2021-11-24, 21:57
Avstängd
Kremlogisk nivå på svensk politik nu.
Citera
2021-11-24, 21:57
Medlem
erwynns avatar
Kanon för sossarna. Bra läge att knoppa av MP som regeringsunderlag och kommer därav plocka många tveksamma röster, och framförallt få fokusera på sin egen politik. Maggan är ett geni.
Citera
2021-11-24, 21:58
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Kanon för sossarna. Bra läge att knoppa av MP som regeringsunderlag och kommer därav plocka många tveksamma röster, och framförallt få fokusera på sin egen politik. Maggan är ett geni.

Ja för sossarnas 25% räcker för att säkra makten
Citera
2021-11-24, 22:00
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somenlitenpil
Dagen som säkrade Magdalena Andersson som Sveriges statsminister de närmaste 9 åren. Kom ihåg var ni läste det först.
Fullständig utmanövrering. Jag har aldrig varit en socialdemokrat men måste erkänna att Maggan helt klart är den skickligaste partiledaren i riksdagen idag. Jag är övertygad om att det kommer visa sig i nästa års val. Sen kan hon cementera sin position som landsmoder under en mandatperiod och ta en promenadseger 2026.
Din teori är alltså att svenskarna gillar kaos och premierar detta?!
Har svårt att tro det, men det lär väl visa sig.
Citera
2021-11-24, 22:01
Medlem
Låt oss åtminstone glädjas över att den absoluta skiten mp försvann

V lägger ändå fler miljömotioner än dem så de behövs inte nånstans
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Det är min motvilliga slutsats också. Maggan är ett strå vassare än övriga partiledare just nu.
Citera
Medlem
Mattias Karlsson fullständigt rasar mot köpta Amineh kakabahve

https://www.youtube.com/watch?v=eyLV7k87pyM
Citera
2021-11-24, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Centerpartiet måste vara det värsta kaos-partiet.
Annie Lööf pratar om "den breda mitten" som löser alla problem.

Antalet skjutningar och våldtäkter har ökat med 30% sedan Annie Lööf fick vara med att bestämma.

Hon måste bytas ut.
MP är ännu värre, och de måste sparkas ut ur riksdagen vid nästa val.

Det är djupt ironiskt att MP nu tävlar med C just i grenen "vem är bäst på att hata SD?" (deras invändningar mot C i eftermiddags handlade just om att C hade röstat för SD/M/KD-budget-ändringarna). MP och C är i praktiken politiskt beroende av varandras närvaro i riksdagen. Om MP åker ut (ännu mer ifall L också ryker) så tappar Annies politiska bygge för en stark mitt sitt viktigaste stödben. Om MP åker ut ur riksdagen så får M/KD/SD troligen egen majoritet i nästa val.

C och MP har också i stort sett samma väljarbas numera.
Citera
2021-11-24, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingaman
Titeln på tråden är fel.
Hon tillträdde aldrig som Statsminister.
Riksdagen biföll henne att bilda regering.
Statsministern och dess Statsråd (regeringen) tillträder vi Konseljen med Statschefen.
Steffe är Statsminister tills dess.
Många ufo:n i detta land och i denna tråd.
Läs regeringsformen.
Mvh.
Media kunde ha varit betydligt mer klara och tydliga med vem som är vad från och med eller till och med vilket datum. Men de kanske pinsamt nog inte heller har koll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rep0904
V är ju dock det enda partiet som stöttade både Hitler och Stalin
V stöttade inte Hitler. Om du påstår det så kan du länka till någon källa. Sovjet, UK och USA hindrade Europa från en katastrof. En del av V stöttade dock Stalin även efter kriget. Det kan man inte förneka. Men nu gällde ju frågan nazism.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Utöver allt annat är det faktiskt riktigt underligt att nästa års statsbudget klubbats igenom under en regering som bara satt över eftermiddagen - och i princip helt utan öppen debatt i riksdagens kammare kring själva budgetens innehåll.

Jag minns när budgeten behandlades och manglades i riksdagen under flera veckors öppen debatt (vilket också syntes i tv:s nyheter). Idag verkar all egentlig diskussion kring budgetproppen ske inne i utskotten eller vid interna, hemliga överläggningar mellan partiernas ledande talesmän i slutna rum.

Det sitter samma regering nu som satt i förmiddags, som även satt igår osv osv.

Det är nämligen Löfvens regering som fortsatt sitter kvar.
Citera
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somenlitenpil
Dagen som säkrade Magdalena Andersson som Sveriges statsminister de närmaste 9 åren. Kom ihåg var ni läste det först.
Fullständig utmanövrering. Jag har aldrig varit en socialdemokrat men måste erkänna att Maggan helt klart är den skickligaste partiledaren i riksdagen idag. Jag är övertygad om att det kommer visa sig i nästa års val. Sen kan hon cementera sin position som landsmoder under en mandatperiod och ta en promenadseger 2026.
Vi får väl se!
Visar det sig att du får rätt, så kan du komma ner till mig i Småland inför valrörelsen 2030, så ska jag bjuda på något att äta.

Om det blir som du förutspår, så är det min gissning att S ledda av Andersson kommer att föra en politik som gör både landsbygdsmoderater och många SD-väljare mer nöjda än under Reinfeldt. Men det kommer de aldrig erkänna, så klart!

Samtidigt blir det ofrånkomligt med en grön politik som gör Miljöpartiet överflödigt, helt oavsett vad sossarna egentligen vill eller inte, och då blir den kvarvarande nischen för Miljöpartiet antingen att företräda nyblivna medborgares intressen eller att radikaliseras förbi Fridays for Future.
Senast redigerad av defenseur 2021-11-24 kl. 22:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in