2021-11-22, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Han kanskje stusset, dels fordi han kjente henne godt, og fordi de hadde en avtale om å ringes.
Han bor jo i nr. 10. Faren bor på andre siden av veien, i nr 7.
Han kanskje syntes at det var rart at hun aldri ringte opp igjen.
At han ringte kl. 09.48 eller om han kom til å ringe kl.08, kan umulig GM ha visst om, heller ikke AE.
Jeg tror ikke at TH kan ha visst om dette, eller at avtalen var at han skulle ringe denne spesifikke dagen. De hadde jo egentlig tenkt seg på hytta, ihvertfall ifølge TH, og ifølge sms fra AE.
Jeg ser det ihvertfall som usannsynlig at noen skulle drepe og hente AE hvis de visste at Skansen kunne være der eller komme når som helst.

Ja hvem vet egentlig, sett bort fra Skansen. Avisene skriver noe ulikt om det når jeg nå har sjekket.

En avtale, kjent for TH, kunne også mulig forklart hans anrop kl 10.06.10.07.
Senast redigerad av Kokadu 2021-11-22 kl. 21:30. Anledning: Redigert
Citera
2021-11-22, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Hvis TH er skyldig tror jeg han på et tidspunkt må ha konfrontert AE med at han hadde gjennomskuet skilsmisseplanene, før han gav klarsignal til eventuelle medhjelpere. Ting kunne jo ha forandret seg fra planleggingen startet flere måneder tidligere, til planen ble iverksatt.

Han kan ha tatt opp dette temaet på morgenen, som gjorde at AE forstod at det sannsynligvis ikke ble tur til Kvitfjell denne dagen. Men risikoen ville kanskje være stor for at hun umiddelbart etter samtalen fortalte om konfrontasjonen til noen andre.
Spørs hvor mye hånden på rattet han gar mht koordinering av eventuelle medhjelpere. Medhjelpere er en risikofaktor i seg selv. Nien vet noe i alle fall.
Citera
2021-11-23, 00:05
Medlem
Er det bare meg eller ligner den ene futurum-mannen mye på Rustam, document skriver at han hadde mye kontakt med albanermiljøet.
Citera
2021-11-23, 05:33
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Er det bare meg eller ligner den ene futurum-mannen mye på Rustam, document skriver at han hadde mye kontakt med albanermiljøet.

Nei, det er bare du som trekker sammenligninger mellom de sakene du ser eller hører om i media.

Bare fordi begge saker er omtalt i media betyr ikke at de har noen sammenheng.

Som om det skulle måtte forklares.
Citera
2021-11-23, 10:50
Medlem
Citat:
Ikke lett å identifisere verken futurummann eller hvem som kjørte ths bil. Kan futurummannen eventuelt være den innleide. Da må han være sikker på at kamera identifiserer han slik han spradet fram og tilbake for å bli sett.
Citera
2021-11-23, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Ikke lett å identifisere verken futurummann eller hvem som kjørte ths bil. Kan futurummannen eventuelt være den innleide. Da må han være sikker på at kamera identifiserer han slik han spradet fram og tilbake for å bli sett.

Spørsmålet er når kameraene ble satt opp, det var nylig, politiet har ikke sagt når, og har heller ikke sagt om de har observert disse eller andre mistenkelige personer flere ganger.
Citera
2021-11-23, 11:57
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Spørsmålet er når kameraene ble satt opp, det var nylig, politiet har ikke sagt når, og har heller ikke sagt om de har observert disse eller andre mistenkelige personer flere ganger.

Jeg mener å huske at de var satt opp samme året som AE forsvant.
Det var forøvrig TH selv som antydet at han hadde blitt holdt under oppsikt
"i tiden før forsvinningen". Tar man dette i betraktning, blir vel nesten all
ferdsel langs Hornerudveien potensielt suspekt. Han mente jo selv han
hadde sett disse personene før, da han beskrev dem ("gikk litt på hæla, sånn
som pingviner" etc.).
Citera
2021-11-23, 12:44
Medlem
Slettsnokens avatar
1. 0856 - hytteturen er planlagt
2. 0910 - hytteturen er visstnok utsatt
3. 0914 - hytteturen nevnes ikke
4. 1410 - TH sier hytteturen er planlagt

Her er det mye motstrid, den eneste kommunikasjonen som er troverdig er den første.

Derfor må angrepet ha skjedd mellom 0856 og 0906 da anropet til datteren ble avbrutt. MGM har foretatt alt som har skjedd med AE’s telefon etter 0906.
Senast redigerad av Slettsnoken 2021-11-23 kl. 13:28.
Citera
2021-11-23, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
1. 0856 - hytteturen er planlagt
2. 0910 - hytteturen er visstnok utsatt
3. 0914 - hytteturen nevnes ikke
4. 1410 - TH sier hytteturen er planlagt

Her er det mye motstrid, den eneste kommunikasjonen som er troverdig er den første.

Derfor må angrepet ha skjedd mellom 0856 og 0906 da anropet til datteren ble avbrutt. MGM har foretatt alt som har skjedd med AE’s telefon etter 0906.
hva gjør vi med bevegelsen på telefon. Hvordan visste futurummannen at han ikke kunne identifiseres på kamera. Han viser tydelig han vet om kamera.
Citera
2021-11-23, 14:06
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
hva gjør vi med bevegelsen på telefon. Hvordan visste futurummannen at han ikke kunne identifiseres på kamera. Han viser tydelig han vet om kamera.
Bevegelsen på telefon tok MGM seg av, noe som var en viktig del av planen. Det var avgjørende å få det til å se ut som alt skjedde da TH var på jobb for å gi han alibi.

Det er hva som skjer på åstedet og som kan knyttes direkte til drapet, som er viktig. Alt som foregår andre steder har en høyst usikker forbindelse til drapet på AE så lenge det ikke kan bevises å ha en sammenheng.

Jeg tror verken Futurummenn eller bil i Ås har noe med saken å gjøre. At kidnappere skulle vise seg på den måten helt åpenlyst, er helt utenkelig og ville i beste fall vært en villedning for å underbygge kidnappingsplottet, men den risikoen ville ingen ha tatt.
Senast redigerad av Slettsnoken 2021-11-23 kl. 14:33.
Citera
2021-11-23, 14:42
Medlem
Enig - det virker alt for opstillet både futurummændene og bilen i Ås.

Ingen ville vise sig sådan frem ved en kidnapning eller køre rundt i en stor opsigtsvækkende rød bil med beskidte nummerplader (+ en kidnappet kvinde i bilen).

Der ville være alt for stor chance for at blive stoppet af politiet, når nummerpladen ikke kunne læses.

Så enten har det intet med det at gøre, ellers er det lavet som et forsøg på, at få det til at ligne - at der er sket en kidnapning.
Senast redigerad av rlk73 2021-11-23 kl. 15:24.
Citera
2021-11-23, 15:36
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73

Så enten har det intet med det at gøre, ellers er det lavet som et forsøg på, at få det til at ligne - at der er sket en kidnapning.

Påtaleleder Gjermund Hanssen sier jo følgende i en nylig publisert VG-artikkel:
– Det åpenbare er at det her er snakk om gjerningspersoner som gjennom lang og nitid planlegging har tatt mange skritt for å skjule sine spor, og som aktivt har gått inn for å villede politiet
Hvorvidt BMWen eller "Futurum-mennene" er en del av dette, skal jeg ikke påstå for mye om.
Men man kan tenke seg at villedningen kanskje er så overdrevet at den i seg selv utgjør en
fare for å bli avslørt. Så da kan man jo spørre seg hvordan en så grundig plan kan ha vært
lagt uten at man eventuelt tok høyde for dette. Det kan jo vitne om et sykt sinn hos den eller
de som står bak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in