Citat:
Ursprungligen postat av
Somenlitenpil
Dagen som säkrade Magdalena Andersson som Sveriges statsminister de närmaste 9 åren. Kom ihåg var ni läste det först.
Fullständig utmanövrering. Jag har aldrig varit en socialdemokrat men måste erkänna att Maggan helt klart är den skickligaste partiledaren i riksdagen idag. Jag är övertygad om att det kommer visa sig i nästa års val. Sen kan hon cementera sin position som landsmoder under en mandatperiod och ta en promenadseger 2026.
Vi får väl se!
Visar det sig att du får rätt, så kan du komma ner till mig i Småland inför valrörelsen 2030, så ska jag bjuda på något att äta.
Om det blir som du förutspår, så är det min gissning att S ledda av Andersson kommer att föra en politik som gör både landsbygdsmoderater och många SD-väljare mer nöjda än under Reinfeldt. Men det kommer de aldrig erkänna, så klart!
Samtidigt blir det ofrånkomligt med en grön politik som gör Miljöpartiet överflödigt, helt oavsett vad sossarna egentligen vill eller inte, och då blir den kvarvarande nischen för Miljöpartiet antingen att företräda nyblivna medborgares intressen eller att radikaliseras förbi Fridays for Future.