2021-11-25, 01:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Nu ställer jag mig frågande till vissa saker:
Vad vill ängeln få ut av sina i mitt tycke mycket naiva inlägg med risk att hon outar sig själv? Dessutom ett halvår efter mordet?

Om Emil haft en KK eller vad vi ska kalla det.. Är det relevant för mordet? Lydia och han kanske hade ett sk. öppet förhållande vilket Lydia tycks haft till vana i sina tidigare äktenskap och förhållsnden

Om han haft KKs och orgier innan Lydia flyttade In Vad har det med Lydias avrättning av honom att göra?

Om skribenten vill outa sig själv, det får man göra på FB. Kanske redigerade skribenten just det inlägget, pga att hen lätt kunde identifieras av folk runt omkring.

Relevant för den tragiska händelsen....det kan ju kanske belysa ett motiv. Å andra sidan har ju en del här i tråden verkligen vältrat sig i hur ev otrogen och promiskiös L har varit, m.m. Är det relevant, för brottet?

Vad är skillnaden mellan KK och en eller flera älskarinnor samtidigt? Är inte båda regelrätt otrohet om man är i ett förhållande med en (annan) person?

Sedan, en "avrättning" är ju något som sker efter en domstolsförhandling (i bästa fall), gängkriminalitet (maffia) och/eller i diktaturer.

L säger väl i filmen "du har förstört allting"!

Vad och hur har E "förstört allting"??? Är det otrohet, är det ekonomiskt, har han börjat att dricka igen, är det någon information om L som E inte skulle/borde ha (bland hennes saker som E hämtade i lgh i Farsta)?

Vad bra att du har börjat att tänka till! Fortsätt med det!
2021-11-25, 02:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Om skribenten vill outa sig själv, det får man göra på FB. Kanske redigerade skribenten just det inlägget, pga att hen lätt kunde identifieras av folk runt omkring.

Relevant för den tragiska händelsen....det kan ju kanske belysa ett motiv. Å andra sidan har ju en del här i tråden verkligen vältrat sig i hur ev otrogen och promiskiös L har varit, m.m. Är det relevant, för brottet?

Vad är skillnaden mellan KK och en eller flera älskarinnor samtidigt? Är inte båda regelrätt otrohet om man är i ett förhållande med en (annan) person?

Sedan, en "avrättning" är ju något som sker efter en domstolsförhandling (i bästa fall), gängkriminalitet (maffia) och/eller i diktaturer.

Vad och hur har E "förstört allting"??? Är det otrohet, är det ekonomiskt, har han börjat att dricka igen, är det någon information om L som E inte skulle/borde ha (bland hennes saker som E hämtade i lgh i Farsta)?

Du kanske ska försöka att tänka tanken att Ĺida har lite svårt med sanningen? Det är inte så viktigt för henne.
Ett tips är att göra en tidslinje med vad Lida påstår innan rättegången samt under rättegången. Det går inte ihop.

Det kan inte kallas någonting annat än en avrättning.
Kriterierna för straffmätning gällande att ha berövat någon livet, är mord, dråp eller vållande.
Detta var en avrättning, vilket åklagaren förklarar.
Om Emils inspelade film skulle visas för kleti och preti, så skulle det ändå tjafsas om att som Lida hävdat, att Emil sätter scenen, han väljer vad som ska vara med..
Det finns inga förmildrade omständigheter
2021-11-25, 02:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inlägget delgav en del av Es liv, hans liv bestod precis som andras av olika delar. Största delen var han ute på arbetsplatser och inte i Bålsta. Så är det ju, jobbet tar det största delen av dagen. Hon som skrev hade mycket riktigt haft en arbetsrelation med E, som utvecklades över tid. Det vanligaste sättet att träffas är trots allt jobbet.

För mig är hon trovärdig.
Det verkar mycket märkligt, det är så motsägelsefullt. Trovärdigheten är noll, precis som hos Lida.
2021-11-25, 03:09
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du kanske ska försöka att tänka tanken att Ĺida har lite svårt med sanningen? Det är inte så viktigt för henne.
Ett tips är att göra en tidslinje med vad Lida påstår innan rättegången samt under rättegången. Det går inte ihop.

Det kan inte kallas någonting annat än en avrättning.
Kriterierna för straffmätning gällande att ha berövat någon livet, är mord, dråp eller vållande.
Detta var en avrättning, vilket åklagaren förklarar.

Om Emils inspelade film skulle visas för kleti och preti, så skulle det ändå tjafsas om att som Lida hävdat, att Emil sätter scenen, han väljer vad som ska vara med..
Det finns inga förmildrade omständigheter

Jag har en tidslinje. Det L sagt i psykjournalerna flera veckor FÖRE skottet. Det är liksom lite svårt att ljuga för framtiden. Tingsrätten dömer ju också att dådet inte är planerat. Det är DIN PERSONLIGA ÅSIKT att L ljuger, jag är av en annan åsikt.

I dina uppräknade kriterier.....VAR står ordet "avrättning"? Var står det att åklagaren får detta till en avrättning? Mycket konstigt om en svensk åklagare tar detta ordet i sin mun i detta fall. Det finns bra mycket värre "avrättningar"/mordfall i Sverige faktiskt, där BO blivit torterad i många timmar om inte dygn, innan de blir mördade!

Det är väl självklart att E väljer vad som ska filmas, det är ju hans telefon.

Och om rättsväsendet börjar att använda sig av sekretessbelagt bevismaterial i rättegångar med en innehållsmässigt värdelös fup, då är (enligt min mening) Sverige på helt fel väg, processekonomi i "all ära". Det har inget med "kreti och pleti" att göra, det har att göra med att vi alla, i en demokrati, ska kunna granska makten!

Vi här i tråden vet ju faktiskt inte riktigt VAD som fällde L, bara att det finns "en film", och väldigt lite utskrift av den och utskriften täcker absolut inte 4 minuter.
2021-11-25, 06:42
Avslutad
Citat:
Jag har en tidslinje. Det L sagt i psykjournalerna flera veckor FÖRE skottet. Det är liksom lite svårt att ljuga för framtiden. Tingsrätten dömer ju också att dådet inte är planerat. Det är DIN PERSONLIGA ÅSIKT att L ljuger, jag är av en annan åsikt.

I dina uppräknade kriterier.....VAR står ordet "avrättning"? Var står det att åklagaren får detta till en avrättning? Mycket konstigt om en svensk åklagare tar detta ordet i sin mun i detta fall. Det finns bra mycket värre "avrättningar"/mordfall i Sverige faktiskt, där BO blivit torterad i många timmar om inte dygn, innan de blir mördade!

Det är väl självklart att E väljer vad som ska filmas, det är ju hans telefon.

Och om rättsväsendet börjar att använda sig av sekretessbelagt bevismaterial i rättegångar med en innehållsmässigt värdelös fup, då är (enligt min mening) Sverige på helt fel väg, processekonomi i "all ära". Det har inget med "kreti och pleti" att göra, det har att göra med att vi alla, i en demokrati, ska kunna granska makten!

Vi här i tråden vet ju faktiskt inte riktigt VAD som fällde L, bara att det finns "en film", och väldigt lite utskrift av den och utskriften täcker absolut inte 4 minuter.

Vad ska jag svara?
Tråkigt att du inte är nöjd med fupen?

Ibland slutar en biofilm eller en bok inte som man hoppats?

Sekretessen finns för att skydda att offer, gäningsmän och efterlevande inte ska lida men, som det kallas

Juridik är knepigt, mycket lagar och regler som kan verka förbryllande

Att den skrivna texten inte tar över 4 minuter att läsa, men filmen är så lång eller kort som det, så handlar det inte om högläsning eller nyhetsrapportering, utan om att det var så länge som Lida stod och hotade Emil, försökte få honom att lyda och göra henne till lags

Det finns obehagligt väl beskrivet i tråden, vad som utspelar sig i filmen, berättat av Emils egen bror
Han har på eget bevåg utsatt sig för den smärta sett filmen med avrättningen på sin bror, han har delat med sig i tråden om den omänskligt vidriga uppkevelsen med oss,

Till Emils anhöriga och efterlevande
Jag beklagar sorgen
Det smärtar att ni behöver uppleva detta
Emils minne lever kvar
Sorgen blir inte lättare med tiden, men man lär sig att leva med den
Bevara era fina minnen och prata om Emil han finns kvar i våra hjärtan
2021-11-25, 07:14
Medlem
Citat:
Vad ska jag svara?
Tråkigt att du inte är nöjd med fupen?

Ibland slutar en biofilm eller en bok inte som man hoppats?

Sekretessen finns för att skydda att offer, gäningsmän och efterlevande inte ska lida men, som det kallas

Juridik är knepigt, mycket lagar och regler som kan verka förbryllande

Att den skrivna texten inte tar över 4 minuter att läsa, men filmen är så lång eller kort som det, så handlar det inte om högläsning eller nyhetsrapportering, utan om att det var så länge som Lida stod och hotade Emil, försökte få honom att lyda och göra henne till lags

Det finns obehagligt väl beskrivet i tråden, vad som utspelar sig i filmen, berättat av Emils egen bror
Han har på eget bevåg utsatt sig för den smärta sett filmen med avrättningen på sin bror, han har delat med sig i tråden om den omänskligt vidriga uppkevelsen med oss,

Till Emils anhöriga och efterlevande
Jag beklagar sorgen
Det smärtar att ni behöver uppleva detta
Emils minne lever kvar
Sorgen blir inte lättare med tiden, men man lär sig att leva med den
Bevara era fina minnen och prata om Emil han finns kvar i våra hjärtan
Det fetade:
Jag ansluter mig till det skrivna.

Men det som sannolikt ytterligare läggs som sten på börda för Emils familj och vänner, det är det osmakliga kritiserandet och misstänkliggörandet av honom som vecka ut och vecka in, pågår i denna tråd. Det är rent skamligt och alldeles förfärligt gjort av dessa [välbekanta] extremistkonton! Ingen mening att uppmana dem till att skämmas, för nån skam står inte att finna hos dem, tyvärr.

Vill som ett indirekt exempel på den pågående smutskastningen av Emil, lyfta fram detta eviga tjatandet från vissa konton om att TR inte presenterat ett "motiv" för Lydia Barth att mörda Emil och att domen därigenom skulle ha brister.
Kontona antyder alltså att Emil skulle ha betett sig så klandervärt mot Lydia Barth, så att hon till slut kände sig tvungen att mörda honom..

Så håller de på här i tråden, de som uppenbarligen känner syster- och frändskap med Lydia Barth, denna fullständigt empatilösa, iskalla mörderska.
Jag vet inte vilken emoji jag skall välja. Stannar för dessa
2021-11-25, 07:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det fetade:

Men det som sannolikt ytterligare läggs som sten på börda för Emils familj och vänner, det är det osmakliga kritiserandet och misstänkliggörandet av honom som vecka ut och vecka in, pågår i denna tråd. Det är rent skamligt och alldeles förfärligt gjort av dessa [välbekanta] extremistkonton! Ingen mening att uppmana dem till att skämmas, för nån skam står inte att finna hos dem, tyvärr.

Vill som ett indirekt exempel på den pågående smutskastningen av Emil, lyfta fram detta eviga tjatandet från vissa konton om att TR inte presenterat ett "motiv" för Lydia Barth att mörda Emil och att domen därigenom skulle ha brister.
Kontona antyder alltså att Emil skulle ha betett sig så klandervärt mot Lydia Barth, så att hon till slut kände sig tvungen att mörda honom..

Så håller de på här i tråden, de som uppenbarligen känner syster- och frändskap med Lydia Barth, denna fullständigt empatilösa, iskalla mörderska.
Det finns en gräns för hur mycket dumhet som får passera 🕯
2021-11-25, 07:38
Medlem
Citat:

Jag har tyvärr väldigt svårt att tro att en otrohet (om det skulle vara så) av E mot L skulle vara ett motiv eftersom L har varit väldigt promiskös vad det gäller män i iaf vissa av sina relationer. Det är verkligen en sak hon borde ha Stor förståelse för.
Men det kanske inte vart samma sak om det drabbade henne....

Dessutom undrar jag hur ängeln kan verka så betuttad(som en liten flicka uttrycker hon sig i sina inlägg) i Emil som hon verkar när hon skriver här om han var så hemsk som vissa i tråden vlll påskrida.
2021-11-25, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det fetade:

Bra Carina!!!
2021-11-25, 07:42
Medlem
Vill bara påpeka att inget av kärleksängelns inlägg har redigerats för de som försöker komma undan med lögner.

Dessutom är innehållet i inläggen fullkomligt ologiska. Personen i de första inläggen framstår som lite hjärnsvag och blåögd, djupt förälskad i E och naiv nog att tro att L är en kusin, medan hen i de senare inläggen låter som en härdad person som är poly och kan sitta och vara uttråkad under en orgie…
2021-11-25, 07:45
Medlem
Citat:
Det finns en gräns för hur mycket dumhet som får passera 🕯
Där har du faktiskt fel, åtminstone när det gäller denna tråd.
Här kryper en del konton, symboliskt är väl säkrast att påpeka?- på alla fyra och med förstoringsglas söker de efter minsta lilla som skulle kunna sätta brottsoffret Emil i en sämre dager.

Här dyker det, som av en tillfällighet -- upp ett konto som utger sig för att vara en KK till Emil, men som är för obegåvad för att ange ett plausibelt skäl till varför hon dröjt med att komma in i tråden och berätta. Istället blir detta:
"Svårt att komma in på Flashback"
2021-11-25, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Vill bara påpeka att inget av kärleksängelns inlägg har redigerats för de som försöker komma undan med lögner.

Dessutom är innehållet i inläggen fullkomligt ologiska. Personen i de första inläggen framstår som lite hjärnsvag och blåögd, djupt förälskad i E och naiv nog att tro att L är en kusin, medan hen i de senare inläggen låter som en härdad person som är poly och kan sitta och vara uttråkad under en orgie…
Du satte ord precis på det jag försöker få fram.. Tack!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in