2021-11-23, 22:26
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Statskyrkan som jag själv är medlem i är en krympande skara. Dock gäller att vid vissa högtider som julen kan det lätt vara 500 pers om alla bänkrader är fulla.

Kyrkorummet är dock så stort och förmodligen virushalten försvinnande låg att statskyrkan knappast är en faktor i virusspridningen.
Större frågetecken måste ställas efter frikyrkor, moskeer och olika invandrarkyrkor. Lokalerna är ofta mindre och ofta ingår många och långa böner med handpåläggning och samlingar med måltider efteråt.

Julottan kanske kan vara en sådan sak när statskyrkan "drar in" folk. Men spontant gällande gudstjänster i statskyrkan som "drar folk" (över 100) kommer jag i princip bara på bröllop och begravningar.
-Annars är statskyrkan i princip tom. Antar också att med "kyrkor" inte enbart avses "riktiga kyrkor", utan mest bönehus, frikyrkor, moskéer med mera. Där kan "jag tro" (no pun intended!) att man måste ha tak på 100.. Samt visa "vaccinpass"..

Edit: Har visat sig att covid sprider sig mycket bland kyrkobesökare och så kallade "troende":
Pastor Says Church Event Tied to Deadly COVID Outbreak Was 'What God Wanted Us to Do

-"Intelligent!"
Senast redigerad av kraftfoder 2021-11-23 kl. 22:30.
Citera
2021-11-23, 22:35
Medlem
Har det gjorts någon utredning om hur de tidigare restriktionerna fungerade? Tänker då främst på att hålla avstånd, undvika kollektivtrafik och att arbeta hemifrån för de som har möjlighet. Fungerade inte dessa?

Är smittspridningen och trycket på sjukvården så akut och mycket större nu så att vi måste ta till mer drastiska åtgärder? Ser inte ut som det i den offentliga statistiken.
Citera
2021-11-23, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Artiklarna svarar också på frågan om huruvida det är samma eller liknande läkemedel. Svaret på denna fråga är nej.

Du får komma med något bättre än ren förnekelse! Att bara skriva nej när man inte förstår ett jota och har slut på riktiga argument, klassiskt extremister. Ge dig nu det är ok att ha fel ibland!
Citera
2021-11-23, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desiderius
Du får komma med något bättre än ren förnekelse! Att bara skriva nej när man inte förstår ett jota och har slut på riktiga argument, klassiskt extremister. Ge dig nu det är ok att ha fel ibland!
Fast nu är det ju du som går emot vad alla andra säger och inte direkt har lyckats verifiera din ståndpunkt. Så nej jag litar betydligt mer på läkare och experter än någon nobody på ett anonymt forum. Då har jag samtidigt ändå letat efter källor för att datatriangulera ditt påstående.
Senast redigerad av pf10 2021-11-23 kl. 22:57.
Citera
2021-11-23, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtehjulet
Har det gjorts någon utredning om hur de tidigare restriktionerna fungerade? Tänker då främst på att hålla avstånd, undvika kollektivtrafik och att arbeta hemifrån för de som har möjlighet. Fungerade inte dessa?

Är smittspridningen och trycket på sjukvården så akut och mycket större nu så att vi måste ta till mer drastiska åtgärder? Ser inte ut som det i den offentliga statistiken.
Nej inte direkt, men man kan ju inte heller sitta och vänta tills det blir det och återigen bli beskylld för att inte ha gjort någonting. Sedan så skulle jag inte definiera det hela som drastiska åtgärder. Återigen så rör det sig om ytterst blygsamma restriktioner jämfört med många andra länder i Europa.
Citera
2021-11-23, 23:14
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det är helt ok du väljer själv om du vill ta vaccinet eller inte. Ingen tvingar dig...

Ge mig pengarna annars skjuter jag. Jag är liberal så valet är ditt.
Citera
2021-11-23, 23:18
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Nu när Tyskland inför obligatorisk vaccinering skall det bli intressant om vi i Sverige gör likadant.

Jag tror man vill men inte vågar. Ungefär som på 30-talet.
Citera
2021-11-23, 23:28
Medlem
Dessa förbannade "pass" måste stoppas i sin linda. Inga "pass" ska krävas för svenskar som bor i sitt eget land. Inte för "vaccin", och inte heller för "negativa provsvar" eller något annat dilleri. Det finns ingen anledning och konceptet i sig strider mot allt vad mänsklig värdighet och frihet heter. Stå upp för våra rättigheter mot de globlistiska avskummen.
Citera
2021-11-23, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ingen gammal eller infektionskänslig ska behöva bli utsatta för ovaccinerad personal. Det är ingen rättighet att jobba inom vård och omsorg. Det bästa är om man tar sitt ansvar och frivilligt söker sig därifrån.

Det är ingen rättighet att neka någon att arbeta inom vård och omsorg. De enda som utsätter gamla och infektionskänsliga människor för fara är vaccinförespråkare och knäppgökar som vill avskeda kunnig sjukvårdspersonal. Du vill beröva dem här människorna de som hjälper dem.
Citera
2021-11-23, 23:38
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ingen gammal eller infektionskänslig ska behöva bli utsatta för ovaccinerad personal. Det är ingen rättighet att jobba inom vård och omsorg. Det bästa är om man tar sitt ansvar och frivilligt söker sig därifrån.

Du får det att låta som att ovaccinerade per automatik är rena smittohärdarna medan vaccinerade är helt säkra.
Du borde uppdatera dig lite, du retar bara ut dig med din ignorans.
Citera
2021-11-24, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88
Denna skräckpropaganda sväljer sedan den större delen av befolkningen likt hur en fågelunge sväljer födan från sin mor, då de flesta tyvärr inte är kritiskt tänkande, utan följer blint flocken. Detta tvingar i sin tur in politiker i ett hörn då de måste framstå som "handlingskraftiga" om de inte vill förlora väljare. Har ni någon annan förklaring?

Dr. Julie Ponesse, Professor i etik, beskriver i filmen nedan sin syn på vad som händer, varför det händer och hur vi kan återfå en tryggare tillvaro för alla. Hon talar inte om Covid-19, hon talar om den medmänsklighet, frihet och trygghet vi förlorat och hur vi kan återvinna den.

Julie utmanar dig som åskådare och om du är beredd att verkligen lyssna och ta till dig av det hon säger kommer du ta med dig många tankar kring din samtid och vad du vill ha ut av den och hur du kan påverka den.

Jag uppmanar alla att se den, det är 20 väl spenderade minuter.

https://www.youtube.com/watch?v=mIGJk7DXU0w
Citera
2021-11-24, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
Jag tycker absolut att vaccinbeviset är en bra grej om det finns klara bevis på att ovaccinerade sprider smittan mer. Som någon tidigare skrev så är dödligheten låg men man kan ju fortfarande bli sjuk även fast man är vaccinerad, både lite sjuk och väldigt sjuk.

Precis som alla andra smittsamma sjukdomar med andra ord? Den stora skillnaden är ju att det inte finns något vaccinpass mot dessa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in