Citat:
Ursprungligen postat av
mmiasma
Hej! Du borde läsa på om normaliseringsprocessen. Att lägga skulden på henne är jättemärkligt i mina ögon, men jag tror inte du är så vidare insatt då bara i hur sådana relationer brukar se ut. Den våldsamma parten i förhållandet visar ju oftast inte detta direkt
Citat:
Ursprungligen postat av
pikakahvi
Jaha. Jaja. Ja, man väljer säkert en man som är psyksjuk och våldsam och farlig. Det är ju det alla längtar efter, en som misshandlar en psykiskt och fysiskt varje dag. Klart man måste ha lite spänning och krydda i livet. Snälla män är inget att ha.
Eller så kan det vara så att HAN INTE VAR SÅDAN FRÅN BÖRJAN och har utsatt henne för en extrem MANIPULATION så att hon NORMALISERATS och inte kan förstå eller inse vad det är som händer förrän det är försent.
Jag har själv gått igenom det. Och slutligen lämnat, utan att dö (än så länge). De som inte har gått igenom det kan inte snacka om hur det "är".
Är ju uppenbart när man läser FUP som det länkats till att det har varit problem länge.
Han har självklart ansvar för sina handlingar.
Men hon har även ett ansvar för sin egen säkerhet och där har hon brustit genom att umgås med personer som honom.
Hon är död så uppenbarligen har jag rätt.
Varför en del kvinnor söker sig till den här typen av män är för mig en gåta.