programledare.

Han har fått epitetet "skitstövel" och det sitter nog fastsmetat mer än metoo-grejen?
Citera
2021-12-29, 15:36
Medlem
Saknar faktiskt honom i rutan.

Vad gör han om dagarna?
Citera
2022-02-16, 02:35
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Efter #Metoo ät han nog tyvärr körd i gammelmedia.

Tror jag med. För mycket bög och neger skämt ingen tar i honom med tång av etablerad media. Han kan nog synas i SD Riks eller på någons Youtube på sin höjd. Men ens tveksamt t.o.m. det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in