Citat:
Dette er sannsynligvis noe politiet også må ha tenkt kunne være en mulighet og (forhåpentligvis) sjekket ut. At TH har et alibi som bekrefter i så stor grad at han ikke var i hjemmet da kidnappingen eller drapet, skjedde, at SH fronter dette alibiet som det som taler sterkest for at TH er uskyldig og at retten løslot en drapssiktet mann fra varetekt, må bety at dette er sjekket grundig ut. Derfor er det, i hvert fall for meg, uinteressant å diskutere hvordan dette alibiet har blitt "faket". Gjennom boka får jeg inntrykk av at kanskje sønn og eldste datter, som begge også bodde ikke langt fra hjemmet, stod foreldrene nærere på et vis. Siden de bodde nærmere, var det også mulig for dem å komme raskt til Sloraveien, og derfor valgte TH å ringe dem først, kanskje. Jo, alt vi faktisk vet taler for at hun var i live frem til etter 0914-samtalen.
Det utelukker derimot ikke at det kan ha vært en person - kanskje et familiemedlem -
i huset i samme tidsrom. Da oppstår muligheten for at flere av disse telefonsamtalene
og sms'ene er falske.
Jeg undrer på om politiet har sett nærmere på HHB2.
Hun ble såvidt vi vet ikke oppringt eller kontaktet, hverken av sin mor den morgenen, eller av
sin far da han kom hjem. Hun ble nevnt spesifikt i trusselbrevet. Hun skal ha bevæpnet seg
i kjølvannet av forsvinningen. Hun har, etter sigende, også blitt "kjørt" i avhør, noe ordlyden
i brevet hun skrev, kan vitne om.
Det utelukker derimot ikke at det kan ha vært en person - kanskje et familiemedlem -
i huset i samme tidsrom. Da oppstår muligheten for at flere av disse telefonsamtalene
og sms'ene er falske.
Jeg undrer på om politiet har sett nærmere på HHB2.
Hun ble såvidt vi vet ikke oppringt eller kontaktet, hverken av sin mor den morgenen, eller av
sin far da han kom hjem. Hun ble nevnt spesifikt i trusselbrevet. Hun skal ha bevæpnet seg
i kjølvannet av forsvinningen. Hun har, etter sigende, også blitt "kjørt" i avhør, noe ordlyden
i brevet hun skrev, kan vitne om.
Er vel ikke så mye mer som kan overraske meg i forhold til ting politiet ikke har sett på, men at alle i familien har blitt sjekket ut, vil jeg tro.