2021-11-23, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag letar inte sverige, för här är bara skrot.

Men det finns en del i tyskland i mycket fint originalskick, dock har det inte ännu dykt upp någon i exakt den konfigurationen jag önskar (diesel, manuell, blå-met, pre-facilft 84-87)

Då skulle jag vänta med att skaffa en radio tills att du faktiskt köpt bilen först. Är mycket sannolikt att det redan sitter en radio i bilen som du köper.
Citera
2021-11-23, 21:05
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Jag förstår inte; har du inte redan en radio i din Zoe?

Eller skall du har radion till en Golf du skall köpa?

Det följer garanterat med en radio även i Golfen du tänkt att köpa.

Kassettradion ska köpas till en veteran-Golf 84-87, som jag ännu inte har hittat, det tar sin tid eftersom jag söker en speciell modell.

Det kan hända att det finns "rätt" sorts radio i golfen jag köper, men sitter det tex en cd-radio från 90-talet i den, så vill jag byta ut den mot den klassisk kassettradio från 80-talet, helst en Blaupunkt madrid.
Citera
2021-11-23, 22:37
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Kollade tradera...det finns mängder...leta efter en Alpine...nog det bästa som fans då..
Nej. Nakamichi. De var kassettbandspelarnas RR.
Citera
2021-11-23, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Nej. Nakamichi. De var kassettbandspelarnas RR.
Kanske...min granne då jobbade på bilradioservice i mölndal å han sa det till mig..kommer inte ihåg vilket år dock..
Citera
2021-11-23, 22:47
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Var köper man en bra och billig kassetbandspelare?

Jag har haft en Blaupunkt Madrid tidigare, den var jag mycket nöjd med.
Digital inställning behöver jag inte, manuellt vred tycker jag är bättre, men en fördel är om man kan spara radiokanaler genom att trycka på en knapp.

Helst en standardradio utan en massa onödiga funktioner, radio och kassetbandspelare räcker.

Helst grön bakgrundsbelysning, men det går också bra med vit eller orange belysning.

Vilka är att rekommendera, och var ska man köpa den?
Seriöst? Till Mercan eller ZOEn? ZOEn var du ju så stolt över att den hade DAB-radio, som knappt sänds i Sverige, så du var tvungen att köpa en svindyr specialantenn för att kunna ta emot digitala signaler.
Good troll, though
Citera
2021-11-23, 22:47
Medlem
Citat:
Kassettradion ska köpas till en veteran-Golf 84-87, som jag ännu inte har hittat, det tar sin tid eftersom jag söker en speciell modell.

Det kan hända att det finns "rätt" sorts radio i golfen jag köper, men sitter det tex en cd-radio från 90-talet i den, så vill jag byta ut den mot den klassisk kassettradio från 80-talet, helst en Blaupunkt madrid.

Ok, men nyss, innan du fick reda på att de inte såldes längre, så verkade billigaste "Biltema" duga?
Citera
2021-11-23, 22:52
Medlem
mikaelss avatar
Och vad tänker du spela i denna anläggning, om du nu hittar den?
Har du några kassettband kvar? Var du ens född när det fanns kassettband?
Eller är det bara känslan av att den sitter där, i bilen, som du vill åt?
Citera
2021-11-23, 22:52
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Ok, men nyss, innan du fick reda på att de inte såldes längre, så verkade billigaste "Biltema" duga?

Nej, jag sonderade bara terrängen.
Blaupunkt madrid 23 har alltid varit förstahandsvalet, men eftersom den visst inte nytillverkas längre, så ville jag ha alternativ.
Men valet faller nu hellre på begagnad madrid 23.
Citera
2021-11-23, 22:59
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Och vad tänker du spela i denna anläggning, om du nu hittar den?
Har du några kassettband kvar? Var du ens född när det fanns kassettband?
Eller är det bara känslan av att den sitter där, i bilen, som du vill åt?

Jag har några kassettband ja, men jag tänkte även köpa ett par nya kassettband sen, det kan vara trevligt att ha med på långtur.
Men oftast lyssnar jag bara på radio.

Radion i bilen är en detalj som ska återkoppla till bilens originalskick i sin helhet, därför anser jag det vara fel med tex en CD-spelare.
Citera
2021-11-23, 23:04
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Nej, jag sonderade bara terrängen.
Blaupunkt madrid 23 har alltid varit förstahandsvalet, men eftersom den visst inte nytillverkas längre, så ville jag ha alternativ.
Men valet faller nu hellre på begagnad madrid 23.
En sån här?
https://www.google.com/search?q=blaupunkt+madrid+23&client=ms-android-samsung-ga-rev1&source=android-browser&prmd=isvxn&sxsrf=AOaemvJIUIsb_UmDF3xH7gG4X MKGP_YjuA:1637704991651&source=lnms&tbm=isch&sa=X& ved=2ahUKEwjJhpjCvq_0AhXrmIsKHXUnDhUQ_AUoAXoECAIQA Q&biw=360&bih=626&dpr=3#imgrc=rifyoFiprcKo7M
Citera
2021-11-23, 23:05
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Jag har några kassettband ja, men jag tänkte även köpa ett par nya kassettband sen, det kan vara trevligt att ha med på långtur.
Men oftast lyssnar jag bara på radio.

Radion i bilen är en detalj som ska återkoppla till bilens originalskick i sin helhet, därför anser jag det vara fel med tex en CD-spelare.
'köpa nya kassettband'? Lycka till.
Och om du inte vågar ta Mercan till Ukraina, vågar du ta din Golf, om du hittar den, eller kommer du att sitta i din ZOE, och stanna var femtonde mil, och ladda i deras ulandskontakter, väntandes i timmar bland banditer?
Cheez, man, du har en riktig bil, och kör ofta och långt, varför gör du inte det med din riktiga bil, och lämnar shoppingvagnen hemma?
Citera
2021-11-24, 00:01
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
En sån här?
https://www.google.com/search?q=blaupunkt+madrid+23&client=ms-android-samsung-ga-rev1&source=android-browser&prmd=isvxn&sxsrf=AOaemvJIUIsb_UmDF3xH7gG4X MKGP_YjuA:1637704991651&source=lnms&tbm=isch&sa=X& ved=2ahUKEwjJhpjCvq_0AhXrmIsKHXUnDhUQ_AUoAXoECAIQA Q&biw=360&bih=626&dpr=3#imgrc=rifyoFiprcKo7M

Exakt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in