2021-11-25, 11:32
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jag har tyvärr väldigt svårt att tro att en otrohet (om det skulle vara så) av E mot L skulle vara ett motiv eftersom L har varit väldigt promiskös vad det gäller män i iaf vissa av sina relationer. Det är verkligen en sak hon borde ha Stor förståelse för.
Men det kanske inte vart samma sak om det drabbade henne....

Dessutom undrar jag hur ängeln kan verka så betuttad(som en liten flicka uttrycker hon sig i sina inlägg) i Emil som hon verkar när hon skriver här om han var så hemsk som vissa i tråden vlll påskrida.

Tja, om vi nu SPEKULERAR om att L kände att E plötsligt var den absolut (känslomässigt) "rätta" för L (vilket jag inte tror personligen) så kan ju en plötsligt uppkommen svartsjuka spela in i motivet. E kanske krävde att L skulle vara supertrogen, och sedan fick L reda på att E själv var ute och vänstrade, med flera och samtidigt.

E ville ju inte att L skulle åka in till stan på lördagen för att träffa sina vänner på krogen, det var ju så bråket började.

varför bara kalla L för promiskiös när tydligen även E var det?
2021-11-25, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Herre min skapare 👀
Har hennes försvarare låtit sig bli manipulerad av henne?
Det är ju f*n inte klokt om det är så. Då får vi snart fly kontinenten. 🤯
Här har kontot Mumsbulle gjort ett scoop!
Tyvärr röner inte detta gräsliga mord på en fyrabarnspappa nån större uppmärksamhet i MSM, för annars hade detta med en advokat som glappar säkert varit intressant att göra en knorr på för en journalist.

Advokat Angelica Dipeders verkar ha fattat tycke(?) för mörderskan eller så är det bara pga ett sorts missriktat "systerskap" som advokaten sätter sitt namn och byråns renommé på spel.
Gissar att hennes kompanjoner/delägare i Advokatbyrån Wallin i Uppsala inte uppskattar att ha hamnat på Flashback genom att Angelica Dipeders betett sig korrupt.
2021-11-25, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Tja, om vi nu SPEKULERAR om att L kände att E plötsligt var den absolut (känslomässigt) "rätta" för L (vilket jag inte tror personligen) så kan ju en plötsligt uppkommen svartsjuka spela in i motivet. E kanske krävde att L skulle vara supertrogen, och sedan fick L reda på att E själv var ute och vänstrade, med flera och samtidigt.

E ville ju inte att L skulle åka in till stan på lördagen för att träffa sina vänner på krogen, det var ju så bråket började.

varför bara kalla L för promiskiös när tydligen även E var det?
Vad har du för belägg att tro att han var ute och vänstrade med flera samtidigt?
Och som sagt.. Det är inte lätta lära gamla hundar sitta
Spekulation... L kanske vart förbannad när E kom på att hon som vanligt hade fler karlar på kroken. Hon vart påkommen och då sköt hon honom
2021-11-25, 12:05
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Lika mycket som Lydias tidigare förhållanden! Har ju betydligt mer med fallet att göra om Emil haft fler vid sidan om Lydia än hennes förhållanden årtionden tillbaka eller ...

Precis, det kan ju leda fram till ett motiv, om inte annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Jag är ingen siare vet du.
Enligt vänner älskade Emil sitt ex fortfarande och hoppades på att dom skulle få det bra igen.
Men då ställer sig Lida ivägen och avrättar Emil.
Mörderskan hade väl tänkt att Emil var perfekt att leva på, men det ville inte Emil och nu finns inte Emil kvar i livet..

Jo, och det var därför E hade förlorat umgängesrätten med sina barn, va?

Du vet tydligen inte hur svårt det är att få tillbaka en umgängesrätt, speciellt när det gäller substansmissbruk.

Om socialtjänst och/eller familjerätten var inblandade (vilket de borde ha varit om E förlorat umgängesrätten legalt) så kan inte exet "ta tillbaka" E plötsligt eller hur som helst, för då placerar soc barnen, tar dem ur missbruksmiljön. Det räcker med en misstanke om missbruk/fortsatt missbruk/framtida återfall. Det tar flera år med antabus och pissprover att övertyga socialtjänsten att man har slutat med ett substansmissbruk.

Det kanske var därför som E inte fick/kunde sova hos exet den natten, han hade ju dessutom druckit alkohol, promillehalten var rätt hög, hon kanske inte fick släppa in honom för socialtjänsten/familjerätten.
2021-11-25, 12:12
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Jag är ingen siare vet du.
Enligt vänner älskade Emil sitt ex fortfarande och hoppades på att dom skulle få det bra igen.
Men då ställer sig Lida ivägen och avrättar Emil.
Mörderskan hade väl tänkt att Emil var perfekt att leva på, men det ville inte Emil och nu finns inte Emil kvar i livet..

Stackars Emil
Så hemskt för honom att bli utsatt för sånt här.
Kunde han inte ringa polisen och be dom ta ut henne? Om han ej klarade det själv menar jag?
Eller vänner, anhöriga? Fanns det ingen som kunde hjälpa Emil. Verkar fruktansvärt ju? Arbetskamrater då?

De han pratade med, de han anförtrodde sitt helvete för, fanns det ingen som kunde hjälpa???

Fy så hemskt, när alla i ens omgivning känner till, familj, anhöriga, vänner, ingen kunde hjälpa Emil.

Vilken kall värld.

Hans ex då, varför bodde de inte ihop om han nu älskade henne, också.?
2021-11-25, 12:13
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Vad har du för belägg att tro att han var ute och vänstrade med flera samtidigt?
Och som sagt.. Det är inte lätta lära gamla hundar sitta
Spekulation... L kanske vart förbannad när E kom på att hon som vanligt hade fler karlar på kroken. Hon vart påkommen och då sköt hon honom

Det är ju vad man väljer att tro på. Mopedbilen är ju med i fuppen, den ni kallar "ängeln" tycker jag är trovärdig.

Så dem två, och L på samma gång......och nu guldet som påstår att E ville tillbaka till sitt ex, att de skulle bli tillsammans igen, så kanske 4 kvinnor på samma gång.

Undrar vad E hade som tydligen många kvinnor hade svårt att klara sig utan???

Gav han sina romanser många och dyra presenter?

Eller var det något annat?
2021-11-25, 12:21
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Stackars Emil
Så hemskt för honom att bli utsatt för sånt här.
Kunde han inte ringa polisen och be dom ta ut henne? Om han ej klarade det själv menar jag?
Eller vänner, anhöriga? Fanns det ingen som kunde hjälpa Emil. Verkar fruktansvärt ju? Arbetskamrater då?

De han pratade med, de han anförtrodde sitt helvete för, fanns det ingen som kunde hjälpa???

Fy så hemskt, när alla i ens omgivning känner till, familj, anhöriga, vänner, ingen kunde hjälpa Emil.

Vilken kall värld.

Hans ex då, varför bodde de inte ihop om han nu älskade henne, också.?

Ja, verkligen.

Och i 4 minuter har han ett laddat vapen riktat emot sig, med telefonen i handen......men inte ringer han polisen, vänner, familj eller det "mest älskade" exet......

Polisen har ett nödnummer alltid synligt på mobiler, det är ett tryck.........det tar mindre än en sekund att trycka på det.
2021-11-25, 12:27
Medlem
Citat:
Ja, verkligen.

Och i 4 minuter har han ett laddat vapen riktat emot sig, med telefonen i handen......men inte ringer han polisen, vänner, familj eller det "mest älskade" exet......

Polisen har ett nödnummer alltid synligt på mobiler, det är ett tryck.........det tar mindre än en sekund att trycka på det.

Indirekt, så menar du att E får skylla sig själv. Det är så jag tolkar dig.
2021-11-25, 12:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Här har kontot Mumsbulle gjort ett scoop!
Tyvärr röner inte detta gräsliga mord på en fyrabarnspappa nån större uppmärksamhet i MSM, för annars hade detta med en advokat som glappar säkert varit intressant att göra en knorr på för en journalist.

Advokat Angelica Dipeders verkar ha fattat tycke(?) för mörderskan eller så är det bara pga ett sorts missriktat "systerskap" som advokaten sätter sitt namn och byråns renommé på spel.
Gissar att hennes kompanjoner/delägare i Advokatbyrån Wallin i Uppsala inte uppskattar att ha hamnat på Flashback genom att Angelica Dipeders betett sig korrupt.
Jag har sagt det förr, jag söker sanningen och skulle inte engagera mig om det inte var någonting som faktisk är fel, vad somliga än häver ur sig.
2021-11-25, 12:31
Avslutad
Citat:

Du vet tydligen inte hur svårt det är att få tillbaka en umgängesrätt, speciellt när det gäller substansmissbruk.

Om socialtjänst och/eller familjerätten var inblandade (vilket de borde ha varit om E förlorat umgängesrätten legalt) så kan inte exet "ta tillbaka" E plötsligt eller hur som helst, för då placerar soc barnen, tar dem ur missbruksmiljön. Det räcker med en misstanke om missbruk/fortsatt missbruk/framtida återfall. Det tar flera år med antabus och pissprover att övertyga socialtjänsten att man har slutat med ett substansmissbruk.

Det kanske var därför som E inte fick/kunde sova hos exet den natten, han hade ju dessutom druckit alkohol, promillehalten var rätt hög, hon kanske inte fick släppa in honom för socialtjänsten/familjerätten.
Kan du inte sluta hitta på olika vidrigheter? Vem är offret och vem är gärningsman?
2021-11-25, 12:34
Medlem
Gold94s avatar
Citat:

Du ger dig inte med dina försök att smutskasta Emil.
Emil har aldrig hymlat med problemen med alkoholen, tvärtom sökte han hjälp för det!
Han hade en god ekonomi, hus, bil mm. det tyder på en bra arbetare med ansvar!
Sen har du fel i att socialen bestämmer över vem hans ex får och INTE får släppa in i sitt hem, eller menar du att exet blir omyndigförklarad för att E har druckit?
Sen hade ju Emil sina barn på dagtid efter överenskommelse.
2021-11-25, 12:45
Medlem
Citat:
Det är ju vad man väljer att tro på. Mopedbilen är ju med i fuppen, den ni kallar "ängeln" tycker jag är trovärdig.

Så dem två, och L på samma gång......och nu guldet som påstår att E ville tillbaka till sitt ex, att de skulle bli tillsammans igen, så kanske 4 kvinnor på samma gång.

Undrar vad E hade som tydligen många kvinnor hade svårt att klara sig utan???

Gav han sina romanser många och dyra presenter?

Eller var det något annat?
Dig går det tydligen och lura i vad som helst🙈 ta en funderare till!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in