Flashback bygger pepparkakshus!
2021-11-23, 07:21
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Exfrun ville väl ha mera pengar, exfrun är väl för korkad för att begripa att det kostar multum att driva en hästgård ?
Och insett att hon snart gjort slut på skilsmässopengarna ?
Hon verkar vara lika ekonomiskt begåvad som den nya frun, eller ?
MAX går med över 700 000 om dagen i vinst enligt en artikel för några år sedan.
Citera
2021-11-23, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Det är alltså Max killen som vart målet? Sett till dennes vurmande för massinvandring så vore det väldigt passande att samma person också drabbas av massinvandringen trots att han nu går runt med larm
Att vara förmögen har sin baksida.. Att ständigt gå runt och vara vaksam med ett larm.
Citera
2021-11-23, 12:05
Medlem
Mindbusinesss avatar
Samband; DHL-kläder.

” Dyra klockor är gängens nya hårdvaluta.
Programledaren Martin Björk och modellen Farzan Athari – båda med stora följarskaror – har blivit angripna i sina hem.
Farzan öppnade dörren när han såg ”Foodorabud” och i fredags stoppades en liga i DHL-utklädnad på Karlavägen i centrala Stockholm.
Nu varnas klockägare för rånare som spionerar på den som är välklädd, köper dyr champagne – eller lägger ut bilder i sociala medier.”
https://www.expressen.se/nyheter/jak...a-hardvaluta-/
Citera
2021-11-23, 12:46
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
MAX går med över 700 000 om dagen i vinst enligt en artikel för några år sedan.

Var måltavlan VD (ägare) till MAX? De tjänar multum. Mellan 500 miljoner till 1 miljard om året. Tror de är sönerna som tagit över driften. Obegripligt hur så rika personer har noll säkerhet. Hade jag haft 100 millar själv hade jag ledigt haft 2-3 vakter med mig i alla lägen. Finns för många idioter där ute.

Men var det BO i detta fall? Isf tror jag inte de bara skulle sno han på hans klocka då de är goda för miljarder. Luktar kidnappningsfall, typ SIBA.
Senast redigerad av johnthedickholmes 2021-11-23 kl. 12:49.
Citera
2021-11-23, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mussee1
HSL är portad från Tensta det är därför dom hänger runt olika områden

Dom är i djupa konflikter med andra där, klart som fan dom ej kommer visa sig öppet i Tensta.
Det är långt allvarligare än att vara "portad".
Citera
2021-11-23, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Var måltavlan VD (ägare) till MAX? De tjänar multum. Mellan 500 miljoner till 1 miljard om året. Tror de är sönerna som tagit över driften. Obegripligt hur så rika personer har noll säkerhet. Hade jag haft 100 millar själv hade jag ledigt haft 2-3 vakter med mig i alla lägen. Finns för många idioter där ute.

Men var det BO i detta fall? Isf tror jag inte de bara skulle sno han på hans klocka då de är goda för miljarder. Luktar kidnappningsfall, typ SIBA.

De häktade är misstänkta för försök till grovt rån, inte försök till människorov. Adressen de skulle råna, enligt häktningsframställningarna, är den där MAX ägare bor tillsammans med sin fru. Anstiftaren är en tidigare (åtminstone i närtid) icke dömd person med iransk bakgrund. Det är väldigt oklart hur han kommer in i bilden.
Citera
2021-11-23, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
De som begärts häktade för försök till grovt rån alternativt förberedelse till grovt rån är:

• Ala Bekhit, 29 år
  • Alan Soultani, 26 år
  • Alan Al Balhaa, 26 år
  • Abtin Khajehdehi Gavnaroudi, 27 år
  • Zher Kamaran Nasereddin, 26 år
  • Maria Elkassem Breman (står som Sekretess B), 20 år
  • Sekretess G
  • Sekretess H

Sedan tidigare uppgifter som framkommit i media är förmodligen en av personerna med sekretess Diar Issa.

Varför är det sekretess på vissa?
Citera
2021-11-23, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Varför är det sekretess på vissa?

Eftersom de av olika skäl har skyddade personuppgifter, men jag har tagit reda på samtligas identiteter ändå.
Citera
2021-11-23, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Hon står som markerad med skyddade personuppgifter.

Hur ser man att en person har skyddade uppgifter??
Citera
2021-11-23, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Du har verkligen noll koll ska du veta

Edit.. Nog, knappast osv.. Tror du det är en jävla gissningstävling eller hur fan tänker du!?
Jahaja, vad var det jag sa. Nu står SAMTLIGA namn utskriva på dagboksbladet. Om dom har skyddad adress är en annan sak, det sa jag aldrig emot.

Ät skit.
Senast redigerad av Long-Gone-Day 2021-11-23 kl. 13:46.
Citera
2021-11-23, 14:31
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Samband; DHL-kläder.

” Dyra klockor är gängens nya hårdvaluta.
Programledaren Martin Björk och modellen Farzan Athari – båda med stora följarskaror – har blivit angripna i sina hem.
Farzan öppnade dörren när han såg ”Foodorabud” och i fredags stoppades en liga i DHL-utklädnad på Karlavägen i centrala Stockholm.
Nu varnas klockägare för rånare som spionerar på den som är välklädd, köper dyr champagne – eller lägger ut bilder i sociala medier.”
https://www.expressen.se/nyheter/jak...a-hardvaluta-/

jo men ändå. Är det inte ett otroligt korkat brott. Vad kostar en sådan klocka i snitt? 250 000kr? Vad får de av någon hälare som säljer den utomlands? 20%? På sin höjd. 50 000kr på sin höjd att dela på kanske 4 pers och riskera flera år i fängelset för väpnat rån? För de är väl inte så korkade att de har klockan på sig själva.
Citera
2021-11-23, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
jo men ändå. Är det inte ett otroligt korkat brott. Vad kostar en sådan klocka i snitt? 250 000kr? Vad får de av någon hälare som säljer den utomlands? 20%? På sin höjd. 50 000kr på sin höjd att dela på kanske 4 pers och riskera flera år i fängelset för väpnat rån? För de är väl inte så korkade att de har klockan på sig själva.

Många klockor säljs utomlands och kan ge mer än 20% av värdet, även i de fall certifikat, låda, med mera saknas.

Fast klockor från stölder och rån används inte bara på det viset av kriminella, utan är även en metod för att tvätta pengar.

Lyssna här för mer allmän information:
https://sverigesradio.se/avsnitt/sa-...inella-varlden

Läs även här:
https://newsbeezer.com/sweden/exklus...-penningtvatt/
Senast redigerad av Stefan S 2021-11-23 kl. 14:59. Anledning: Lade till ytterligare en länk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in