Citat:
Sture har inte kastat in handduken än, han har ju tid tills på fredag för att ge upp idiotin.
Det enda nya är väl att Katrin Björklund ville bli informerad av Svea Hovrätt och inte behöva media för att veta vad som händer i fallet.
https://anonfiles.com/b950LbW2u2/Svea_HR_T_13497-21_Dagboksblad_2021-11-23_pdf
Det enda nya är väl att Katrin Björklund ville bli informerad av Svea Hovrätt och inte behöva media för att veta vad som händer i fallet.
https://anonfiles.com/b950LbW2u2/Svea_HR_T_13497-21_Dagboksblad_2021-11-23_pdf
Det skall bli intressant att se på fredag, om vi hinner få hans komplettering, eller vad det nu blir, innan dagen är slut, vad han har att säga om saken.
Jag tänker att antingen drar han tillbaka det hela, eller så kommer han att rikta in sig på Esbjörns brev till UT och mena att detta och ombudets meddelande till UT att de kunde bortse från detta, inte var tillräckligt för domstolen att utfärda stadsfästelsedom.
Men även om de anser detta, så är frågan vad de vill åstadkomma med ett sådant överklagande.
Vill man driva den saken enbart för den sakens skull, så är det ju i ett närmaste rättshaveristiskt beteende.
Kommer Sture fram till att det förekommit tvång eller andra oegentligheter gentemot Esbjörn när det kommer till signeringen av förlikningsavtal, nyttjanderättsavtalet eller köpebrevet, så är det ju dessa avtal och i förlängningen återigen själva överlåtelsen som man måste agera emot. Så ja, det ska bli spännande att se, jag tror jag sätter mina pengar på att de drar tillbaka överklagan. De har inga utsikter att vinna någonting även om de skulle komma i mål med till och med att förlikningsavtalet är ogiltigt. För även i det fallet har affären avslutats och ett ogillande av förlikningsavtalet kommer inte att ogiltigförklara köpebrevet. Oavsett förlilkningsavtalets giltighet så har situationen hamnat i ett läge att det nu är Esbjörn som måste stämma Ebba för bättre rätt, om han ska kunna vinna något. Alternativet är att han drar igång en skadeståndsprocess mot sina ombud, men det är ju tveksamt att det skulle ge något också, vilken skada skulle han hävda att han lidit? Att han slapp förlora ett open and shut case i domstol?

Återstår att se. Men det är klart om Esbjörn håller liv i brasan in under nästa år, så kanske han kan hjälpa Ebba vinna massvis med sympatier