2021-11-24, 19:10
Medlem
Antingen har polisen stenkoll på vilka som ligger bakom det här och håller på att samla bevisning i form av avlyssningar, tekniska spår och dylikt. Finns ingen mening att plocka in dom på förhör för ingen pratar ändå. Bättre att vänta tills att man har all information som går att få.

Eller så kommer det här att bli ännu ett olöst mord att addera till statistiken.
Citera
2021-11-24, 19:21
Medlem
Wow, vilken juste sammanfattning av Mastarn. Imponerande, tack!
Senast redigerad av solblomma2004 2021-11-24 kl. 19:25. Anledning: Det blev inte som jag trodde, jag trodde jag svarade på någons inlägg men jag gjorde tydligen i hela tråden, ops.
Citera
2021-11-24, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanny566
Har någon mer än jag sett övervakningsvideon från grannes markplan som fångat skjutningen?

Vart har du sett den? Dela tack.
Citera
2021-11-24, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabsydusy
Också sett den finns på ett instagramkonto men där har dom censurerat både skytten och Nils. Klippet är tre sekunder (det jag sett) men kan mycket väl vara från mordet.

Länka?
Citera
2021-11-24, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Nisse högg för han tappade det. Dumt gjort det blev japp direkt.

100?
Citera
2021-11-24, 19:40
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
100?
Garanti min vän
Citera
2021-11-24, 19:49
Medlem
Citat:
Nisse högg för han tappade det. Dumt gjort det blev japp direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
100?

Citat:
Garanti min vän

Stämmer det så är ju Le*s & HH spåret det enda logiska, som många är inne på. Ser då inte varför Märsta eller annat nätverk skulle behöva vara inblandade. Går inte ihop i mitt huvud iaf.

Känns för mig, som jag nämnt tidigare, att A säkert backat Nisse & därigenom blivit en måltavla. Men jag kanske har fel, har svårt att se D som BO2 bara, så mycket som han snackat med media osv.
Senast redigerad av PappasKebab 2021-11-24 kl. 19:52.
Citera
2021-11-24, 19:52
Medlem
Citat:
Garanti min vän

Då e de alltså troligare att de e Ade* som goat och att Duml* är BO2
Citera
2021-11-24, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Stämmer det så är ju Le*s & HH spåret det enda logiska, som många är inne på. Ser då inte varför Märsta eller annat nätverk skulle behöva vara inblandade. Går inte ihop i mitt huvud iaf.

Känns för mig, som jag nämnt tidigare, att A säkert backat Nisse & därigenom blivit en måltavla. Men jag kanske har fel, har svårt att se D som BO2 bara, så mycket som han snackat med media osv.

Inte omöjligt att de e så. D har man ju misstrott sen start och egentligen bara på han gamla ”meriter”. Kanske var det därför A la upp ig-inlägget där han ”önskade de va han” för att han hade dåligt samvete för han varit tvungen göra något som egentligen gick emot.. 🤷🏻‍♂️ Förklarar ju såfall även Ds agerade i nya låtsläppet där han burrat och klippt bort A.
Citera
2021-11-24, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Inte omöjligt att de e så. D har man ju misstrott sen start och egentligen bara på han gamla ”meriter”. Kanske var det därför A la upp ig-inlägget där han ”önskade de va han” för att han hade dåligt samvete för han varit tvungen göra något som egentligen gick emot.. 🤷🏻‍♂️

Absolut, säger inte emot dig. Skulle lätt kunna vara så & om så är fallet, är A den största ormen någonsin.
Citera
2021-11-24, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Absolut, säger inte emot dig. Skulle lätt kunna vara så & om så är fallet, är A den största ormen någonsin.

Förklarar ju såfall Ds agerande i låtsläppet där han burrat och klippt bort A.
Citera
2021-11-24, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastarn
Del 2 fortsättning olika teorier

(FB) Nils Grönberg - Einár - ihjälskjuten, Hammarby Sjöstad 2021-10-21

Vårby

De har beef med Einár sedan kidnappningen då Einár inte betalde lösensumma de krävde och dessutom allierade sig med deras ärkefiender Västerås kurderna och har sagt att de ska döda honom om han inte betalar och skall även ha lagt ett pris på hans huvud. Dock är timing inte den bästa rent taktiskt då rättegång om kidnappningen skulle börja precis efter mordet och det lär nog inte leda till mildare straff att mörda ett brottsoffer. Många tongivande personer i Vårby nätverket sitter dessutom häktade efter Encrochat.

Goare Dumle? Adel? båda? ingen?

Dumle

Ett antal källor med som det vekar god kännedom pekar tidigt ute Dumle som goare första uppgifterna kommer bara timmar efter mordet. Han har goat tidigare (Rozh). Han började precis umgås med Einar motiv till detta?

HH kontaktar DP och vill se Einár död antingen pga Nosh and Chow och/eller penga bråk eller ev diss mot PJ. De bestämmer sig för att samtidigt göra sig en hacka och ta hem alla potter som finns lagda (Vårby Skarpnäck Dalen) DP ger ok till mäster goaren själv Dumle.

Dumle börjar preppa Einár för fullt sätter upp fejkt skjutningen med Y (Akalla) messar Nisse - de är efter mig också osv Nisse ringer upp Dumle
Dumle - vi måste ses...

Adele och Dumle

Adel är mycket nära vän Leis och stämmer det att Nisse var inblandad i mordförsöket mot honom är det inte alls otroligt att Adel väljer Leis sida i konflikten även om han var vän med Nisse så var han bättre vän med Lies och/eller HH kräver det då kanske han har något val...

Bara Adel

Skulle det bara vara Adel som goare och att han gör det utan Dumles och DP's ok så är det ju i princip en krigsförklaring mot DP dvs man försöker då alltså döda en DP medlem 2 gånger (Dumle) och går bakom deras rygg och dödar en person (Einár) som står under deras vingar och kan ge dem stora intäkter framöver. Vill man verkligen göra det?

Så en lösning med Adel utan dumle skulle få långt gående konsekvenser...

Ingen

Är inte så troligt då skyttarna troligtvis hade information om att de var i cykelfrådet då de väntade utanför och i och med att en av Adel och Dumle vände tillbaka till cykelfrådet direkt så betyder det med all sannolikhet att denne inte fruktade för sitt liv då denne satte sig i en situation där den omöjligt skulle kunna fly om skyttarna gick efter honom... Så att åminnelse en av dem visste vad som skulle ske är nästan 💯 procent.

Einár säger förlåt till mördaren

Om han sa förlåt viket påstås (dock obekräftat) i tråden enl någon rapport från vittnen på platsen (en balkong)

Så tyder det på att det antingen är Skarpnäck och förlåt för Dara

Eller Nosh and Chow och förlåt för det han ev gjorde där.

För för Vårby finns väl inte så mycket att säga förlåt för.

- förlåt att jag blev kidnappad?

Tidigare händelser
- Einar kidnappas i maj 2020 av Vårbynätverket.
(FB) Einár, Einar Grönberg kidnappad maj 2020, Yasin Mahmoud häktad 2021-01-02

- Mordet på Dara 14 april 2021
(FB) Ung man ihjälskjuten, Sorögatan Kista, Stockholm 2021-04-18

- Einar inblandad i knivbråk på Nosh & Chow 9 oktober 2021. Oklart vem som har gjort vad.
(FB) Ung man knivhuggen, mordförsök, Nosh&Chow Stockholm morgonen 2021-10-09

Övriga personer
@vcbarre - vän till Einar. Har tidigare suttit häktad misstänkt för mord.

@a.d.a.a.m vän till Einar

De båda tillsammans med Einar tidigare under dagen.

@havalofficiell - rappare som sitter i fängelse dömd för medhjälp till kidnappningen (av Einar).

@straptupdara - Havals bror som blev mördad i våras. Cirkulerar obekräftade rykten baserat på låttexter om att Einar ev var inblandad i mordet.

Benji. Vän till Haval och Dara. Skarpnäck.

Leis bo på Nosh and Chow knuten till HH

PJ rappare knuten till HH

Olika nätverk

- Husbys Hyenor
- Vårbynätverket
- Dödspatrullen
- Märstanätverket
- Västeråsnätverket
- Ali Khan
- Bandidos
- Dalen-nätverket
- Skarpnäck

Frågor som kvarstår att lösa!

Vem hög Lies?

Var det några mer inblandade i bråket på Nosh and Chow? en de som är bekräftade

(NG ZE ZE's bror Leis och Adel) och isåfall vilka?

Vad hade de för roller i bråket?

Var tex dumle där?

Var andra från HH eller DP där?

Vem är bo nr 2 i skjutningen mot Einár?

Vem ringed vem på FaceTime innan och efter mordet?

Vem stannade kvar i cykelrummet?

Stämmer det att Einár förlåt till mördaren?

Vem är bo i skjutningen i sätra dagen innan Einár skjuts?

Vem är den 16 årige Bo i skjutningen i Akalla? Yohan*s Ephr*m? eller någon annan?

Vem sköt bo i mordförsök i Husby och är AD*L BISR*T enl uppgift delägare i HH kopplade top class music korrekt bo och är det ev hämnd för Einár död?

Vem sköt Einár?

Någon som känner någon borde garanterat ha hört något vid det här laget...

Tänker främst kretsen runt följde personer ZE, Ze's bror, Einár, hans flickvän, adel, victor leksell, alla dessa borde mer eller mindre veta vad som hände på Nosh and Chow och sammasak gäller såklart Einárskjutingen alla vittnen som var där, Järva fanboys mfl och förstår verkligen att man är försiktig, men skapa ett nytt anonymt konto utan mail knutet till samt använd VPN och give us something 🙏 PM går också bra...

Let's Make flashback great again! 😎

BO2 är Adel. Dumle är den som gått tillbaka och gömt sig i cykelförrådet. Det är vad ordet på gatan säger, en vän berättade det som hänger i dessa kretsar. Det är förmodligen därför Dumle suddat ut Adel i hans musikvideo. Adel har förstått att Dumle goat, blir lack och skriver inte på kontrakt som säger att det är OK att Dumle har med Adel i musikvideon. Dumle fortsätter spela offer ”hur fan kan du tro att jag gjort det” blir irriterad på Adel och avföljer honom.

Detta är min spekulation från vad jag hört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in