Citat:
Ursprungligen postat av
Wulfric
14 månaders högsta för KD i IPSOS 6% :-)
”Kristdemokraterna får nu sitt högsta väljarstöd på över ett år i Ipsos nya mätning.
Avrundat nedåt får Ebba Buschs parti 6 % vilket är högsta resultatet i Ipsos på 14 månader, sedan september 2021. Enligt Ipsos opinionsanalytiker Nicklas Källebring kan det vara de senaste turerna i Ebbas husaffär som ger en positiv effekt. 82-åriga Esbjörn har överklagat sin egen förlikning. Dessutom fick KD mycket medieutrymme i samband med sin kongress nyligen.
Att KD får 6 % avrundat nedåt innebär att partiet i själva verket ligger en bit över 6 % i mätningen.”
Ja, det var ju utan tvekan så att Esbjörns senaste tilltag var att spela Ebba rakt i händerna, politiskt sett. Det var verkligen ett inför alla väljare mycket tydligt sätt för Esbjörn att säga "Jag är en rättshaverist och Ebba har haft rätt hela tiden". Svenska folket gillar vinnare, och Ebbar är helt klart en vinnare i detta. Om det nu finns någon vinnare alls i detta, förutom advokaterna (OBS! Advokaterna ...

)
Så klart att barnsexförbrytaren (som inte ens är jurist) som mest bara var ute efter pengar och hämnd på Ebba, som han helt säkert håller ansvarig för all sin egen olycka, som den psykopat han är, nu plötsligt vände sig emot sin egen klient Esbjörn, och började pladdra bredvid mun om ljudinspelningar med mera.
Intressant också tyckte jag att advokaterna var helt omedvetna om ljudinspelningarna. De har alltså gjorts i hemlighet, om de nu finns i verkligheten, det är ju inte alls säkert. För egen del tycker jag det är anmärkningsvärt om advokaterna skulle accepterat att någon mer än Monika varit med på deras möten. Varför skulle någon vara det och på vems initiativ?