Citat:
Din agenda från att bara vara ”läsare här på fb” var att bevisa Håkans lögn om att han varit dykare vid Estonia, ok, det är en god tanke. Men nu, snart ett antal hundra inlägg senare i tråden ska du t.o.m få folk att leka detektiver för att avslöja exakt vart HB bor, varför?
Håkan Bergmark är en patetisk människa, en liten människa, en mytoman, mm, det finns mycket att nämna om honom i negativa ordalag, helt klart, men denna personliga jakt på honom som du driver är inte vad fb är till för. Jaga honom för vad han gör och inte gör, vad han gjort och inte gjort istället.
Håkan Bergmark är en patetisk människa, en liten människa, en mytoman, mm, det finns mycket att nämna om honom i negativa ordalag, helt klart, men denna personliga jakt på honom som du driver är inte vad fb är till för. Jaga honom för vad han gör och inte gör, vad han gjort och inte gjort istället.
Jag vet inte vad du menar med personlig jakt på honom men det är väl inte så konstigt att man är nyfiken? Det är väl exakt vad fb är till för? Visst hans bostadsadress är väl irrelevant i sammanhanget men hans livssituation med båt och hyrt rum är ju starkt kopplad till vad han håller på med i offentligheten, dvs lurar och bedrar folk för pengar. Till skillnad från andra här så står jag absolut för att den lilla människan i mig tillfredsställs av att se hans lögner och patetiska liv ställas i dager. Om du anser att det är någon personlig jakt på honom får det stå för dig.
Om du har läst mina inlägg så noga bör du ha sett att jag dels ifrågasätter och tar avstånd från personliga påhopp om utseende mm (annat än inlägg om hans uppenbara påverkan i vissa klipp), likaså kommer jag aldrig själv eller uppmana någon annan att "söka upp" honom. Tex idioten som ringer och telefontrakasserar honom är lika patetisk som honom själv. Däremot är jag tacksam för de som har tid och lust att undersöka varför han håller på som han gör och tar reda på saker som kronofogdeskulder och vart Swishnumret går, helt enkelt vem som sponsrar hand bedrägeri och varför.
Sedan kan jag klarlägga att jag tycker att 80% av vad han säger är skit, och 100% av det han säger själv, eftersom han han oftast bara säger vad andra har sagt. Många här anspelar på att om man inte håller med honom i sakfrågorna är man tydligen vänster, vilket även han själv säger.
Han är ju civ ekonom men han har mycket nu med videokreationer och innertak.