Citat:
Ursprungligen postat av
BillClintonsCigarr
Notting Hill? Love Actually? About a boy? Har du ens sett någon av hans filmer? Han är nästan uteslutande den gulliga charmiga älskvärda britten.
Ja, jag har sett hans filmer och jag förstår din kritik. Han påstår själv att han gick helt skottfri från skandalen.
https://www.independent.co.uk/news/people/hugh-grant-being-caught-sex-worker-divine-brown-did-not-stop-films-being-success-because-hollywood-o nly-cares-about-money-a7180721.html
Men 1995 när det hände var han känd för Fyra bröllop och en begravning och det året kom Jane Austens Förnuft och känsla, där han var den manliga hjälten i kostymdramat och spelade mot Emma Thompson. En riktig helylle-roll och jag har inte sett honom i något liknande sedan dess. Han tog faktiskt tre års uppehåll från filmandet ganska snart efter skandalen. Inte direkt, för han hade förmodligen redan jobb signade, men sedan flöt det uppenbarligen inte in jobb i samma snabba takt som förut. Sedan kom Notting Hill, som gjordes av samma folk som gjorde Fyra bröllop och en begravning.
Han började även producera filmer med sig själv i huvudrollen. Så visst du har rätt i att han arbetar, men han är inte den självklare förste älskare på vita duken som han kunde förblivit utan skandalen. Å andra sidan har han fått mer intressanta roller och spelat karaktärer som varit slarviga, hopplösa, onda. Han var ju verkligt högskinande välpolerad PR-mässigt innan. Den ofelbare hunken, som alla drömde om, typ.