2021-11-24, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Visst kan det vara så.

Men det måste vara världens mest sammanträffande att det just händer efter hon tog vaccinet, likt alla andra i övriga världen som har fått problem.

Varför blir inte Jennifers fall utrett efter att blivit förlamad?

https://nyadagbladet.se/inrikes/jennifer-blev-rullstolsbunden-efter-injektionen-bonniertidning-morkade-vaccinet/

https://yournews.com/2021/11/21/2255627/european-medicines-agency-data-shows-1163356-adverse-drug-reactions-and/

Det låter på er att vaccinet är 100% idiotsäkert.

Jag undrar varför är det en sådan extrem mörkning angående det?

Pfizer vägrar lämna ut sin lista och har fått ett domslut att de får lämna 500 sidor per månad så det är fulländat runt år 2076.

Läkare och media världen över vägrar utreda potentiella bieffekter överhuvudtaget.

Vaccinet är nödgodkänt för att få ut det eftersom studier brukar ta 4-5 år för att utreda just potentiella bieffekter på långsikt.

Det är bara se i denna tråd hur provaxxers avfärdar precis varenda kritik mot vaccinet som om det vore en landskamp.

Lyssnar man på Geert så pratar han enbart om ospecifika antikroppar och specifika antikroppar. Han förklarar skillnaden mellan dessa och vad vaccinet åstadkommer när det trycker tillbaka ditt naturliga immunförsvar ( innate immunity ). Han säger också att risken ökar för en mer smittsam/farlig variant pga den pågående massvaccineringen.

Lyssnar man enbart på ovanstående så är redan det alarmerande, och då har han inte ens pratat om vaccinbiverkningar överhuvudtaget som är ett helt annat kapitel.

Hade denna info kommit ut i MSM så hade nog människor tänkt till två eller tre gånger före dom bestämmer sig för att ta ett x antal sprutor.
Citera
2021-11-24, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Men 100 procentigt säker kan man inte vara på någonting. Livet handlar ju ändå om sannolikheter. Jag hade Covid-19 våren 2020. Ändå så har jag tagit mina två vaccindoser, och kommer att ta den tredje när jag får chansen.

Jag tror att det stärker mitt immunförsvar ytterligare och jag tror att hybridimmunitet är bra för samhället och det enda som kan knäcka Delta-varianten av SARS-COV2, jämsides med jämn geografisk och etnisk jämn vaccintäckning.
Du tror det ja. Själv tror jag att din räddning är att du har haft covid-19. Vaccinen som du tar ger möjligen ett tillfälligt extra skydd med höga antikroppsnivåer i blodet precis när du har tagit sprutan men den effekten avtar snabbt.

Tänk så här: när du fick covid-19 hade du aldrig blivit utsatt för viruset tidigare, och du hade inget vaccinskydd. Ändå lyckades din kropp besegra viruset med ditt eget immunförsvar. Det är något du borde vara glad för. Av vilken anledning skulle du behöva ett förstärkt immunförsvar när du redan har ett som är tillräckligt starkt? Nu vet jag inte om du hade en besvärlig covid-19, och att det är anledningen till att du är så rädd att få det igen?

Signaturen MachDiamonds har refererat till rapporter som visar att immunförsvaret präglas på sin första kontakt med ett visst virus/vaccin. Om vaccinet kommer först präglas immunförsvaret på det, och kommer inte att bygga upp det bredare skydd man får vid infektion med det riktiga viruset. Detta innebär i praktiken att man får ett livslångt beroende av vaccin mot just detta virus, Sars-Cov2.

Om man däremot först blir utsatt för infektionen får man det breda skyddet mot alla proteiner i viruset, inte bara mot spikproteinet. Förhoppningsvis kommer vaccindoserna inte att förstöra detta breda skydd.

Rent generellt förstår jag inte att folk har så dålig tilltro till sitt naturliga immunförsvar att de känner att de måste ta vaccin. Jag förstår det om man tillhör en riskgrupp, men inte om man är fullt frisk med hyfsat sunda levnadsvanor (dvs regelbunden motion och ingen stor övervikt). Det är ytterst sällsynt att människor utanför riskgrupp dör eller hamnar på sjukhus pga covid-19.
Citera
2021-11-24, 19:38
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jag hoppas givetvis att Geert har fel. Han är dessutom mer legitim än de flesta inom vaccinbranschen.

Du kanske borde skaffa fakta innan du uttalar dig?

Haha fakta hur ska det gå till?

Om all annan expertis, alla studier som visar motsatsen, alla nyhetsbyråer, alla världens folkhälsomyndigheter, who, regeringar och makthavare ja precis alla andra omedelbart kontras med "jokerkortet" så är det meningslöst.

99% säger ju faktiskt att vaccinet är ok men du väljer att tro på den sista procenten.

Nej förut var denna tråd fylld med dårar som hävdade att coronan var jordens undergång.
Nu har dom bytts ut av dårar som hävdar att vaccinet är jordens undergång.

Ingen normal diskussion förekommer längre utan endast pajkastning.

Jo några tappra finns kvar men dom blir färre och färre.
Citera
2021-11-24, 19:46
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen

Om all annan expertis, alla studier som visar motsatsen, alla nyhetsbyråer, alla världens folkhälsomyndigheter, who, regeringar och makthavare ja precis alla andra omedelbart kontras med "jokerkortet" så är det meningslöst.

99% säger ju faktiskt att vaccinet är ok men du väljer att tro på den sista procenten.

Nej förut var denna tråd fylld med dårar som hävdade att coronan var jordens undergång.

Exakt ! Hur kan det komma sig att inga av världens tidningar/nyhetsbyråer som är vinstdrivande missat detta enorma scoop isf ?
Citera
2021-11-24, 19:48
Medlem
barkies avatar
Citat:

Varför tar du inte del av det han säger? Hans renommé är ju bra mycket bättre än dessa 99% på området. Säger inte att han har rätt men det är ju tveklöst intressant.

Sen att du genuint tror att media, makthavare och forskare skulle gå ut med detta om dom visste? Tror du själv förstår anarki och det totala uoplösandet av världen som vi känner den skulle ske.

Har man lagt alla ägg i en korg är det ingen väg tillbaks.
Citera
2021-11-24, 20:18
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Varför tar du inte del av det han säger? Hans renommé är ju bra mycket bättre än dessa 99% på området. Säger inte att han har rätt men det är ju tveklöst intressant.

Sen att du genuint tror att media, makthavare och forskare skulle gå ut med detta om dom visste? Tror du själv förstår anarki och det totala uoplösandet av världen som vi känner den skulle ske.

Du bekräftar det jag säger gång på gång i dina inlägg.
Nu pratade du igen om alla nämnda vilket är miljontals som en klump, en hjärntvättad massa. Helt sjuk vilken paraniod världsbild du har.
Vi stoppade Astra, vi stoppade moderna för ungdomar två av dom absolut största läkemedelsföretagen varför det? Om nu alla forskare vet om att alla kommer dö så varför stoppa för lite proppar och en o annan hjärtmuskelinflamation?
Varför mörkades inte detta?

Det är så jävla dumt resonemang så man baxnar. Miljontals människor som medvetet skulle mörda miljarder människor inklusive egna familjemedlemar för att det skulle minsann bli skandal och kaos och anarki annars.

Vad tror du pfizer och dom andras pengar är värda när ett par miljarder människor har utplånats. Är dom för korkade för att fatta det tänker du?

Korruption finns överallt men det du pratar om är något helt annat.
Citera
2021-11-24, 20:19
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:

Vi har ju vaccinerat miljontals människor för ett år sedan nu . Och som tur är är utraderade immunförsvar inget man noterat. Så hittills har gode Geert inte gissat rätt om att covidantikroppar käkar vårat immunförsvar..
Citera
2021-11-24, 20:41
Medlem
barkies avatar
Citat:
Du bekräftar det jag säger gång på gång i dina inlägg.
Nu pratade du igen om alla nämnda vilket är miljontals som en klump, en hjärntvättad massa. Helt sjuk vilken paraniod världsbild du har.
Vi stoppade Astra, vi stoppade moderna för ungdomar två av dom absolut största läkemedelsföretagen varför det? Om nu alla forskare vet om att alla kommer dö så varför stoppa för lite proppar och en o annan hjärtmuskelinflamation?
Varför mörkades inte detta?

Det är så jävla dumt resonemang så man baxnar. Miljontals människor som medvetet skulle mörda miljarder människor inklusive egna familjemedlemar för att det skulle minsann bli skandal och kaos och anarki annars.

Vad tror du pfizer och dom andras pengar är värda när ett par miljarder människor har utplånats. Är dom för korkade för att fatta det tänker du?

Korruption finns överallt men det du pratar om är något helt annat.

Nej, jag pratar inte om något. Gert Vanden Bossche gör det, för 3e gången. Vad är det som är så svårt att förstå? Kolla det han presenterar och debunka det du som är så jävla smart?

Förmodar att du kan mer om vaccin än den människan också. Isåfall borde du förstå att detta inte är ett vaccin.

Den fakta han presenterar kan du ta del av. Han har skrivit ett publikt brev till WHO där han riskerar sitt yrke och rykte och risken att bli kallad "foliehatt" av såna som du. I det brevet som du kan läsa själv, så lägger han vikt vid fakta och vetenskap och ber om att bli bemött av detsamma.

Inte ett ljud.

Han förespråkade ett stopp på vaccinet, ja. Han menar på att man aldrig ska vaccinera mitt under brinnande pandemi då det ger viruset större chanser att mutera till något värre och än mer smittsamt.

När vaccinerade går runt och är asymptomatiska och sprider smitta kan viruset cirkulera i kroppen en längre tid och därav få större chans att mutera.

Igen, detta är hans påståenden - inte mina. Om du vill kalla honom en foliehatt eller konspiratör får det stå för dig. Han vet mer om vaccin än alla dina experter tillsammans.

Förhoppningsvis har han fel. Men det han säger kan du inte bara avfärda som trams. Då är du korkad.
Citera
2021-11-24, 20:42
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det har du helt rätt i. Många har ofrivilligt utsatts för Anders Tegnells makabra experiment.

Ifall jag hade genomgått infektion, så skulle jag också vara tveksam att ta vaccinet, eftersom jag då redan har tagit den risk som det innebär att genomgå infektion.
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Den gruppen behöver förmodligen inte ens vaccin eller åtminstone inte i samma mängd.
Kanske enbart booster räcker?
Varför ignoreras denna grupp helt och hållet av vår myndighet för folkhälsa?

Jag vet inte. Men jag kan spekulera. Den gruppens storlek är ju ett resultat att Folkhälsomyndighetens misslyckade stratigi. Är det kanske genant för Folkhälsomyndigheten att uppmärksamma den gruppen?

Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Om vi har vaccin som hjälper mot svår covid plus behandling som även den är effektiv mot svår sjukdom så är det hög tid att ansluta alla restriktioner och återgå till det normala.

(Jag utgår från att du menade "avsluta" istället för "ansluta".)

Det kan vara idé att låta riskgrupperna få sina påfyllnadsdoser först. När det är klart, så kan restriktionerna avskaffas. Kraven på vaccinpass bör skrotas, med undantag för vissa speciella fall.
Citera
2021-11-24, 20:45
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Vi har ju vaccinerat miljontals människor för ett år sedan nu . Och som tur är är utraderade immunförsvar inget man noterat. Så hittills har gode Geert inte gissat rätt om att covidantikroppar käkar vårat immunförsvar..

Detta sker ju inte över natten utan över tid. De eskalerar självfallet även om man är vaccinerad och genomgår en covid infektion då vaccinets specifika antikroppar angriper viruset och tränger undan ditt vanliga immunförsvar.

Det är ungefär som de mesta i naturen. "vaccinets" som aktiverar och bildar specifika antikroppar är starkare än något av de vi har naturligt. Därav kommer det eliminera immunförsvaret.

Vem vet om det tar 1 år för vissa, 3 för andra eller 5-10. Inte dom som gjort vaccinet, inte media och inte Geert.

Vi vet inte ens om det händer nu. Vi har ju säkerligen ingen koll på vad folk dör av nu som de kanske inte dött av annars. Eller har du?
Citera
2021-11-24, 20:49
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Därför det exakt tvärtom. Både vården och privatpersoner uppmanas rapportera allt till Läkemedelsverket. Sedan utreds samband. Jag citerar vad en läkare sa ” vi uppmanar att rapportera in om man blivit påkörd av en cykel efter vaccinet . För är det många sådana rapporter måste vi utreda om vaccinet kan skapa en uppmärksamhetsstörning.” Läkaren gav detta exempel för att vara tydlig med att allt skall rapporteras . Sedan såg du hur både Astra och moderna stoppades direkt när det kom in allvarliga rapporter.

Jajamän, men om en 100% koppling inte kan göras till vaccinet kommer man inte dra den slutsatsen.
Man har dock dragit slutsatser av vaccinets säkerhet och effektivitet pandemin igenom baserat på egentligen ingenting. Vi vet inget om hur allt blir på sikt. Därför ska man inte vaccinera under en pandemi.

I slutändan spelar det hela ingen roll. Folk har gjort sina val och får leva med dom. Något ansvar kommer ingen ta för eventuella eftergifter av vaccinets påverkan.
Citera
2021-11-24, 21:49
Medlem
Italien inför ett ytterligare, "förstärkt", vaccinpass, kallat "super green pass".

Passet ska gälla från och med 6 december till 15 januari nästa år. Det kan komma att förlängas, skriver Ansa.

Syftet är att minska smittspridningen inför julen. Passet är bara giltigt för personer som vaccinerat sig eller varit smittade med covid-19 och blivit friska. Giltighetstiden sänks från tolv till nio månader.

Det "vanliga" vaccinpasset kommer från och med december även att krävas för att få komma in på hotell, sportcenter och för att få åka regionaltåg och kollektivtrafik.

För att få komma in på teatrar, sportevenemang, bar och restauranger inomhus, diskotek, offentliga tillställningar behöver ett "förstärkt" pass, enligt Tgcom24.

Italien har även delat in regioner i olika färgzoner, beroende på smittspridning. De olika färgerna innefattar olika regler och krav på när vaccinpassen behövs.

Blir ju bara roligare och roligare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in