Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Är det någon som har koll på ifall en häktad person, utan restriktioner, får ha tillgång till internet?
På rättspsyk får patienterna det i vissa fall.
Är det ingen som reagerat över när Lida under polisförhör, säger att hon vet att Emils ex uttalat sig i tidningen, varpå polisen frågar hur hon vet det, varpå Lida säger att det är försvarsadvokaten, det blir inget mer om det?
Fullständiga restriktioner innebär inte att försvarsadvokaten ska förmedla nyheter, skvaller, brev eller liknande. Att Lida i detta fall påstår att hon fått nyhetsinformation från sin avokat, när förundersökningssekretess råder, känns inte helt bra i magen.
Det jag fetat:
Även min mage reagerar.
Vad ända in i hum hum är detta för nånting ?!
Tvivlar inte alls på det du skriver, men förhåller det sig på detta vis bör naturligtvis hennes ombud omgående anmälas till Samfundet!
Så här får en advokat absolut INTE göra eller bete sig!
Om hennes restriktioner nu helt har hävs, är det ju däremot nu helt fritt fram för hennes genomkorrupte försvarsadvokat att berätta för henne vad som skrivs här I tråden.
Då hoppas jag att han hälsar henne från mig!
Om häktad har tillgång till internet?
Nej!
Edit: Ang det där sista gällande häktad och internet.
Bäst att förtydliga några saker:
För det första har den häktade rätt att utan närvaro av personal, få prata ostört och oavlyssnat med sitt juridiska ombud.
För det andra får inte ombudets in till häktet medförda handlingar genomsökas.
För det tredje får ombudet föra med sig sin mobil in till klienten.
Alltså: Den häktade, i det här fallet Lydia Barth, kan därför mycket väl ha haft tillgång till internet medan ombudet besökte henne.
Han kan ju dessutom kunnat "haft tillgång till"
henne medan han besökte henne.