2021-11-23, 15:41
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
1. 0856 - hytteturen er planlagt
2. 0910 - hytteturen er visstnok utsatt
3. 0914 - hytteturen nevnes ikke
4. 1410 - TH sier hytteturen er planlagt

Her er det mye motstrid, den eneste kommunikasjonen som er troverdig er den første.

Derfor må angrepet ha skjedd mellom 0856 og 0906 da anropet til datteren ble avbrutt. MGM har foretatt alt som har skjedd med AE’s telefon etter 0906.
..da kunne i så fall MGM ikke ha kommunisert og samarbeidet med TH. Tyder på at GM ønsket å sette TH i søkelyset. Dette fordi TH forklarte at han ringte hjem for å diskutere detaljer angående hytteturen.

En annen detalj:
Politiet mente at TEH og MB forklarte seg samsvarende om at lønn var felles tema i de to samtalene (08.45 og 09.14 samtale).

Sett i sammenheng med informasjon fra media.
=
Det er mest sannsynlig at alle samtaler/SMS den dagen var ekte. (Hvis ikke Minnimus kommer med en ny tidslinje snart.. )
Citera
2021-11-23, 15:57
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
..da kunne i så fall MGM ikke ha kommunisert og samarbeidet med TH. Tyder på at GM ønsket å sette TH i søkelyset. Dette fordi TH for.. )

Er du sulten? Jeg hører du er så glad i cookies med sjokoladebiter
Citera
2021-11-23, 16:05
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Er du sulten? Jeg hører du er så glad i cookies med sjokoladebiter
..hmmm. Høres ut som godbit til en hund. Ikke noe for meg.
Tror forresten valpen var del av plottet
Citera
2021-11-23, 16:12
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
..hmmm. Høres ut som godbit til en hund. Ikke noe for meg.

Jaha, så du er ikke like glad i kaker som han her?
https://www.youtube.com/watch?v=zuhAJZVtTtI
Citera
2021-11-23, 16:17
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jaha, så du er ikke like glad i kaker som han her?
https://www.youtube.com/watch?v=zuhAJZVtTtI

Du har ikke fått med deg dette?

Det har nettopp blitt lekket et lydopptak av TH når han snakker til AEH. Hør godt etter litt ut i opptaket. Her sier han blant annet "jeg skal aldri gi deg opp" og "jeg skal aldri lyve og skade deg". Ellers er det mye snakk om regler og forpliktelser!
Tipper dette må være et av indisiene mot han..

"Lydopptak av Tom Hagen fra 80-tallet":
https://youtu.be/dQw4w9WgXcQ
Citera
2021-11-23, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Selv politiet har gått på dette skuespilleren og denne bløffen som du mener er gjennomført. Kanskje vi andre tenker at det er sannsynlig at de har litt mer info som tilsier at hun faktisk var i live på dette tidspunktet?

Jeg bare siterer igjen mitt eget innlegg #75574.
Henter frem en gammel, men fremdeles like aktuell, NTB-artikkel publisert på sol.no 28. april 2020, dagen Tom Hagen ble pågrepet.

Politiet: Ingen bortføring på Lørenskog, men en tydelig planlagt villedning
Politiet mener det aldri skjedde en bortføring, og Tom Hagen er nå siktet for å ha drept kona Anne-Elisabeth Hagen på Lørenskog.

– Det har ikke skjedd en bortføring, ikke vært en reell forhandlingsmotpart eller reelle forhandlinger. Det bærer preg av en tydelig planlagt villedning, sa politiinspektør Tommy Brøske i Øst politidistrikt på politiets pressekonferanse tirsdag.

Han sier mistanken mot Tom Hagen har blitt gradvis styrket.
Det fremgår tydelig at politiet på dette tidspunktet mistenkte at Tom Hagen selv hadde drept henne.
Politiet vil etterforske videre for å finne eventuelle medvirkere til det de mener har vært en planlagt villedning. Det gjelder særlig kryptovaluta-sporet der angivelige kidnappere fremsatte krav om løsepenger.
Det er ingen grunn til å tro at mistankegrunnlaget er endret. Siktelsen er opprettholdt.
Citera
2021-11-23, 17:48
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Henter frem en gammel, men fremdeles like aktuell, NTB-artikkel publisert på sol.no 28. april 2020, dagen Tom Hagen ble pågrepet.

Politiet mener det aldri skjedde en bortføring, og Tom Hagen er nå siktet for å ha drept kona Anne-Elisabeth Hagen på Lørenskog.

– Det har ikke skjedd en bortføring, ikke vært en reell forhandlingsmotpart eller reelle forhandlinger. Det bærer preg av en tydelig planlagt villedning, sa politiinspektør Tommy Brøske i Øst politidistrikt på politiets pressekonferanse tirsdag.

Det fremgår tydelig at politiet på dette tidspunktet mistenkte at Tom Hagen selv hadde drept henne.
Politiet vil etterforske videre for å finne eventuelle medvirkere til det de mener har vært en planlagt villedning. Det gjelder særlig kryptovaluta-sporet der angivelige kidnappere fremsatte krav om løsepenger.
Det er ingen grunn til å tro at mistankegrunnlaget er endret. Siktelsen er opprettholdt.
...og det er hva et Gone Girl plott går ut på. Planlagt villedning og ingen reelle forhandlinger for å sette ektemannen i søkelyset.
Ektemannen skal bli mistenkt og det skal bli et mediasirkus.

Hvis ikke TH hadde blitt mistenkt ville Gone Girl hypotesen vært mindre sannsynlig.

Når hovedhypotesen til politiet ble endret til drap, sendte GM kryptert e-post og senket løsepengekravet. Dette kan ha blitt gjort av taktiske årsaker for å sette TH i søkelyset når drap's-hypotesen ble offentliggjort i media.
Senast redigerad av Legokatt 2021-11-23 kl. 17:53.
Citera
2021-11-23, 18:38
Avslutad
Citat:
...og det er hva et Gone Girl plott går ut på. Planlagt villedning og ingen reelle forhandlinger for å sette ektemannen i søkelyset.
Ektemannen skal bli mistenkt og det skal bli et mediasirkus.

Hvis ikke TH hadde blitt mistenkt ville Gone Girl hypotesen vært mindre sannsynlig.

Når hovedhypotesen til politiet ble endret til drap, sendte GM kryptert e-post og senket løsepengekravet. Dette kan ha blitt gjort av taktiske årsaker for å sette TH i søkelyset når drap's-hypotesen ble offentliggjort i media.

Du er inne på noe her, en GM som lurer oss alle inkludert politiet til å tro at Tom Hagen ønsker sin kone drept, men jeg sluker ikke den med Gone Girl- teorien.

Det er litt av en sjanse å ta for ukjente gjerningsmenn (dersom ukjente) komme seg inn i et hus, ubemerket , dørene er sannsynlig låst, nøkkel på avveie, sies det, var det smekklås på hoveddøren? gikk den i lås når TH dro på jobb? hva om Lisbet stå i telefonen når hun ble angrepet, hun kunne bare gjøre anskrik. Er virkelig gjerningsmennene ukjent for henne og TH? Nei ,Hun må kjenne den som kom, ser ingen annen mulighet, hviss ikke TH har en finger med i spillet......
Citera
2021-11-23, 19:04
Medlem
Citat:

Jeg tenkte på hvorvidt hun har foretatt oppringningene og sendt sms eller ikke. Politiet mener siste livsbevis er hennes samtale med sønnen 09.14?
Citera
2021-11-23, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremadura
Du er inne på noe her, en GM som lurer oss alle inkludert politiet til å tro at Tom Hagen ønsker sin kone drept, men jeg sluker ikke den med Gone Girl- teorien.

Det er litt av en sjanse å ta for ukjente gjerningsmenn (dersom ukjente) komme seg inn i et hus, ubemerket , dørene er sannsynlig låst, nøkkel på avveie, sies det, var det smekklås på hoveddøren? gikk den i lås når TH dro på jobb? hva om Lisbet stå i telefonen når hun ble angrepet, hun kunne bare gjøre anskrik. Er virkelig gjerningsmennene ukjent for henne og TH? Nei ,Hun må kjenne den som kom, ser ingen annen mulighet, hviss ikke TH har en finger med i spillet......

Enig med deg, sannsynligheten for at hun kjente gjerningsperson/e er meget stor.
Citera
2021-11-23, 19:15
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Ergo vet politiet at det er en villedning, og hvis de kan ta vedkommende som står bak denne, så løser de saken.

Så da spørs det om det var så smart å lage dette kidnappingssirkuset, som kanskje
vil vise seg å være fullt av spor at politiet kanskje nær sagt følger det til døra til GM.
Citera
2021-11-23, 19:29
Medlem
Helt klart...Her går det en gonegirl troll som har grøt i hodet sitt og trykker ned på en helt uskyldige offer.kvalmt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in