Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Nej, det lär inte sluta där. Har hört många personer i min närhet prata i termer av "hur det var under pandemin". De tar för givet att pandemin är över bara för att FHM har ändrat sina rekommendationer, främst den om hemarbete. Jag tror det är långt ifrån över detta. Vi kommer få leva med pandemin flera år framåt. Om vi får nya restriktioner beror på hur väl vi klarar av att bemästra smittan och där spelar vaccinet en central roll. Tyvärr finns det ju en icke oansenlig mängd foliehattar och voodoopräster som inte vågar ta skiten. Det är ett problem.
Det är ju just det, vaccinet är det enda vi kan göra nu när vi har tillgång till det och det viktigaste är att få så många som möjligt att vaccinera sig. Det är den viktigaste åtgärden även om en del här inne inte gillar det. Jag tror det är bra med vaccinpass, för att få upp vaccinationstäckningen och att nattklubbar påverkas vore perfekt för att få fler unga att vaccinera sig eftersom de är drivande i smittspridningen.
När vi släppte åtgärderna och började återgå till kontoren märkte jag att folk trodde det var över, men nu på sistone så har jag märkt att folk blivit mer skeptiska över normalläget och tror att det är stor smittspridning på ingång. Själv var jag och är fortfarande skeptisk till att man öppnade upp så snabbt, men har ändå tagit tillfälle i akt att leva mer normalt senaste tiden då jag tror att det kommer bli problematiskt i vinter