2021-11-24, 18:11
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Hon har aldrig varit statsminister. efter konselj på slottet blir man det

Nej, detta skriver du för att någon annan sagt samma sak och du gått på blåsningen. Statsminister blir man efter att Riksdagen röstat.
Citera
Medlem
Är det verkligen sant att islamistpartiet MP lämnar regeringen? Det är i sådana fall det bästa som hänt sedan Sverige öppnade dörrarna för arabvärlden att flöda hit och hämta bidrag.

Man ser ju att svensk politik är lika kaosartad som vår kaoskriminalitet. Hela Sverige är ett stort jävla haveri. Orsaken till att svensk politik inte funkar längre är förmodligen för att det blir systemfel när sossar och marxister försöker få ihop något tillsammas i en allt mer krympande sfär.

Jag tror och hoppas att svenska folket vaknat. Att de slutat gå på lögnmediernas propaganda och PK-vänsterns ständiga skitsnack. Det är fan i mig dags att rensa upp i det här landet och ta tillbaka kontrollen innan de kriminella vinner denna strid.

Sverige är nordens Venezuela numera, men jag hoppas vi kan vända detta. Att kasta ut sossar och vänstermuppar ur politiken är första steget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Klokaste beslut MP någonsin tagit. Demokratiskt och fint. De har äntligen kommit till självinsikt hur sjukt det är att ett litet extremistparti som de själva med enbart 4% stöd från folket ska sitta och bestämma över allt och alla i Sverige.

Ja, det ör illa att borgarsvinen har röstat igenom extremistpartiet Sverige”demokrateras” nazistbudget. Det fans inget annat för Mp och Magdalena att göra. Nu är det dags att folket reser sig. Framför allt alla som inte är skyldiga till katastrofen eftersom de inte fick rösta trots att de bor i landet permanent. Politik som gör skillnad på människor. Det kan inte s och mp bidra till.
Citera
2021-11-24, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Är Annie Lööf vinnaren här då? Om S går mer åt höger kan det kanske leda till den breda mittenlösningen hon ständigt tjatar om. Det vore inte så bra för SD. Det blir intressant att se hur det här slutar.
Jag tror Centern förlorar på detta. De är nu tydligare att de är ett borgerligt parti som inte kan samarbeta och vi har redan 4 borgerliga partier. Socialdemokraterna har tagit en mer mittenposition så de kommer nog ut som vinnare tillsammans med V och M som visat samarbetsvilja.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TingsrydPilsner2.8
Men det här var väl ändå rätt så väntat att Annie inte skulle stödja en S budget men rösta gult för Magda.

Men då gav hon ju SD inflytande, vem såg det komma?
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Vad är skillnaden att lämna regeringen och lämna riksdagen då?

Ett parti lämnar inte riksdagen, det är ju ett mandat som väljarna har gett dem. De kommer fortfarande att sitta kvar och rösta hit och dit i alla frågor som avhandlas. Däremot kommer MP inte att inneha några ministerposter då de lämnat regeringen.
Citera
2021-11-24, 18:13
Medlem
Svarta-Tulpanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Nej, detta skriver du för att någon annan sagt samma sak och du gått på blåsningen. Statsminister blir man efter att Riksdagen röstat.

Nej, Stefan Löfven är fortfarande statsminister.
Citera
2021-11-24, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Jag tror Centern förlorar på detta. De är nu tydligare att de är ett borgerligt parti som inte kan samarbeta och vi har redan 4 borgerliga partier. Socialdemokraterna har tagit en mer mittenposition så de kommer nog ut som vinnare tillsammans med V och M som visat samarbetsvilja.

Annie Lööf måste bort. Jimmie har rätt om att hon lever i en parallell verklighet.
De som röstar på C eller MP förtjänar varken demokrati eller välfärd.
Citera
2021-11-24, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Beklämmande se så många fortfarande tror på riksdagsteatern. Enpartiregering av MP eller SD förändrar i grunden ingenting, absolut ingenting, de är globalismens lydiga marxister och knähundar.
exakt! rena charader som vanligt, och majoriteten av folket sväljer betet i vanlig ordning.
ingen ide att rösta ens, alla partier sitter ihop och lyder globalisterna blint. dom sitter endast där för sin egennytta och inget annat.
Citera
2021-11-24, 18:15
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronaldo77
Dem måste ju fortfarande göra upp med V, C och MP för att få igenom något, så länge dem inte går över och sammarbeta med SD/M

Nu handlar det inte lika mycket som att få igenom saker i Riksdagen som att få fortsätta regera med valet 10 månader bort, och då är det naturligtvis en fördel inför valrörelsen för S och Magdalena Andersson att bli av med bojsänket Miljöpartiet och deras illa omtyckta språkrör.
Citera
2021-11-24, 18:15
Medlem
Svinriks avatar
Släng ut alla tuppar utom talmannen.
Jag behöver något som livar upp i höstmörkret.
Citera
2021-11-24, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna

Hon avgick innan hon tillträtt. Vald till statsminister blir man efter att Riskdagen röstat.

Bara för att jag beställt en Big Mac så har jag inte ätit en Big Mac.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in