2021-11-23, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Du kan dra bort 10 till 15 % som har dött "med och inte av" Corona-viruset.
Vänta här nu. Tegnell själv har ju sagt att det handlar om hälften. Det borde du veta som följer rapporteringen.
Citera
2021-11-23, 20:39
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Problemet är inte främst viruset utan folkhälsan och sjukvården. Varje människa har ansvar för sin hälsa och sin kropp. En del ligger i generna och diverse otur men man måste inte proppa i sig mängder av onyttig mat och sitta stillasittande framför tv:n och datorn. Gör man det då kommer virusen bakterierna och svamparna m.m. och ställer till det.

Du talar om att vara anti virus men är du medveten om att du i din egen kropp kontinuerligt har runt 500 virus i kroppen hela tiden? Vart och ett av dessa virus har du väldigt många miljoner av. Men fakta är att många av dessa virus är bra för dig.

Sen det här med 15000 i Sverige som stupat av coronaviruset..Det stämmer helt enkelt inte!
Citat:
Du kan dra bort 10 till 15 % som har dött "med och inte av" Corona-viruset.
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Vänta här nu. Tegnell själv har ju sagt att det handlar om hälften. Det borde du veta som följer rapporteringen.

Jag litar inte på Anders Tegnell. Jag litar mer på danskarna.

Citat från Danmarks Radio:
2241 dødsattester afslører: Så mange døde egentlig af corona

Mere end 9 ud af 10 registrerede døde kan kobles til corona, vurderer eksperter.
Att Anders Tegnell ger andra besked än danskarna, tror jag har att göra med att Anders Tegnell försöker bagatellisera hur enormt misslyckad hans strategi har varit.
Citera
2021-11-23, 21:02
Moderator
Chantres avatar
80% av de inlagda på sjukhus i Skåne är ovaccinerade. 20% är äldre som inte har fått sin tredje spruta.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/hogsta-antalet-covidpatienter-pa-sjukhus-sedan-juni
Citera
2021-11-23, 21:04
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
80% av de inlagda på sjukhus i Skåne är ovaccinerade. 20% är äldre som inte har fått sin tredje spruta.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/hogsta-antalet-covidpatienter-pa-sjukhus-sedan-juni

Och bland de "yngre" är det riskgrupper. Hjärtsjukdom och gravid .
Citera
2021-11-23, 21:06
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Och bland de "yngre" är det riskgrupper. Hjärtsjukdom och gravid .
Verkar läggas in mer yngre ovaccinerat folk på sjukhusen.
Citera
2021-11-23, 21:08
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
A andra sidan sprutas naturligt virus inte in i kroppen utan hamnar på ytan - slemhinnan - där det tas om hand lokalt i bästa fall innan det hinner göra vidare skada. Det är tydligen möjligt att ha ett lokalt t-cellsskydd även om man inte har mätbara cirkulerande sådana.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tissue-resident_memory_T_cell

Varför skulle jag vilja ha spikprotein insprutat i kroppen?

Men, snälla nån! Folk här svänger sig med en massa avancerad fakta och komplexa studier, utan att förstått ett dyft! mRNA vaccinerna innehåller instruktioner som gör att cellerna själva producerar spikproteiner. Det rör sig inte om "stora spikar" som sticker hål på allt och förstör. Om de du förstått hur litet ett virus är så hade du förstås hur extremt små spikproteinerna är. Dessa spikproteiner tar kroppen hand om i ett nafs.

Däremot så stimulerar dessa, isolerade, spikprotein, som alltså cellerna själva producerat, (de sitter alltså inte på någon viruskropp), kroppen att producera antikroppar mot just SARS-COV2:s spikprotein.
Och inte behöver du vara rädd för att vår genetiska kod blir förstörd, eftersom DNA och RNA är två helt skilda saker.
Citera
2021-11-23, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vaccin ger en finit produktion av spikproteiner, det är liksom det som finns i sprutan medan infektionen ger exponentiellt tillväxt så du får tvivla hur mycket du vill, men så är det.
Ange mängd för virus och vaccin då. Du vet ju inte.

Det beror givetvis helt på infektionens grad. Man har sett mängder av antikroppar hos de mest sjuka under pågående infektion, och en del har knappt antikroppar alls efter mild/medel infektion. Hur mycket spikprotein man utsätts för av infektion är inte en bestämd mängd, men av vaccin lär det vara det i större grad. Det kan mycket väl vara så att vaccinet utsätter dig för mer spikprotein, och framförallt systemiskt. Infektion hanteras främst i luftvägarna om man inte får svår covid.
Citera
2021-11-23, 21:13
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:

Mere end 9 ud af 10 registrerede døde kan kobles til corona, vurderer eksperter.
Att Anders Tegnell ger andra besked än danskarna, tror jag har att göra med att Anders Tegnell försöker bagatellisera hur enormt misslyckad hans strategi har varit.

Och var i ligger den stora skillnaden mellan att 85-90 procent dött i Covid-19 och att 9 av 10 dött i Covid-19. Danskarna och Tegnell verkar ju vara helt överens om detta!

Rättelse: kanske det var en annan debattör här som angett 89-90 procent döda i Covid-19. Hur som helst så visar en dansk genomgång av dödsattester att det förhåller sig på det sättet.
Senast redigerad av Ola Schubert 2021-11-23 kl. 21:16.
Citera
2021-11-23, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Men, snälla nån! Folk här svänger sig med en massa avancerad fakta och komplexa studier, utan att förstått ett dyft! mRNA vaccinerna innehåller instruktioner som gör att cellerna själva producerar spikproteiner. Det rör sig inte om "stora spikar" som sticker hål på allt och förstör. Om de du förstått hur litet ett virus är så hade du förstås hur extremt små spikproteinerna är. Dessa spikproteiner tar kroppen hand om i ett nafs.

Däremot så stimulerar dessa, isolerade, spikprotein, som alltså cellerna själva producerat, (de sitter alltså inte på någon viruskropp), kroppen att producera antikroppar mot just SARS-COV2:s spikprotein.
Och inte behöver du vara rädd för att vår genetiska kod blir förstörd, eftersom DNA och RNA är två helt skilda saker.

Det kom ju nyss en studie som påvisade DNA-påverkan, och det gällde även vaccinet.

Du kan ju inte försöka mästra när du själv inte förstår. Att vara försiktig med ett prototypvaccin är inte på något sätt konstigt. Jag kommer inte ta något mRNA-vaccin förrän det har gått 3-4 år med boosterdoser och vi har mer data på alla vaccin. Kinas vaccin ser ju definitivt mer intressant ut än mRNA-vaccin i nuläget för mig som redan är immun. Det är bra att ni testar Pfizersoppan, man har ju redan fått se hur svagt och kortvarigt det vaccinet är tack vare er.
Citera
2021-11-23, 21:21
Medlem
Citat:

Struntprat ! Att danskarna kopplar 9 av 10 dödsfall utan att ha obducerat alla avlidna påstådda c19 offer är minst sagt galet. Fast å andra sidan kan man ju koppla hur många avlidna som helst till c19 men det betyder ju inte att de dog av det. Du borde lita mer på Tegnell.
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-23 kl. 21:56.
Citera
2021-11-23, 21:24
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det kom ju nyss en studie som påvisade DNA-påverkan, och det gällde även vaccinet.

Du kan ju inte försöka mästra när du själv inte förstår. Att vara försiktig med ett prototypvaccin är inte på något sätt konstigt. Jag kommer inte ta något mRNA-vaccin förrän det har gått 3-4 år med boosterdoser och vi har mer data på alla vaccin. Kinas vaccin ser ju definitivt mer intressant ut än mRNA-vaccin i nuläget för mig som redan är immun. Det är bra att ni testar Pfizersoppan, man har ju redan fått se hur svagt och kortvarigt det vaccinet är tack vare er.

Då måste du ha missuppfattat den studien. För RNA kan, omöjligt ändra på vårt DNA. Om du sedan gillar avdödat virus bättre som odlats stamceller med ursprung i aborterade foster på 70-talet, så är det din sak. Lika så om du litar mera på de kinesiska vaccinerna som har en 50 procentig effektivitet, ifrån början. Men sant är att mRNA vaccinerna bara har en kortvarig, effektiv, effekt emot just smitta.
Citera
2021-11-23, 21:26
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert

Fin uppsättning strågubbar du levererar! Jag tycker likafullt att det är en helt annan sak få något som retar immunsystemet insprutat i kroppen jämfört med att det hamnar på ytan - slemhinnan - och förhoppningsvis tas om hand där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in