Citat:
Bestämma nu kan man såklart inte. Det var bara en sannolikhetsbedömning jag gjorde, där tidsavståndet var en del av den bedömningen. Självklart är annars placeringar det viktigaste, vi ska ju ta ut de bästa (eller ptja, om detta var det ju förvisso en debatt nyligen här) oavsett hur bra/dåliga de är. Men jag tycker inte en fjärdeplats internt bland svenskarna och femteplats totalt trumfar att hamna på pallen i fristilsloppet när jag man också slår Cologna som Eriksson/Jonsson gjorde och lägger man sedan till tidsavstånden både till segraren och sinsemellan så har jag svårt att komma till annan slutsats än att Eriksson/Jonsson gjorde en bättre helg än Andersson. För tidsavstånden är trots allt inte irrelevanta även om de är sekundära, enligt mig då.
Att det klassiska loppet är viktigare håller jag som sagt med om, men det är inte tillräckligt mycket viktigare - inte för åkare som jag (och jag gissar landslagsledningen också men nu är det ju jag som argumenterar här) gör bedömningen inte kommer nå topp-8 i Ruka och vars eventuella OS-medverkan snarare är avhängig att vara en bra (helst bäst av de som inte blir uttagna på topp-8 resultat) distansåkare totalt sett då man inte vet vilken distans, om någon, vederbörande kommer få åka på OS.
Jag tror som sagt inte alls att det är kört för Fredrik dock. Jonsson och Eriksson får en liten fördel dessa sinsemellan nu som får visa sig i VC, men det kommer en skandinavisk cup och jag gissar också att man inte tar ut eventuella stafettåkare på herrsidan förrän efter TDS.
Att det klassiska loppet är viktigare håller jag som sagt med om, men det är inte tillräckligt mycket viktigare - inte för åkare som jag (och jag gissar landslagsledningen också men nu är det ju jag som argumenterar här) gör bedömningen inte kommer nå topp-8 i Ruka och vars eventuella OS-medverkan snarare är avhängig att vara en bra (helst bäst av de som inte blir uttagna på topp-8 resultat) distansåkare totalt sett då man inte vet vilken distans, om någon, vederbörande kommer få åka på OS.
Jag tror som sagt inte alls att det är kört för Fredrik dock. Jonsson och Eriksson får en liten fördel dessa sinsemellan nu som får visa sig i VC, men det kommer en skandinavisk cup och jag gissar också att man inte tar ut eventuella stafettåkare på herrsidan förrän efter TDS.
Jo, vi har olika uppfattningar om detta.
Men om jag tolkar dig rätt så tycker du det var en bra uttagning och när du beskriver den logik som du tror landslagsledningen har använt sig av så är det den logiken som du skulle han använt dig av om du hade tagit ut laget.
Annars rätt mycket bedrövelser här början med Riboms sjukdom, Sundlings skada, Burman och Svenssons ryggar och Poromaas långdragna förkylning.