2021-11-23, 12:34
Medlem
Var defenitivt inte Stekare, och har aldrig varit.
Däremot så fick jag en del av det livet, när jag hängde med en känd donna in på Sturecompagniet runt 1990. (Men då var det väl forfarande mer Yuppies?)
Fy fan säger jag bara, men det var rätt kul med dessa mäniskor som kröp för en bara för att man kände nån "Kändis".
En intresant upplevelse i en annan miljö. Men kan forfarande inte fatta de som efterstävar det livet efter man fyllt 14.
Citera
2021-11-23, 12:45
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Du har haft sex med någon som vi läsare troligtvis känner till? Det är alltså enda ledtråden du ger oss?

Ibland undrar man alltså…

Till ämnet: Nej, jag var ingen stekare men jag kunde avundas många stekares skööna attityd till fest.
Ja, jag har knullat en världskändis, vem det är spelar ingen roll, jag hade kunnat ljuga och skriva någon helt annan och då hade inte mina vänner kunnat lista ut vem jag är.
Men oddsen är jävligt mycket lägre att man springer på en kåt dyngrak Britney Spears på La Voile Rouge (tror det bytt namn nu) än och och träffa henne på Harrys i Lidköping.
Citera
2021-11-23, 13:00
Medlem
Gammalt krogluder rapporterar sig!
Vilka tider… torsdagsmiddag på StureC, brun utan sol, tuperat hår, Laroy och sippa på en P2 innan grabbarna kom som ”hade bord”. Då var det mäklarbricka eller fanta och rosé innan man fortsatte till Oxid där ration langare/stekare var ca 50/50.

Dagen efter hade man fullt sjå med att kolla upp sig själv på vimmelbilder från olika ställen. Snacka om cringe! Men så tänkte man inte då…

Märkligt nog var det inte samma fokus på att ligga som det är idag, vad jag minns. Man hånglade glatt men ett främmande ons var liksom inte aktuellt.
Citera
2021-11-23, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Ja, jag har knullat en världskändis, vem det är spelar ingen roll, jag hade kunnat ljuga och skriva någon helt annan och då hade inte mina vänner kunnat lista ut vem jag är.
Men oddsen är jävligt mycket lägre att man springer på en kåt dyngrak Britney Spears på La Voile Rouge (tror det bytt namn nu) än och och träffa henne på Harrys i Lidköping.

Haha det är helt omöjligt att lista ut vem du menar med de ledtrådarna du ger.
Det enda du sagt är att "om ni inte bott under en sten senaste 30 åren så vet ni vem det är", jaha...

Ang tråden så fyllde jag 18 samma år som vi gick in i 10 talet så jag har tyvärr inga stekarminnen att dela med mig av.
Citera
2021-11-23, 14:06
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston

Men man blir ju nyfiken. Finns det inga stekare längre? Har de ersatts av sojapojkar som kör på ekologisk öl och inte bjuder på drinkar nu i dessa tider? Har inte varit ute på tio år så jag vet inte hur det ser ut nu.

De finns, men "stekarstilen" är betydligt mer diskret idag än vad den var då. De rosa, fräsiga Magalufskjortorna har bytts ut till Canali. De vita "turkbyxorna" som i princip bländade folk på dansgolvet har bytts till utvättade jeans från Brunello Cucinelli och överklassens kännetecken är artighet och diskretion. Detta snarare än att stå och vråla över ett drinkbord vars flaskor köpts in på ett redan överbelastat kreditkort tillsammans med fyra selfie-kåta brudar från Sundsvall som försvinner iväg till sina reservkap på Tinder så fort tillräckligt med bilder från kvällen knäppts och promillehalten höjts.
Citera
2021-11-23, 15:43
Medlem
Var ingen stekare själv men hade många vänner som konformerade till det livet när det var trending. Idag är dom alla äckel hipsters som handlar second hand och bor på Möllan alt söder. Med andra ord tragiska individer som kommer göra precis allt för att passa in.
Citera
2021-11-23, 18:48
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Hängde mer på sunkhak själv men kände en riktig stekare och det var helt sjukt hur mycket han fick ligga. Och ful som stryk var han med rosa skjorta och backslick och hela kittet.

Men man blir ju nyfiken. Finns det inga stekare längre? Har de ersatts av sojapojkar som kör på ekologisk öl och inte bjuder på drinkar nu i dessa tider? Har inte varit ute på tio år så jag vet inte hur det ser ut nu.

Stekarna har nog delvis ersatts av spännblattarna på innekrogarna. Går du runt och flashar med för mycket cash kommer snart Mohammed och tvingar dig "dela med dig".
Citera
2021-11-23, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Gammalt krogluder rapporterar sig!
Vilka tider… torsdagsmiddag på StureC, brun utan sol, tuperat hår, Laroy och sippa på en P2 innan grabbarna kom som ”hade bord”. Då var det mäklarbricka eller fanta och rosé innan man fortsatte till Oxid där ration langare/stekare var ca 50/50.

Dagen efter hade man fullt sjå med att kolla upp sig själv på vimmelbilder från olika ställen. Snacka om cringe! Men så tänkte man inte då…

Märkligt nog var det inte samma fokus på att ligga som det är idag, vad jag minns. Man hånglade glatt men ett främmande ons var liksom inte aktuellt.

Yes Sister!

Men det var ju fler ställen med som man drällde runt på. Men jag är inte från Sthlm och var ofta rätt… berusad… så jag minns knappt längre. Var det Laroy som hade en stor säng mitt i alltihop?
Citera
2021-11-23, 22:00
Medlem
Stratakastas avatar
Kul, alltid människor runtom, mycket sprit , men det blev snabbt tråkigt då ena sidan blev knarkande alkisar som lever för det livet å resten växte upp.
Mycket falskhet, väldigt få som hade pengar. Få som kunde skita ut en grand champagne för 45 tusen på white room.men det var skoj.
Citera
2021-11-23, 22:04
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
På 00-talet kulminerade stekarstilen. Kotlettfrillor och rosa skjortor frodades ikapp med vaskade helrör Cristal. Du som levde det här livet - var det värt det?

Fyll gärna på med stories: Var du t.ex. en wannabe som kom hem 30 lax fattigare efter en kväll på Stureplan innan du nästa dag skulle jobba på Statoil? Kysste du Greven på munnen och fick konstiga utslag runt munnen? Drog du kocks på Laroy innan du gick tillbaka till ditt jobb som bitris på Vinge? Berätta!

Märks att du inte varit stekare iaf

Helrör=spritflaska med mixers, Cristal=Champagne (Louis Roederer).

Bitrisarna på Vinge drog nog mest ladd på StureP för 15 år sedan. Idag kör de Ironman och äter veganskt. StureP idag är mest locals och förortsfolk, givetvis går dessa grupper på helt olika ställen.
Citera
2021-11-23, 22:07
Medlem
humpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Var ingen stekare själv men hade många vänner som konformerade till det livet när det var trending. Idag är dom alla äckel hipsters som handlar second hand och bor på Möllan alt söder. Med andra ord tragiska individer som kommer göra precis allt för att passa in.

Känner också igen detta patetiska beteende. Många före detta stekare håller idag på med yoga, skogsrave, veganmat, meditation och andra hippiegrejer som är inne.
Citera
2021-11-23, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillTurken
Inte på 00-talet men på 1900-talet så blev jag kallad för Yuppie (”young urban professional”) för jag hade en yuppienalle i min epa traktor. En HotLine 900 Pocket. En riktig . För man kunde faktiskt köpa attrapper från exempelvis Hobbex. HotLine 900 Pocket var ju en ombyggd polisradio. Man var tuffast i stan. Eller... på byn. Bodde inte i en stad under dom första 15-16åren.

Yuppie var på 80-talet. Lite in på 90-talet. Alltså på 1900-talet. Var dåtidens stekare.
00-talet och 1900-talet är väl samma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in