2021-11-24, 21:46
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Fast jag har inte läst om att V nu vill ha en ministerpost. Kan du länka till den uppgiften?
Nej. Det avsåg jag inte uttrycka.
Det V ville ha nu var politik, inte taburetter.

Och det fick de av Löfvén - nu.
Hade de fått taburetter då, så hade dagens turbulens inte uppstått, men kanske hade Löfvén då istället fått ett likartat problem med centerpartisterna.
Citera
2021-11-24, 21:49
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Glöm inte att C har sjunkit stadigt i opinionen det senaste året. I anser svenska folket att Annie Lööf har gjort bort sig. Minskade siffror gör det oroligt i partiet och C har faktiskt levt på hoppet om S, C, M med Annie som statsminister, den breda mitten. Det kommer aldrig ske. C kommer tyna bort fram till valet. Ingen kan lita på dem. De har inga vänner kvar.
Visserligen tror jag att du kanske överdriver, men i stora drag är det säkert så.

Helt ärligt så har jag ingen chans att bedöma hur väljare påverkas av massmedia och propaganda via sociala media. För tio år sedan hade vänner på Sverige Television varit viktiga. Och för en hel del väljare är det säkert fortfarande så. Men för hur många?
Citera
2021-11-24, 21:49
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Kan någon förklara ett tänkbart strategiskt motiv för C att agera på detta sätt? Vad vinner man på detta? Man har gjort sig extremt impopulär i båda läger och många väljare kommer garanterat lägga skulden på C för allt kaos.
Citera
2021-11-24, 21:51
Avslutad
Titeln på tråden är fel.
Hon tillträdde aldrig som Statsminister.
Riksdagen biföll henne att bilda regering.
Statsministern och dess Statsråd (regeringen) tillträder vi Konseljen med Statschefen.
Steffe är Statsminister tills dess.
Många ufo:n i detta land och i denna tråd.
Läs regeringsformen.
Mvh.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Detta är i princip samma budget som regeringen presenterade, med ett tiotal miljarder som spenderas annorlunda i och med motförslaget. Så det är väl ungefär 10 % av budgeten som kan ses som SD's.

SD står bakom hela budgeten och den var så annorlunda att MP kände sig tvingade att lämna regeringen.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Ja C röstade först på sin egen budget och valde sedan att lägga sina röster så att SDs budget vann.

Centerpartiet måste vara det värsta kaos-partiet.
Annie Lööf pratar om "den breda mitten" som löser alla problem.

Antalet skjutningar och våldtäkter har ökat med 30% sedan Annie Lööf fick vara med att bestämma.

Hon måste bytas ut.
Citera
2021-11-24, 21:52
Medlem
Det är lite talande att C väljer att inte skicka Annie till Aktuellt där många av de andra partiledarna framförde sina synpunkter. Bättre att någon annan tar den smällen (C orsaken till kaos) än partiledaren.

Blir intressant att följa fortsättningen men att Maggan får bli statsminister ser jag som självklart.
Citera
2021-11-24, 21:53
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Riktigt löjligt och barnsligt agerat av Pedofilpartiet och Annie Nööf. De kan inte rösta på Sossarnas budget för att de lagt till bättre pensioner för pensionärerna??

Men det är väl lika tramsigt att lämna en regering för att officiellt påstå att de inte kan rösta på en blåbrun regering men i verkligheten är sanningen att de inte gillar sänkta skatter på bensin och diesel. Man ska aldrig utgå ifrån vad en politiker säger utan ta reda på vad det verkliga skälet är
Citera
2021-11-24, 21:53
Medlem
Dagen som säkrade Magdalena Andersson som Sveriges statsminister de närmaste 9 åren. Kom ihåg var ni läste det först.
Fullständig utmanövrering. Jag har aldrig varit en socialdemokrat men måste erkänna att Maggan helt klart är den skickligaste partiledaren i riksdagen idag. Jag är övertygad om att det kommer visa sig i nästa års val. Sen kan hon cementera sin position som landsmoder under en mandatperiod och ta en promenadseger 2026.
Citera
2021-11-24, 21:54
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Antalet skjutningar och våldtäkter har ökat med 30% sedan Annie Lööf fick vara med att bestämma.

Hon måste bytas ut.
Vem vill du se som partiledare för C?
Citera
2021-11-24, 21:54
Medlem
Utöver allt annat är det faktiskt riktigt underligt att nästa års statsbudget klubbats igenom under en regering som bara satt över eftermiddagen - och i princip helt utan öppen debatt i riksdagens kammare kring själva budgetens innehåll.

Jag minns när budgeten behandlades och manglades i riksdagen under flera veckors öppen debatt (vilket också syntes i tv:s nyheter). Idag verkar all egentlig diskussion kring budgetproppen ske inne i utskotten eller vid interna, hemliga överläggningar mellan partiernas ledande talesmän i slutna rum.
Citera
2021-11-24, 21:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Primära anledningen som jag förstod det var att det regeringsunderlag hon röstades till blivande statsminister fallit när Mp avgick.
Hon har tydligt deklarerat att hon kan tänka sig en S-minoritetsregering, som då inte har annat val än att regera med M-SD-Kd budgeten.

Undrar hur det blir för expeditionsministären när Mp dragit med svansen mellan benen, kommer Löfven att fylla de vakanta posterna.

Bra fråga, omöjligt att se vart det leder till när de beter sig som sura barn som inte får något lördagsgodis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in