2021-11-20, 13:26
Medlem
Jag tycker faktiskt att de flesta tyska kombibilar är snyggare än sedanerna.

S-klasse finns ju inte i kombi, där hade nog proportionerna blivit groteska, men mellanklasserna blir snyggare i kombiformat.

Att de sedan är mer praktiska gör det ju bara win-win..
Citera
2021-11-20, 13:30
Medlem
På 70 talet ville ingen ha en kombi..absolut ingen..på den tiden kallades det stationsvagn..typ amazon eller 145 då..ansågs som fula bilar å enbart för barnfamiljer..mycket är nog en modegrej här...har aldrig nånsin sett en combi lastad mer än det skulle få plats i en vanlig sedan.....nu har det ju balat ut helt med dessa mindre SUVar..sist jag var å handla såg jag en barnfamilj med en SUV typ BMW..öppnade bakluckan men fick bara in 3 kassar.. han fick öppna ena bakdörren å ställa 2 där...
Citera
2021-11-20, 14:44
Medlem
TheSwedishEmpires avatar
Volvo skall vara kombi det hör till och dom är snygga, BMW lr merca dock där skall det vara sedan! Audi skippar vi helt.
Citera
2021-11-20, 15:20
Medlem
Av samma anledning som man undviker att knalla runt i snickarbyxor när man inte snickrar undviker man lastbilar när man inte ska köra kylslåp. Det handlar om stil och klass.
Citera
2021-11-20, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Jag tycker faktiskt att de flesta tyska kombibilar är snyggare än sedanerna.

S-klasse finns ju inte i kombi, där hade nog proportionerna blivit groteska, men mellanklasserna blir snyggare i kombiformat.

Att de sedan är mer praktiska gör det ju bara win-win..

Håller med. Tycker i och för sig att tvådörras cupé av tex. Mercedes E-klass är grymt snygg. Men du har absolut rätt i att kombi E-klass är en riktigt snygg bil. Skulle nog sätta 4-dörrars E-klass sist, även om det inte är någon ful bil. Men kupé och kombi är klart snyggare.
Citera
2021-11-20, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OffensiveDopeMan
Du är bara avundsjuk för att vissa föredrar tyska bilar. Man blir inte automatiskt till en blatte om man kör BMW. Du är en typisk avundsjuk flashback incel

Återkommer du när du fyllt 18 å vet vad du pratar om?
Citera
2021-11-21, 05:22
Medlem
OffensiveDopeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Återkommer du när du fyllt 18 å vet vad du pratar om?
Hahaha jag är 21
Citera
2021-11-21, 05:32
Medlem
Jag gillar att köpa opraktiska saker. Ju dyrare dess bättre.
Citera
2021-11-24, 22:59
Medlem
Wuzzuppos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OffensiveDopeMan
Har alltid undrat varför svenskar har sån fetisch för kombi bilar
Finns inte ett enda land i världen där folk uppskattar kombi bilar till den nivån där dom medvetet köper en kombi BMW. En fkn kombi BMW. Även svenska ungdomar som inte har varken familj eller något köper kombi.
För i helvete om man köper en BMW eller Merca då ska det fan inte va en kombi

Håller med. Kombi ser skit fula ut. Fanns ej i USA.
Citera
2021-11-24, 23:02
Medlem
Stämmer detta idag?

Läste nånstans att av mängden nya bilar som köptes i fjol så var det en chockerande stor del SUV:ar, närmare hälften (Nu misslyckas jag tyvärr totalt att googla fram källa på det) - vilket är en dramatisk ökning jämfört med bara 4 år sen.
Citera
2021-11-24, 23:08
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
På 70 talet ville ingen ha en kombi..absolut ingen..på den tiden kallades det stationsvagn..typ amazon eller 145 då..ansågs som fula bilar å enbart för barnfamiljer..mycket är nog en modegrej här...har aldrig nånsin sett en combi lastad mer än det skulle få plats i en vanlig sedan.....nu har det ju balat ut helt med dessa mindre SUVar..sist jag var å handla såg jag en barnfamilj med en SUV typ BMW..öppnade bakluckan men fick bara in 3 kassar.. han fick öppna ena bakdörren å ställa 2 där...
Nu är du ute och cyklar, och det rejält.
Många började inse fördelarna med kombibilar, dessutom började dom bli mer ombonade, och inte så plåtiga som dom var tidigare.

Stationsvagn får du nog gå tillbaka till 50-talet för att höra.
Citera
2021-11-24, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wuzzuppo
Håller med. Kombi ser skit fula ut. Fanns ej i USA.

Så bara för att de inte är vanliga i USA så är de fula?

Märklig logik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in