Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-24, 06:47
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
00-talet och 1900-talet är väl samma?

00-talet = 2000-2010.
Citera
2021-11-24, 08:34
Medlem
JBernards avatar
Jag hade "bekanta" som var "stekare" när det begav sig, några av dom hade ekonomi för det, dom flesta inte. Själv tyckte jag bara att det var pinsamt och löjligt. Vet i fan om dom fick ligga så mycket mer just p g a deltagande denna subkultur.
Citera
2021-11-24, 12:28
Medlem
Hade en polare som gick in hårt i rollen som stekare vilket ibland tog sig extrema uttryck, tex att bränna hela lönen på en kväll på Valand där det bl a ingick att spruta en flarra skumpa (700 tror jag, mkt pengar mid 90’s) över allmogen.

Han hade talets gåva och damerna skockades runt honom men bakfyllan var ändå tung när verkligheten kom ikapp.

Även om han fått lapa lite discofitta några timmar tidigare.
Citera
2021-11-24, 16:01
Medlem
cerns avatar
Vad hände med Stureplanseliten?

Har någon hela klippet med Rickard Lind:

https://www.youtube.com/watch?v=8QlWpKOctok

Stureplanseliten

https://www.youtube.com/watch?v=Cf17MWsXdLM

GREVEN

https://www.youtube.com/watch?v=gJQunt_zRmE

Saknar de gamla legendariska stekare! Var är ni??? Kom tillbaka!!!
Citera
2021-11-24, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
På 00-talet kulminerade stekarstilen. Kotlettfrillor och rosa skjortor frodades ikapp med vaskade helrör Cristal. Du som levde det här livet - var det värt det?

Nej det var inte värt det. Jag fick både förkylning och aids.
Citera
2021-11-24, 21:58
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humpcut
Känner också igen detta patetiska beteende. Många före detta stekare håller idag på med yoga, skogsrave, veganmat, meditation och andra hippiegrejer som är inne.
Och padel såklart
Citera
2021-11-24, 22:28
Medlem
Kände en del som körde klädstilen och frillorna men vill inte minnas att de vaskade något direkt. Mycket sprit, droger och lite annan kriminalitet dock. Ingick de som hade hårsnodd på byxbenet i denna subkultur eller var det något annat? Tycker allt från 00-talet smälter samman i minnet.
Citera
2021-11-24, 22:46
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humpcut
Märks att du inte varit stekare iaf

Helrör=spritflaska med mixers, Cristal=Champagne (Louis Roederer).

Bitrisarna på Vinge drog nog mest ladd på StureP för 15 år sedan. Idag kör de Ironman och äter veganskt. StureP idag är mest locals och förortsfolk, givetvis går dessa grupper på helt olika ställen.

Klockrent, speciellt det där med Ironman och en "hälsosam livsstil". Vad fan hände med att ta dagen som den kommer och supa som ingen morgondag fanns? Känns som om det knappt finns ett dansgolv kvar i Stockholm, och här står man med kuken i handen och undrar vad all denna tid man investerat i krogslivet blev av om det abrupt ska ta slut så här. Greven håller ställningen på Wokhouse med sitt höga hårfäst och den aldrig sinande GTn, men inte länge till tills hans hjärta abrupt slutar slå. Är det allt det hänger på? Blir nedstämd av att tänka på vad som hände.

De som verkar kunna festa är 18 åringarna, de gillar åtminstone att hångla och röka cigg och ta sprit från baren när ingen ser. De som är ett eller flera år äldre har blivit så boring, så jävla såssiga. Skärpning!
Citera
2021-11-24, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Greven håller ställningen på Wokhouse med sitt höga hårfäst och den aldrig sinande GTn

Haha! Jag har sett honom där när jag lunchat. Är det barliv där på kvällar/helger? Hur kommer det sig att Greven hänger där, känns inte som Stureplan direkt?
Citera
2021-11-25, 01:30
Medlem
StigHails avatar
En grej som jag minns, fast jag kommer inte ihåg om vilken drink det va eller om det ens va någon speciell sprit. Men det va och lägga sina klockor i ett större highball glas och sen fick alla dricka.
Dom som hade fejk klockor fick ju skämmas sönder sig när klockorna gick sönder.
Tävling om vem skall betala notan, även om man lever på pappas pengar så vad det ju inte roligt och lägga 50K+ några gånger i veckan som lunch/förfest om man hade otur.

Förövrigt va critsal thrashigt då, bara hypat på grund av hiphoppisarna. Hiphoppisarna höll på och förstöra Hennessy
XO också, men en flaska sån i handen och man va kung. Crital fick samma thrashstatus som Armani.
Citera
2021-11-25, 08:14
Medlem
cirkusregeringuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Haha! Jag har sett honom där när jag lunchat. Är det barliv där på kvällar/helger? Hur kommer det sig att Greven hänger där, känns inte som Stureplan direkt?

Yes det brukade vara bra drag för några år sen. Det är fortfarande in business och de kör fortfarande House och gamla svenska dängor. Greven har i princip gratis bord där, så han dricker kostnadsfritt. Han och ägaren till Woken, Hesam, är bra vänner. Tror han är lite av en maskot för stället och får betalt i alkohol. Folk kommer dit för att se honom och ta bilder på honom med blixt. En bra affärsidé heltenkelt!
Citera
2021-11-25, 08:21
Medlem
Nilsbofinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola12
Kände en del som körde klädstilen och frillorna men vill inte minnas att de vaskade något direkt. Mycket sprit, droger och lite annan kriminalitet dock. Ingick de som hade hårsnodd på byxbenet i denna subkultur eller var det något annat? Tycker allt från 00-talet smälter samman i minnet.

Nej det var Partille Johnnys som körde med hårsnoddar på byxbenen och stora yviga frisyrer. Var väl kanske en subkultur inom subkulturen isåfall, iaf de Partille Johnnys jag kände brände hela lönen med att vaska skumpa innan de satt på jobbet med ångest måndagen efter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in