2021-11-24, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Garanti min vän

Capish och tack för klargörandet!
Fram tills någon kan motbevisa detta, så är det färdig yrat i denna tråden för mig.
(Nej de rättfärdigar absolut inte ett mord, men motivet var det viktiga för mig personligen att förstå. Som någon skrev, ska man gå och låta som en anka, så bör man rimligtvis även förstå innebörden av livet som en anka)
Citera
2021-11-24, 20:06
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Garanti min vän

Är din källa fortfarande tråden? eller har du något mer att backa upp detta påstående? och isåfall vad? och när fick du denna information?
Senast redigerad av mastarn 2021-11-24 kl. 20:14.
Citera
2021-11-24, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Förklarar ju såfall Ds agerande i låtsläppet där han burrat och klippt bort A.

Det är ju det som är grejen… Det funkar med bägge alternativ.

A goare -
Dumle fattar efter ett tag (kanske läst på FB) att han också var menad att fimpas den kvällen. Kanske får han fler hot & har fattat varför A gömt sig i cykelförrådet. Drar till Spanien, tar bort A från låten & censurerar i videon.

D goare -
Adel har förstått varför D gömt sig i cykelförrådet, kanske mottar han fler hot efter? Han håller sig borta från sociala medier pga av detta & pga mammas cancer. Han går inte med på att vara medverkande i låten eller i videon.

Förstår du hur jag tänker?

Oddsen för mig är -

1. Adel BO2 & Dumle goare - 2
X. Bägge goare & ingen av dem BO - 8
2. Dumle BO2 & Adel goare - 5.8
Senast redigerad av PappasKebab 2021-11-24 kl. 20:20.
Citera
2021-11-24, 20:12
Medlem
mastarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zl3
BO2 är Adel. Dumle är den som gått tillbaka och gömt sig i cykelförrådet. Det är vad ordet på gatan säger, en vän berättade det som hänger i dessa kretsar. Det är förmodligen därför Dumle suddat ut Adel i hans musikvideo. Adel har förstått att Dumle goat, blir lack och skriver inte på kontrakt som säger att det är OK att Dumle har med Adel i musikvideon. Dumle fortsätter spela offer ”hur fan kan du tro att jag gjort det” blir irriterad på Adel och avföljer honom.

Detta är min spekulation från vad jag hört.

Hört som med öronen? eller hört som läst det i sociala medier?

Om 👂 hur trovärdigt bedömer du denna källa? och när hörde du det i såfall detta?
Citera
2021-11-24, 20:15
Medlem
Citat:
Garanti min vän

Du skriver tidigare ”Hårklyveri. Han slog på en person som blev huggen i halsen antingen av honom eller av hans kompis. Det har ingen betydelse vem som håller i kniven, det är ett brott i samförstånd.”

Nu går du från ”antingen” till 100 %.
Flertalet andra i tråden skriver att N inte var i närheten av själva bråket. Har du en bra källa?
Citera
2021-11-24, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
Capish och tack för klargörandet!
Fram tills någon kan motbevisa detta, så är det färdig yrat i denna tråden för mig.
(Nej de rättfärdigar absolut inte ett mord, men motivet var det viktiga för mig personligen att förstå. Som någon skrev, ska man gå och låta som en anka, så bör man rimligtvis även förstå innebörden av livet som en anka)

Du bör dock ta i aktning att användaren inte påvisat några som helst bevis. Kan lika gärna vara vad hen själv tror. Är ju inte så att användaren är oaktiv på FB och av tidigare inlägg och citat så känns det inte direkt som han har en fot på ”gatan”
Citera
2021-11-24, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Hört som med öronen? eller hört som läst det i sociala medier?

Om 👂 hur trovärdigt bedömer du denna källa? och när hörde du det i såfall detta?

Hört med öronen. Jag fick höra detta idag. Han personligen tycker det är töntigt att jag är insatt i Einars mord, men det är ju för han själv hänger i sådana kretsar med sånt folk och för han är det väl ”vardagsmat”, när det för mig är intressant men väldigt sjukt. Jag kan inte lova nånting, men han sa till mig idag att A är BO2, D är goaren som gått tillbaka in. Frågade hur han visste det och han sa att ”alla vet det”.

Återigen kan ej säga att det är fakta, men det är vad jag tror på. Speciellt med D’s historik.
Citera
2021-11-24, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Det är ju det som är grejen… Det funkar med bägge alternativ.

A goare -
Dumle fattar efter ett tag (kanske läst på FB) att han också var menad att fimpas den kvällen. Kanske får han fler hot & har fattat varför A gömt sig i cykelförrådet. Drar till Spanien, tar bort A från låten & censurerar i videon.

D goare -
Adel har förstått varför D gömt sig i cykelförrådet, kanske mottar han fler hot efter? Han håller sig borta från sociala medier pga av detta & pga mammas cancer. Han går inte med på att vara medverkande i låten eller i videon.

Förstår du hur jag tänker?

Oddsen för mig är -

1. Adel BO2 & Dumle goare - 2
X. Bägge goare & ingen av dem BO - 8
2. Dumle BO2 & Adel goare - 6

Jag är helt med dig, tror oxå personligen
På D som goare. (Lägger egentligen inte mkt vikt i vad kaffemannen skriver)

Jag har fortfarande min teori som jag inte släppt, där är inte N&C orsaken, utan mer bara en del av allt..
Citera
2021-11-24, 20:22
Medlem
Jag väntar fortfarande på länk på denna ”video” som ska finnas på själva mordet från en övervakningskamera. Det verkar vara 2 stycken som ”sett” denna video men inte vill länka? Om den nu finns på instagram eller uppladdat på nån hemsida får ni gärna länka, annars blir det en trådsanning.
Citera
2021-11-24, 20:24
Medlem
Citat:
Jag väntar fortfarande på länk på denna ”video” som ska finnas på själva mordet från en övervakningskamera. Det verkar vara 2 stycken som ”sett” denna video men inte vill länka? Om den nu finns på instagram eller uppladdat på nån hemsida får ni gärna länka, annars blir det en trådsanning.

Tror de kommer förbli trådsanning eller nån jävla video från 2005 som nån fått till att det är färskt 😎
Citera
2021-11-24, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Jag är helt med dig, tror oxå personligen
På D som goare. (Lägger egentligen inte mkt vikt i vad kaffemannen skriver)

Jag har fortfarande min teori som jag inte släppt, där är inte N&C orsaken, utan mer bara en del av allt..

Smart det, man ska alltid ta sån info med en häftig nypa salt. Däremot, skulle det stämma så ger det ju kött på benen till det motivet. Fast även om Einar inte är den som huggit tror jag starkt på att det är en av orsakerna till att han är död.

Du får förfriska mitt minne -
Vilket annat motiv tror du på, tillsammans med N&C?
Citera
2021-11-24, 20:25
Medlem
Citat:

Hade den videon funnits hade den varit här på FB redan. Rent skitsnack alltså.
Det är många som efterfrågat videon från dessa användare, men de har inget att komma med.
Senast redigerad av PappasKebab 2021-11-24 kl. 20:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in