2021-11-24, 11:48
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Nej jag läser heller inte Japanska - men högerklicka och välj: översätt till svenska...

Och jag har inte påstått att Ivermectin ersatt vaccin - är ju bara löjligt eftersom det syns tydligt hur många som vaccinerats.
Översätt till Engelska så får du en bättre översättning.

Det står ingenstans att Ivermectin är godkänt och ska användas. Det står bara att de ska studera det vidare.
Citera
2021-11-24, 11:50
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Vidrigt samhälle om detta blir verklighet. Jag vet inte ens om Sverige har polis och militär nog för att kunna övervaka allt detta. Kommer troligtvis att skötas helt elektroniskt.
Vadå "om detta blir verklighet" det ligger ju i pipelinen... 1/12 börjar det. Det lär ju bli fler och fler områden som kommer begränsas.
Citera
2021-11-24, 11:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Enligt en omfattande studie från Frankrike är långtidscovid främst förknippat med att tro att man haft covid (men inte med att faktiskt ha haft det).

Och dessutom är det samma symptom som vid ångest och depression. Ganska uppenbart vad det handlar om enligt mig: rädda människor som suttit och tryckt hemma och isolerat sig från normal mänsklig kontakt, och dessutom fått dålig kondis.
Citera
2021-11-24, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Alla ska med på tåget

"Idag07:16
Besked om vaccin för femåringar på gång

På torsdag väntas EU:s läkemedelsmyndighet, EMA, meddela hur man ser på att ge Pfizer-Biontechs vaccin Comirnaty till yngre barn.

Sveriges vaccinsamordnare Richard Bergström tror att myndigheten kommer att ge grönt ljus för åldersgruppen 5–11 år.

- Det är mycket sannolikt. Jag har inte hört något annat än att det här är planerat, säger han.

EMA har godkänt Pfizer-Biontechs vaccin för barn mellan 12 och 15 år.

(TT)"
Från SVT
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

Jag har 3 barn under 7 år. Ingen av dom ska få detta vaccinet. Punkt.
Citera
2021-11-24, 12:11
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrra1988
Ja det är fruktansvärt oetiskt. Nyttan med vaccinet är förmodligen inte högre än riskerna för små barn. Det är inte barns uppgift att skydda äldre genom att ta ett vaccin som de kan få biverkningar av när de allra flesta barn inte blir allvarligt sjuka i covid.
Det är enkelt löst inför Covidbevis på förskolan/skolan så slipper vi skenande smitta bland barnen också...
Citera
2021-11-24, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humbug1986
Jag har 3 barn under 7 år. Ingen av dom ska få detta vaccinet. Punkt.

Nej låt dem få corona med medföljande 2% risk för myokardit och förmodligen väldigt hög risk för IQ-nedsättning, psykiska problem istället. Corona ger sig på hela kroppen, långtidseffekterna kan vi bara spekulera om men det har talats om Alzheimer och Parkinson bland annat.
Citera
2021-11-24, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Nej låt dem få corona med medföljande 2% risk för myokardit och förmodligen väldigt hög risk för IQ-nedsättning, psykiska problem istället. Corona ger sig på hela kroppen, långtidseffekterna kan vi bara spekulera om men det har talats om Alzheimer och Parkinson bland annat.

Nämen fy så hemskt och vad tråkigt att inte heller vaccinet verkar ge ett fullt skydd. Eftersom du inte stödjer påståendet med fakta så utgår jag från att du själv haft covid och blivit drabbad.

Jag beklagar verkligen.
Citera
2021-11-24, 12:40
Medlem
Synd att jag inte tänker vaccinera mig, det här är ju en möjlighet att uppleva nattlivet som det var innan invandringen spårade ur.
Citera
2021-11-24, 12:42
Medlem
Besticks avatar
Ah, ännu en dag då "foliehattarna" får rätt. Det går fort nu.

Tur att man är för gammal för att svira ute på nattklubbarna nuförtiden.
Citera
2021-11-24, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MastodontElvisp
Då var vi där.
https://nyheter24.se/nyheter/976020-aven-nattklubbar-kan-omfattas-av-krav-pa-vaccinpass

Eftersom jag inte är 20 längre så berörs jag själv inte nämnvärt av detta, men det är självklart väldigt tråkigt att regeringen aktivt arbetar med att öka segregeringen i samhället när Sverige redan är ett otroligt splittrat land.
Att faktiskt kunna påvisa att man inte är sjuk genom ett negativt test är ju (och det vet ju alla) det enda sättet att visa att man inte sprider sjukdom. Att gång på gång nonchalant ignorera denna fakta visar ju egentligen bara att vaccinpasset är mer ett maktspel än att faktiskt vilja skydda folket.

Vad tror vi regeringen kommer begränsa sin befolkning från att göra framöver?
Är regeringens nästa steg i maktspelet att sänka oppositionens immunförsvar genom att begränsa inträden på gym? Är det ens möjligt att hindra folk från att vara på gym i.o.m. att de ofta är obemannade?

50% av smittade är vaccinerade.
Majoriteten av de som dör är vaccinerade.

Lösning = Vaccinpass för ovaccinerade och låt vaccinerade göra vad de vill.
Citera
2021-11-24, 12:46
Medlem
Haha tänk att vara så jävla grundlurad att man tror att vaccinet skyddar andra. Jag tänker inte ta någon giftinjektion för att kunna se satanisk propaganda från Hollywood.
Citera
2021-11-24, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Ah, ännu en dag då "foliehattarna" får rätt. Det går fort nu.

Tur att man är för gammal för att svira ute på nattklubbarna nuförtiden.
Fort går det.

you ain't seen nothing yet!

den nedknarkade och nedsupna medelklassen är på väg ner!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in