Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-25, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cirkusregeringus
Yes det brukade vara bra drag för några år sen. Det är fortfarande in business och de kör fortfarande House och gamla svenska dängor. Greven har i princip gratis bord där, så han dricker kostnadsfritt. Han och ägaren till Woken, Hesam, är bra vänner. Tror han är lite av en maskot för stället och får betalt i alkohol. Folk kommer dit för att se honom och ta bilder på honom med blixt. En bra affärsidé heltenkelt!

Kul! Jag känner att jag måste ditt kvällstid och ta en selfie med Greven.
Citera
2021-11-25, 13:21
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Och padel såklart

Njae, det är mestadels mellanchefer. Stekarna är ute i skogen, poppar molly och ägnar sig åt tantrasex.
Citera
2021-11-25, 19:06
Medlem
Historielöst. Stekare har funnits i alla tider i Stockholm. På 1800-talet hette det Grilljanne (googla) unga herrar som fortuna smekt som Evert Taube sjöng om. Raggade på damer som hängde på Röda Kvarn och Feiths (idag Strandvägen 1) Det går i cykler som allt annat. Att de spenderade pappas eller egna pengar för att få sätta på farstaglitter i röven är också samma sak. Drinkluder har också funnits i alla tider. Spela viktig och imponera har funnits i alla tider. Värt det? Beror nog på vem du frågar. Jag vet folk som vaskat bort ett bra kapital. Om det var värt knullandet? Kanske inte i efterhand.
Citera
2021-11-25, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
På 00-talet kulminerade stekarstilen. Kotlettfrillor och rosa skjortor frodades ikapp med vaskade helrör Cristal. Du som levde det här livet - var det värt det?

Jag skulle vilja se en liknande tråd som riktar sig mot de som var EMO / alternativa på 00-talet - var det värt det?
Senast redigerad av Kodakfilm 2021-11-25 kl. 23:30.
Citera
2021-11-25, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kodakfilm
Jag skulle vilja se en liknande tråd som riktar sig mot de som var EMO / alternativa på 00-talet - var det värt det?

Hehe. Rent monetärt kom de ju väldigt billigt undan när det begav sig. Billig lager, T-shirts från marknader och samma kängor i 5 år blir ingen fattig på. MEN de umgicks i kretsar med socialt missanpassade individer som ofta intresserade sig för fritidsaktiviteten att skära sig i armarna. Knappast något en arbetsgivare letar efter och förmågan att framställa sig som anställningsbar får betraktas som ringa. Hög alternativkostnad på att vara emo m.a.o.
Citera
2021-11-26, 00:21
Medlem
Hamleyss avatar
Smutsmiddagarna på Sture när Ekwall satt i en blank silverfärgad jacka med ett batteri med Farstaglitter runt sig var ju kul.
Det var ju en väldigt tillgjord tid när unga män försökte bräcka varandra med att flexa med pappas kreditkort.

Också ganska kul att tänka tillbaka på
Citera
2021-12-06, 23:39
Medlem
Stekare måste ju vara den bögigaste, fjolligaste, vidrigaste, äckligaste, mest skämskuddeaktiga och tvivelsutan den mest patetiska "subkultur" som någonsin drabbat modern historia. Fy FAN vad jag hatade dessa sliskiga vider i sina röda byxor och extremt smaklösa skjortor och tröjor med gigantiska tryck (PRL och annat avskräde) medan de lyssnade på dålig dunka-dunka-musik, sprutade billig champagne och bar solglasögon som fick dem att framstå som glosögda horungar.

Hade hellre sett att dessa människor fick en enkelbiljett till Auschwitz än judarna, så mycket avskyr jag dem.
Citera
2022-01-17, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomen.nescio5
Stekare måste ju vara den bögigaste, fjolligaste, vidrigaste, äckligaste, mest skämskuddeaktiga och tvivelsutan den mest patetiska "subkultur" som någonsin drabbat modern historia. Fy FAN vad jag hatade dessa sliskiga vider i sina röda byxor och extremt smaklösa skjortor och tröjor med gigantiska tryck (PRL och annat avskräde) medan de lyssnade på dålig dunka-dunka-musik, sprutade billig champagne och bar solglasögon som fick dem att framstå som glosögda horungar.

Hade hellre sett att dessa människor fick en enkelbiljett till Auschwitz än judarna, så mycket avskyr jag dem.

Så här mina damer och herrar, låter det när avundsjukan talar.
Citera
2022-02-06, 07:52
Medlem
kattenfritzs avatar
90-talet yuppie.
00-talet stekare.
10-talet brats.
20-talet ????
Krogen har varit stängd mer eller mindre hela 20-talet. Ska bli intressant att få se vad dom kommer kalla sig.
Citera
2022-02-06, 09:03
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Va inte stekare men en som umgicks/känner många som va.
Är från gbg så Stockholm real stek har ja inte samma erfarenhet av. Vill bara säg min åsikt.

Jag trycker på många sätt dom kunde va ungdomens förebilder på hur man tar ut svängarna, har kul och till viss mån har kul på riktigt.alla subkulturer/stilar va rätt svinigt mot brudar, de va mer individer än stilen skulle jag säga. Folk som va osäkre/ upptäckte att de kunde få tjejer senare kunde ibland bete sig sämre mot brudar. Fick också mindre brudar pga att de inte bara va normala/pratade som folk kring tjejer.
Stekarna levde svinigt ibland och dekadent ibland utan att förstöra för mkt för andra. Jag kunde tycka se va extremt töntiga ibland. Men de slogs inte lika mkt (om ens alls)och va inte aggressiva som mina förortspolare, dom också hade mkt svårare o komma in på fester. De o andra sidan drog ibland me sig en negativ stämning när de va mkt dudes, slogs / skapa problem rätt ofta. De va lika kul o hänga me grabbarna från orten och man fick lika mkt sköna brudar som våga använda kroppen. Jag såg väldigt bra ut och hade medelklass familj i 2 villor men jag drogs med i stekar kultur ibland om ja hängde me sånna, även iaf jag inte gick all in och aldrig påstod ja hade cash då räckte de o va glad och se bra ut i kavaj o tshirt. jag va sen på bollen så ja gick gymnasiet 03-06. De va typ då man hängde som mest me olika typer av människor och utnyttjade de goda sidorna.
Många medelklass barn i östa gbg hade en semi stekig stil på sommaren och tog inspiration från brats elr hängde på båtar/havet. Idk ingen av dessa va speciellt rika utan precis som många satte bara på sig en viss typ av kläder och lite positiv attityd.
De va rätt många brudar som bara föredrog den typen, så ville man ha dom så va de en kavaj o så va de go. Jag va nog mer sport-dude eller Redneck to Heart. Va lätt att byta sil över en helg och jag Hade olika stilar. Fick mest blowjobs som rakad kille me kanske mer arbetarklass stil. Hade ja längre hår och solbränna va de medelklassjejerna man fick. Ingen ville ha dstanörden på fester så stek stilen va bra fest-sommar stil.
Hade även en rock period för ja tyckte de livet va kul.
Om jag ser tillbaka så va fan rock/svartklädda shyssta men också några av de mest patetiska i gbg. De hade en drygare sätt än bratsen tbh.
Senast redigerad av Asb3rger1337 2022-02-06 kl. 09:16.
Citera
2022-02-06, 11:44
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Så här mina damer och herrar, låter det när avundsjukan talar.

Ha ha! Jo det måste det vara, det enorma hatet...

Själv lite för gammal för att ha varit stekare. Men körde uppkavlade kavajärmar och rosa var inte fel. En generös polare var med i utkanterna av rikskupongshärvan. Krogarna tog ju inte rikskuponger men viftade man med en hundring gick det visst att få en STÖL för hundra riks på Riche till lunchen. Föreläsning på eftermiddagen, sedan Sturecompagniet. Hade inte illa ställt genom ett mosterarv, men minns en kväll när jag kunde festa på Dolph Lundgrens konto, "du! ....take care man"... Vi var väl någon slags pre-stekare.

Tittar man historiskt är väl swingpjattar den "ungdomssubkultur" som kommer närmast. Pappa egen fima i Täby. Ganska metrosexuell karisma... ...jo 00-talets swingpjattar var det!
Citera
2022-02-06, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsbofink
Nej det var Partille Johnnys som körde med hårsnoddar på byxbenen och stora yviga frisyrer. Var väl kanske en subkultur inom subkulturen isåfall, iaf de Partille Johnnys jag kände brände hela lönen med att vaska skumpa innan de satt på jobbet med ångest måndagen efter

Var inte det en trend bland typ 13-16 åringar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in