2021-11-25, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Vill bara påpeka att inget av kärleksängelns inlägg har redigerats för de som försöker komma undan med lögner.

Dessutom är innehållet i inläggen fullkomligt ologiska. Personen i de första inläggen framstår som lite hjärnsvag och blåögd, djupt förälskad i E och naiv nog att tro att L är en kusin, medan hen i de senare inläggen låter som en härdad person som är poly och kan sitta och vara uttråkad under en orgie…
Ett viktigt och alldeles korrekt påpekande, tack!

Som du påpekar så ändrar kontot successivt karaktär vad gäller upplägg och attityd.
Bara det där med "svårighet att komma in på Flashback" och att ha "varit utomlands", gör ju att ett knippe varningslampor omgående tänds.

Gissar att det under dagen idag kommer att bli en intensiv PM-trafik mellan vissa konton här hur man fortsättningsvis skall låta trollkontot Kärleksängeln få spela sitt spel.
2021-11-25, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ett viktigt och alldeles korrekt påpekande, tack!

Som du påpekar så ändrar kontot successivt karaktär vad gäller upplägg och attityd.
Bara det där med "svårighet att komma in på Flashback" och att ha "varit utomlands", gör ju att ett knippe varningslampor omgående tänds.

Gissar att det under dagen idag kommer att bli en intensiv PM-trafik mellan vissa konton här hur man fortsättningsvis skall låta trollkontot Kärleksängeln få spela sitt spel.
Och här har vi blivit anklagade för påhitt och lögner.. Där ser man...
2021-11-25, 08:54
Avslutad
Är det någon som har koll på ifall en häktad person, utan restriktioner, får ha tillgång till internet?
På rättspsyk får patienterna det i vissa fall.

Är det ingen som reagerat över när Lida under polisförhör, säger att hon vet att Emils ex uttalat sig i tidningen, varpå polisen frågar hur hon vet det, varpå Lida säger att det är försvarsadvokaten, det blir inget mer om det?
Fullständiga restriktioner innebär inte att försvarsadvokaten ska förmedla nyheter, skvaller, brev eller liknande. Att Lida i detta fall påstår att hon fått nyhetsinformation från sin avokat, när förundersökningssekretess råder, känns inte helt bra i magen.
2021-11-25, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Är det någon som har koll på ifall en häktad person, utan restriktioner, får ha tillgång till internet?
På rättspsyk får patienterna det i vissa fall.

Är det ingen som reagerat över när Lida under polisförhör, säger att hon vet att Emils ex uttalat sig i tidningen, varpå polisen frågar hur hon vet det, varpå Lida säger att det är försvarsadvokaten, det blir inget mer om det?
Fullständiga restriktioner innebär inte att försvarsadvokaten ska förmedla nyheter, skvaller, brev eller liknande. Att Lida i detta fall påstår att hon fått nyhetsinformation från sin avokat, när förundersökningssekretess råder, känns inte helt bra i magen.
Det jag fetat:
Även min mage reagerar.
Vad ända in i hum hum är detta för nånting ?!
Tvivlar inte alls på det du skriver, men förhåller det sig på detta vis bör naturligtvis hennes ombud omgående anmälas till Samfundet!
Så här får en advokat absolut INTE göra eller bete sig!

Om hennes restriktioner nu helt har hävs, är det ju däremot nu helt fritt fram för hennes genomkorrupte försvarsadvokat att berätta för henne vad som skrivs här I tråden.
Då hoppas jag att han hälsar henne från mig!

Om häktad har tillgång till internet?
Nej!

Edit: Ang det där sista gällande häktad och internet.
Bäst att förtydliga några saker:
För det första har den häktade rätt att utan närvaro av personal, få prata ostört och oavlyssnat med sitt juridiska ombud.
För det andra får inte ombudets in till häktet medförda handlingar genomsökas.
För det tredje får ombudet föra med sig sin mobil in till klienten.

Alltså: Den häktade, i det här fallet Lydia Barth, kan därför mycket väl ha haft tillgång till internet medan ombudet besökte henne.
Han kan ju dessutom kunnat "haft tillgång till" henne medan han besökte henne.
Senast redigerad av Carinah78 2021-11-25 kl. 09:34.
2021-11-25, 09:28
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Nu ställer jag mig frågande till vissa saker:
Vad vill ängeln få ut av sina i mitt tycke mycket naiva inlägg med risk att hon outar sig själv? Dessutom ett halvår efter mordet?

Om Emil haft en KK eller vad vi ska kalla det.. Är det relevant för mordet? Lydia och han kanske hade ett sk. öppet förhållande vilket Lydia tycks haft till vana i sina tidigare äktenskap och förhållsnden

Om han haft KKs och orgier innan Lydia flyttade In Vad har det med Lydias avrättning av honom att göra?
Lika mycket som Lydias tidigare förhållanden! Har ju betydligt mer med fallet att göra om Emil haft fler vid sidan om Lydia än hennes förhållanden årtionden tillbaka eller ...
2021-11-25, 09:41
Avslutad
Citat:
Det jag fetat:
Även min mage reagerar.
Tvivlar inte alls på det du skriver, men förhåller det sig på detta vis bör naturligtvis hennes ombud omgående anmälas till Samfundet!

Om hennes restriktioner nu helt har hävs, är det ju däremot nu helt fritt fram för hennes genomkorrupte försvarsadvokat att berätta för henne vad som skrivs här I tråden.

Nej!

För det första har den häktade rätt att utan närvaro av personal, få prata ostört och oavlyssnat med sitt juridiska ombud.

Alltså: Den häktade, i det här fallet Lydia Barth, kan därför mycket väl ha haft tillgång till internet medan ombudet besökte henne.
På sidan 241 i fupen, läs även s 240, Lida blir lite sur över att det framkommit att Emil kontaktat sitt ex om att det var bråkigt, det är då detta kommer fram, samt skitsnack om exet..
2021-11-25, 09:46
Avslutad
Citat:
Det jag fetat:
Även min mage reagerar.

Nej!

Ang*elica Die*peders heter försvarsadvokaten, jämngamla med varandra.
Restriktionerna hävdes sista rättegångsdagen
2021-11-25, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Lika mycket som Lydias tidigare förhållanden! Har ju betydligt mer med fallet att göra om Emil haft fler vid sidan om Lydia än hennes förhållanden årtionden tillbaka eller ...

Hmm... Årtionden.. Stämmer inte riktigt
Hur vet du att hon var trogen mot Emil? Dom kanske hade ett öppet förhållande?
Det är svårt att lära gamla hundar sitta 🙈
2021-11-25, 10:02
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Hmm... Årtionden.. Stämmer inte riktigt
Hur vet du att hon var trogen mot Emil? Dom kanske hade ett öppet förhållande?
Det är svårt att lära gamla hundar sitta 🙈
Nej det vet vi inte men det är inget som kommit fram, däremot nu två som påstår sig ha haft förhållande med E samtidigt som Lydia. Jo, årtionde, hon träffade K 2009 och såvitt jag minns påstås det att hon varit otrogen mot alla, så enligt er måste det väl även varit mot de två män hon hade barn med sedan innan eller?
2021-11-25, 10:04
Medlem
Citat:
Nej det vet vi inte men det är inget som kommit fram, däremot nu två som påstår sig ha haft förhållande med E samtidigt som Lydia. Jo, årtionde, hon träffade K 2009 och såvitt jag minns påstås det att hon varit otrogen mot alla, så enligt er måste det väl även varit mot de två män hon hade barn med sedan innan eller?
Vem är den andra mer än ängeln ?
Tror du på allt?
2021-11-25, 10:07
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Vem är den andra mer än ängeln ?
Tror du på allt?
"Gråterskan". Nej, ärligt talat är jag lika skeptisk som er till ängeln 😊
2021-11-25, 10:09
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Hur skulle Emil ha hunnit vänstra menar du?
Enligt mörderskan Lida ringde han henne HELA TIDEN så det gick ut över hennes skolarbete och det var ju därför hon var SÅÅÅÅ TRÖTT..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in