2021-11-24, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 031Hisingen
Det finns mycket saker som går att diskutera kring mordet, men en grej jag fortfarande inte förstår är va han blatten i tofflor gjorde på platsen, han som man kan se i fotot där nisse ligger på marken med poliser över sig. Alltså för det första så är han klädd som att han bor precis runt hörnet, men

1. Han ser fan inte ut att bo nånstans i närheten

2. Man går inte runt klädd sådär om man bor på ett sånt ställe

3. Han ser ut att ta kort/filma einar, och med tanke på att det fotot/den filmen ännu inte är läckt så måste han antingen hållt det hemligt och bara haft materialet i sin lur sen dess, eller alternativ 2 som jag tror är rimligare; han har skickat den till någon högt uppsatt kriminell. Varför tror jag det? Jo för att hade bilden skickats till valfri tonåring/ungdom i sverige så hade materialet vart läckt för länge sen. Varför tror jag att det skulle vart läckt för länge sen?? Jo för att den bilden som jag snackar om är ju läckt och vi alla har sett den. Vilken tonåring hade inte skickat bilden till sånna rappnyhets sidor på instagram (som är anledningen t varför vi alla sett den första)? Har 1% och ingen laddare så skriver väldigt fort, förlåt på förhand t er som ej förstår😬
De ser ut som en tjej tycker jag o ja väldigt märkligt hon se ut o bo i typ tensta o väldigt ung men hon ha toflor så hon bor ju där
Citera
2021-11-24, 00:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersidan
Ytterligare saker som lyfter PJ som trolig beställare är ju:

1. TCM’s pubertala hånkalas efter mordet.

2. Alla tidigare HH-kryptohot. Från yngre HH.

3. Martis och Märstas inblandning.

Kanske även dessa skumma konton som dyker upp för att förvilla. Och den sjuka trollaktiviteten på FB.

PJ kanske fick fria händer här efter N&C + passade på att köra igång när Dree Low var inlåst. Eller gick via de yngre kontakter han har, utan chefernas godkännande.

Dree Low blir skogstokig eftersom han vet vad det här kommer att innebära för hans dröm kring TCM. Och vill då straffa den andre delägaren som inte hindrade jakten på Nisse.

Mycket klaffar för bra med PJ ändå.

Då kan skyttarna mycket väl varit ”oskulder” från Märsta som vill tjäna lite extra pengar. Fått bra pepp från Marti.

Stämmer bra in på ”Förlåt”-historien också samt filmandet m.m.

Även denna Yohanes från Hässelby klaffar, då de har flera ingångar dit via ex. Euroo, El Suedi m.fl.

Att flera konstaterar att de visste att Nisse var körd när han började hänga med ex. Barre.

Att det sagts att det är PJ’s lillebror som blivit skjuten och inte Yohanes är kanske inte sant.

Men det är rätt talande.

+ Det jag skrev innan.

Bakgrunden till bråket på N&C är solklart.
PJ vill inte ha Nisse där eftersom han hånar hans döde bror publikt.
Leis kanske vill lugna ner kaoset mellan grupperna, står emellan och blir grovt misshandlad av några från Nisses grupp.

Det mest intressanta inlägget hittills. Det verkar som att polisen är medvetna och ställer till det för de nu.
Citera
2021-11-24, 00:58
Medlem
Citat:
Problemet nu är att det blir lite spekulationsfest över det hela. En ond cirkel av skit.

Tror att vi ivf. Kan konstatera att Einar gjort något riktigt dumt på N&C.

Haha, ja. Yonis och Yohanes.

Men nu är ju Efternamn08 helt säker på det där men ingen har confirmat.

Har någon mer än jag sett övervakningsvideon från grannes markplan som fångat skjutningen?
Citera
2021-11-24, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbetappe
Piraten aldrig skjutit, KB var skytten 100%

Oki. Håller med dig i så fall. Kan ha blandat ihop kapten och piraten. Jävla märkliga namn. Har de ingen fantasi? Låter som rena dagisnamnen.
Citera
2021-11-24, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanny566
Har någon mer än jag sett övervakningsvideon från grannes markplan som fångat skjutningen?

Jo, tjena. Visserligen är det jul snart...... men du får nog backa upp ditt påstående. Hade det funnits en sådan film i omlopp hade den varit här för länge sen. Fast du kanske känner grannen?
Citera
2021-11-24, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanny566

Det var väl en video från USA som cirkulerade i början efter mordet. Annars har det inte dykt upp någon ny kring just det där.
Citera
2021-11-24, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YoungMajor
Det mest intressanta inlägget hittills. Det verkar som att polisen är medvetna och ställer till det för de nu.

Yes. Jag nog hålla tyst från och med nu och inte förstöra något. I princip alla bitar på plats nu.
Senast redigerad av Dundersidan 2021-11-24 kl. 07:59.
Citera
2021-11-24, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrollTabriken
Som varje sann FB-riddare så ägnade jag många tidiga år i samma kultur som Nisse predikade för. Så här årtionden efter med massor av försök att ge till samhället istället för att ta, försök till botgöring av saker som inte går att återta och med det även en massa ångest så väntar jag fortfarande på att få betala mina räkningar. Kanske kommer det, kanske inte men jag har iaf till 100% genom mina handlingar försökt be om förlåtelse och göra rätt för mig under väldigt lång tid.

Det här är så off-T det kan bli så jag lägger ner nu med ett par avslutande rader:
Einar visade ingen som helst insikt eller vilja till förändring när skotten föll - hade han på minsta lilla sätt velat visat på ändring så hade han inte umgåtts med Dumle för det första och listan kan göras längre.

Att räkna kronor/skatteintäkter är ett ganska sjukt sätt att räkna på. Ponera att han betalat in ett par miljoner i skatt, hur många svaga individer som lyssnat på hans texter och sett hans videos behövs för att den här balansräkningen ska gå minus?
1, 2, 3 eller fler?
På det då så verkar ni mena på att pengar är mer värt än folks hälsa och välmående? Lägg där till att det är inte de kriminella som skadas som är det verkliga offren utan de anhöriga som finns runt omkring och inte lyckas få ut sina nära och kära ut från ett elände som Nisse uppmuntrat folk att gilla.
Snacka om att jämföra äpplen och något heeelt annat.

Lämnar den här pseudodebatten och kommer inte svara mer på inlägg om hur oskyldigt litet helgat lamm Nisse var och hur mycket gott han skulle ha gett till samhället - jag tvivlar på det som sagt.

hut gammal var du när din botgöring började?
Citera
2021-11-24, 08:54
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Samma sak om d fram elr bakhuvudet men jg har för mig läste bakhuvudet eller att han låg på mage alltså o blev avrättad.
Han låg på rygg med fötterna närmast porten. Ser inte som blåljus personalen har vänt på honom med tanke hur blodet på högersidan på bilden runnit.
Senast redigerad av Pandalina4 2021-11-24 kl. 09:02.
Citera
2021-11-24, 09:15
Medlem
Citat:
Vill inte skryta eller så, men jag tror att bollen gick i rätt så bra här. 🎱

Snyggt!
Hoppas du är något på spåret där!

Citera
2021-11-24, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Sant!

När jag säger bevisa, så menar jag inte för polis & åklagare, utan för allmänheten, Rap-fans osv osv. Tror att du hajar vad jag menar. Hans beteende är för mig helt och hållet absurt/märkligt.

Uppmärksamhetshora-deluxe.
Blir intressant att se om Adel helt är borttagen från låten som släpps snart.

Absolut förstår jag hur du menar. Och sen med droger i systemet är det inte alltid helt rationella beslutsprocesser. Och om man jämför med Adel och Ze så har de rätt framgångrika karriärer att förvalta så man kanske tänker efter lite och har folk omkring sig som kan ge lite råd. Plus att de kände Nisse längre (särskilt Adel) och inte bara ser hans död som ett clicktillfälle. Dumle har ingen karriär att förlora och är ingen ung och lovande supertalang som kan räkna med att "min tid kommer bara jag jobbar på med musiken". Så han ser kanske det här som en "once in a lifetime chance" att få publicitet (även om den är negativ). För honom kan det vara värsta rushen att få lite klicks och (nyfikna) följare. Och om han saknar självkritik kanske han tror folk gillar hans rap och att brudarna som följer är intresserade.
Citera
2021-11-24, 09:32
Medlem
Citat:
Jag svär folk har psykat o tar fram all möjliga teorier.

Sök på aftonbladet så framgår det att dom öppna en utredning då enligt polisen det fanns en till måltavla. Eller om du menar 8 skott så läste jag även det på nån nyhetssida där dom hade fått nya uppgifter kring mordet att einar blev jagad o man missa 8 skott, sen gick han fram till en port som inte va hans där hans nyckelblipp inte funka därav blev han fast utanför porten.

Undra om han chansade och trodde de skulle funka, tex där jag bor så funkar min blipp på alla grannporter som är i samma byggnad. Han kanske e van vid att det är så och tog för givet, men känns som han borde veta att de inte funkar. Han kanske va stressad o såg de som sin enda chans. Undra vad han tänkte när han gick till den porten

Du läste rätt, Aftonbladet la ut denna information med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in