2021-11-24, 18:28
Medlem
Petruccianis avatar
VMA: Detta är bara en STOR avledningsmanöver för att ta fokus från införandet av medborgarkontroll-pass.

Skapa rädsla för virus och kaos i politiken, få folk att titta bort och lägga sin energi på att bjäbba sinsemellan helt i onödan, söndra och härska-taktiker direkt ur skolboken.

Låter er inte luras av all the smoke and mirrors folk! Som någon klarsynt skrev, även om vi haft enpartiregering med MP eller SD hade ingenting av det viktiga ändrats, bara lite småkrafs med syfte att hålla illusionen av att vi har någon slags demokrati kvar. Gå inte på skådespelet, titta på mekanismerna bakom istället.
Citera
2021-11-24, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Var hur många gånger per bolund skulla nämnra tex blåbrun,sd högerextrem under presskonferencen dem hade
aha...
Citera
2021-11-24, 18:29
Medlem
Henriksss avatar
Sveriges farligaste parti lämnar regeringen!
Idag bör 95% av sveriges befolkning korka upp skumpan och fira! Det gör jag!
Citera
2021-11-24, 18:30
Medlem
Nya regeringen kommer vara S+C
Citera
2021-11-24, 18:30
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Sveriges farligaste parti lämnar regeringen!
Idag bör 95% av sveriges befolkning korka upp skumpan och fira! Det gör jag!
De måste ut ur riksdagen innan jag kan fira.
Citera
2021-11-24, 18:31
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
HURRA!!!

Årets bästa nyhet: MP lämnar regeringen. Hoppas att dom även lämnar riksdagen efter nästa val. Helst bör dom utplånas från jordens yta. Dessa klimatfascister håller på och förstör Sverige totalt med sin klimathysteri. MP är orsaken till den energikris vi befonner oss i. Vanligt folk som inte har råd att betala elräkningen, företag som inte kan expandera och anställa fler medarbetare p.g.a. energibrist. Jag ber till Gud att utbyggnaden av de tilltänkta havsbaserade vindsnurrorna nu inte blir av. Vindkraften går med miljardförlust redan och havsbaserade vindsnurror skulle ruinera landet. När det blåser har vi redan överskottsenergi som vi tvingas sälja till utlandet till underpris och när det inte blåser tvingas vi importera el till skyhöga kostnader från Polska kolkraftverk eller från olje- eller gaseldade kraftverk.

Mp kallar dig klimatskeptiker för att du ifrågasätter deras politik.

Utländska bolag äger vindkraftsparkerna och de säljer till högstbjudande EU-land via alla kablar som byggts på senare år. EU kommer att kräva att vi som har plats och vind försörjer EU.
Citera
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Nya regeringen kommer vara S+C
Haha Annie kommer aldrig acceptera att vara vice statsminister.
Citera
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Annie Lööf måste bort. Jimmie har rätt om att hon lever i en parallell verklighet.
De som röstar på C eller MP förtjänar varken demokrati eller välfärd.

Annie Lööf tror nog att hon kommer bli rikligt belönad av de som lever i den parallella verkligheten och som använder sådana som hon för att styra Svenssons verklighet i vilken riktning de önskar. Men snart kommer hon nog bli gruvligt besviken skulle jag tro
Citera
2021-11-24, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Nej, detta skriver du för att någon annan sagt samma sak och du gått på blåsningen. Statsminister blir man efter att Riksdagen röstat.
Nej din idiot läs regeringsformen.

Löfven har alltid vart statsminister sedan 2014.
Citera
2021-11-24, 18:33
Medlem
welcometorealitys avatar
MP vilket skämt till parti, de är bara ute efter kaos, miljön skiter de i totalt...
Citera
2021-11-24, 18:34
Medlem
Jirens avatar
Det här är inte bra.

Nu blir vi aldrig av med asen i valet 2022.

Förstå så många godhetsknarkande psykfall som kommer beundra MP för att de står på sig, vägrar ge SD inflytande osv.

I.o.m detta klarar de sig över spärren även efter nästa val.
Citera
2021-11-24, 18:36
Medlem
Tyvärr så hjälper det inte så mycket. Vad blir det nu då? En ren S regering blir mycket svag och kommer behöva ha stöd av MP även i fortsättningen. Förmodligen mer än Stefans regering. En S+C är lite starkare men behöver fortfarande stöd av MP & V eller M. SD fungerar ju också, men jag tror C har invändningar.
Risken är nu mycket stor att det blir galna förslag som inte täcks i av budgeten. Tex energipolitiken som redan idag är en katastrof.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in