2021-11-24, 22:51
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Statistik runt om i världen börjar ju se minst sagt intressant ut. Så här såg det ut vecka 46 i UK (ålder 18-80).

Antalet genombrottsinfektioner (efter minst 2 doser) per 100 000: ca 1200

Antal infektioner bland ovaccinerade per 100 000: ca 700

Källa
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1034383/Vaccine-surveillance-report-week-46.pdf#page23

Ja skyddet mot infektion är nog inte speciellt stort även om det säkert finns, siffrorna beror nog till stor del på att vaccinerade i större utsträckning lever som vanligt igen.
Skyddet mot allvarlig sjukdom och död ser dock riktigt bra ut trots Astra och lång tid sedan vaccinering.
Det är bara och bita i det sura äpplet, alla kommer smittas förr eller senare och för medelålders och äldre är det säkrare att göra det med vaccin i kroppen.
Citera
2021-11-24, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Ja skyddet mot infektion är nog inte speciellt stort även om det säkert finns, siffrorna beror nog till stor del på att vaccinerade i större utsträckning lever som vanligt igen.
Skyddet mot allvarlig sjukdom och död ser dock riktigt bra ut trots Astra och lång tid sedan vaccinering.
Det är bara och bita i det sura äpplet, alla kommer smittas förr eller senare och för medelålders och äldre är det säkrare att göra det med vaccin i kroppen.
Är det?
Skyddet mot allvarlig sjukdom och död har de flesta av oss redan utan vaccin det kallas immunsystem..Vaccinet bidrar väldigt lite till det skyddet kanske till och med försämrar det långsiktigt.
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-24 kl. 23:07.
Citera
2021-11-24, 22:57
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Statistik runt om i världen börjar ju se minst sagt intressant ut. Så här såg det ut vecka 46 i UK (ålder 18-80).

Antalet genombrottsinfektioner (efter minst 2 doser) per 100 000: ca 1200

Antal infektioner bland ovaccinerade per 100 000: ca 700

Källa
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1034383/Vaccine-surveillance-report-week-46.pdf#page23
Var hittar du de där siffrorna på sidan 23? Är det något du hittat på själv?
Citera
2021-11-24, 23:00
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men man har ju inte börjat använda ivermektin i landet,

Tydligen har jag missat det men dr. Campbell har uppenbarligen köpt bluffen med ivermektin och kört flera videor om detta.

Ja, han är inte ens läkare vad jag förstår.
Jag tycker han gjort bort sig ordentligt den senaste tiden. I den senaste videon vill han ge sken av att det är Ivermectin som är anledningen till att antalet fall rasat i Japan. Problemet är bara att de inte använder Ivermectin...det är inte godkänt.
Citera
2021-11-24, 23:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Vet du vad, du har rätt. Att inleda med det är ingen bra grund för diskussion. My apologies.

Ett virus behöver inte fullt mutera för att förändra sina egenskaper. Det muterar egentligen hela tiden, mer eller mindre. Risken för mutation ökar ju fler värdar som blir infekterade, även utan vaccin.

Med vaccination sätter man press på viruset och tvingar det att hitta nya vägar för att överleva. Stoppar inte vaccinet smitta är det inte ett vaccin. Geert är även inne på att det här "vaccinet" borde heta något annat.

Tycker du borde ta en titt här, då det är enkelt att förstå och jag riskerar inte att missa något:

https://youtube.com/watch?v=vGBDETOPAJA&feature=share

Det är väl inte direkt raketforskning. De florerar flera varianter innan vi hade vaccinet och dessa varianter matchar inte mot sagda vaccin på ett bra sätt, därav kan de fortfarande bli sjuka och smitta, trots vaccination. Krävs heller inga större evolutionära framsteg för ett coronavirus för att lyckas ta sig förbi X (i det här fallet Delta) om de är tidigare varianter, något som blivit sjuk och altererat viruset en aning etc. Du vet ju att de inte skyddar mot smitta.

Spikproteiner är inte heller detsamma i vaccinet som i viruset då de kommit många olika varianter.

Detta leder till att vaccinerade kan sprida smittan vidare.
De flesta tycker de är bra att siffrorna gått neråt med smittade och döda. Javisst, men dessa vaccinerade som får smittan kan fortfarande sprida den, ofta asymptomatiskt. Sänker man trycket från smittan > vaccinerade får den, så har viruset ett utlopp då de kan ligga och cirkulera och eventuellt mutera i värden och skapa mer smittsamma / farliga varianter.

Detta påstod jag redan i februari.

Geert säger att vaccinet borde heta CIPIF (Conditional immune protection inducing formulation)

Han fortsätter med att motivera varför:

"för att effektiviteten av traditionella vacciner

Med ditt resonemang så borde alla som var smittade förra året vaccinera sig då spikproteinet är annorlunda i deltavarianten.

Vi har två alternativ, låta smittan bränna igenom en ovaccinerad befolkning med påföljden att många dör, eller så vaccinerar vi dem. Oavsett kommer du få mutationer.

Sen är det väldigt få genombrottsinfektioner, men det kan upplevas som en del då majoriteten är vaccinerade. Genombrottsinfektioner sker även på konvalescenta och det har det vittnats om i tråden. Vad är skillnaden om det uppstår en "immun escape" variant hos dem?

Geert säger ju att vaccinen har god effekt? Jag lyssnade på hela, är inte övertygad.
Citera
2021-11-24, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Med ditt resonemang så borde alla som var smittade förra året vaccinera sig då spikproteinet är annorlunda i deltavarianten.

Vi har två alternativ, låta smittan bränna igenom en ovaccinerad befolkning med påföljden att många dör, eller så vaccinerar vi dem. Oavsett kommer du få mutationer.

Sen är det väldigt få genombrottsinfektioner, men det kan upplevas som en del då majoriteten är vaccinerade. Genombrottsinfektioner sker även på konvalescenta och det har det vittnats om i tråden. Vad är skillnaden om det uppstår en "immun escape" variant hos dem?

Geert säger ju att vaccinen har god effekt? Jag lyssnade på hela, är inte övertygad.

Nej, vi har inte två val, det är en falsk bild du försöker ge sken av.
Och inget av dessa val är heller möjliga längre, vi har redan tvingats välja "none of the above".
Ett ytterligare val, som vi fortfarande kan välja, är att koncentrera sig på att vaccinera riskgrupperna.
Senast redigerad av taenok 2021-11-24 kl. 23:17.
Citera
2021-11-24, 23:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Nej, vi har inte två val, det är en falsk bild du försöker ge sken av.
Och inget av dessa val är heller möjliga längre, vi har redan tvingats välja "none of the above".
Ett ytterligare val, som vi fortfarande kan välja, är att konvertera sig på att vaccinera riskgrupperna.

Det var i princip det Geert Vanden Bossche sa.
Citera
2021-11-24, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Var hittar du de där siffrorna på sidan 23? Är det något du hittat på själv?

Brukar jag hitta på saker? Står där tydligt och klart i två första kolumnerna. Sedan kan du räkna ut genomsnittet från 18-80 år. Du ser ju utan större ansträngning att det är mycket högra andel smittade bland de vaccinerade.

Kolumn1
Unadjusted rates among persons vaccinated with 2 doses (per 100,000)

Kolumn 2
Unadjusted rates among persons not vaccinated (per 100,000)

Citera
2021-11-24, 23:33
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Brukar jag hitta på saker? Står där tydligt och klart i två första kolumnerna. Sedan kan du räkna ut genomsnittet från 18-80 år. Du ser ju utan större ansträngning att det är mycket högra andel smittade bland de vaccinerade.

Kolumn1
Unadjusted rates among persons vaccinated with 2 doses (per 100,000)

Kolumn 2
Unadjusted rates among persons not vaccinated (per 100,000)

Du räknade alltså ut ett genomsnitt genom att applicera lite mindre begåvad matematik på siffrorna? Det står alltså ingenstans utan det var något du hittade på själv?

Ja, jag tror vi kan vara överens om att du hittade på något igen. Ge dig inte in i matematik som du inte klarar, det är mitt råd.

Du menar på fullt allvar att du inte ens klarar av enkel femteklassmatematik utan sitter och plussar lite som du känner för.
Senast redigerad av korrektamund0 2021-11-24 kl. 23:52.
Citera
2021-11-24, 23:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Anekdotisk berättelse om biverkning av vaccinet Moderna.

https://www.tiktok.com/@jasmin_hashim/video/7033416251019922693

Skrämmande det hon säger. Att vården inte vet hur de ska behandla alla som har fått biverkningar eftersom det inte finns någon forskning.

Alltså existerar inte biverkningen eftersom man inte behandlar den...

Fast är det kopplat till vaccinet, det vi ju egentligen inte? Jag undrar om sköterskan som gav vaccinet aspirerade när hon gav vaccinet? Det verkar ju faktiskt som hon har fått behandling mot arytmi.
Citera
2021-11-24, 23:51
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Intressant.

Kan du besvara hur många undersökningar som visar att det fungerar?
Samt visa på hur många undersökningar som visar på att det inte fungerar?!

Så, länk till sida som listar 46 peer review undersökningar, som visar på att det fungerar:
https://ivmmeta.com/

Så nu förväntar jag mig att du kan ge en lista på peer review undersökningar,
som visar att det inte fungerar!
Varför skulle jag göra det?

Här en tråd om "Dr." Campbell:

Meaghan Kall
@kallmemeg
JAPAN & IVERMECTIN DEBUNK

A new video emerged overnight from a YouTube channel with 1.5M subs

It claimed the huge drop in cases in Japan were due to 2 things:

1. Ivermectin
2. COVID-19 mutated itself into extinction

I will fact-check
Tråd: https://twitter.com/kallmemeg/status/1463493914816655361?s=20

Så här t.ex. hanterar "Dr." Campbell fakta:

Worthw0rds
@WorthW0rds
i think you need to rewatch it's full of bias and terrible apraisal of cherry picked studies. The one where he put the IVMETA pseudoscience website vs Cochrane review of ivermectin was particular a low point in his dire series of misunderstanding.
https://twitter.com/WorthW0rds/status/1463621404792922114?s=20

ivmmeta.com är ett enda stort skämt som publicerar debunkade metastudier som peer-reviewed trots att tunga studier man refererar till är avfärdade som forskningsfusk.

Citat:
Jag tycker han gjort bort sig ordentligt den senaste tiden. I den senaste videon vill han ge sken av att det är Ivermectin som är anledningen till att antalet fall rasat i Japan. Problemet är bara att de inte använder Ivermectin...det är inte godkänt.

Precis!
Citera
2021-11-24, 23:59
Medlem
Citat:
Du räknade alltså ut ett genomsnitt genom att applicera lite mindre begåvad matematik på siffrorna? Det står alltså ingenstans utan det var något du hittade på själv?

Här har du siffrorna. Genomsnittet för åldersgrupperna 18-89 är ca 1200 per 100 000 för vaccinerade och för ovaccinerade ca 700. Orkade inte skriva ut alla siffror på mobilen utan ansåg att det ger en rättvis bild, men eftersom du är så tjatig gör jag väl det. Hur som helst ser vi alla tydligt att det är högre andel smittade bland vaccinerade i nästan alla åldersgrupper.

Genombrottsinfektioner per 100 000 vaccinerade
18-29: 713
30-39: 1314
40-49: 2043
50-59: 1442
50-69: 1061
70-79: 660

Infektioner per 100 000 ovaccinerade
18-29: 805
30-39: 948
40-49: 929
50-59: 689
60-69: 495
70-79: 420

Tillför gärna något till diskussionen nu. Förklara till exempel vinsten med vaccinpass i ett detta scenario.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in