2021-11-03, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FotParmesan
För att det tog över 2 timmar att ens komma in i spelet pga kötider och dom erbjuder bara refund om man spelat mindre än 2 timmar.

Lät mig väl luras av vad dom erbjöd? Kanske därför jag är missnöjd också.
Spelade ingen av betorna utan valde att köpa spelet när det var "klart" för att släppas.
En del skippar beta för att inte spoila spelet innan dom spelat den färdiga "produkten".
Betan är ju i första hand till för att skaparna ska hitta och fixa buggar och dylikt, jag spelar hellre den färdiga produkten då spelglädjen är högre i ett spel som inte är fullt med buggar.
Som jag förstod det var betan över när spelet gick "gold" och släpptes.. Vilket jag i efterhand upptäckt att den omöjligt kan ha varit.
Hur mycket jag än läser kan jag inte hitta något där dom informerat en om att spelet inte var klart när det skulle släppas.
Men vad kan man förvänta sig av en produkt man köper utav ett av världens rikaste företag? Att det ska leva upp till förväntningarna?? Att det åtminstone inte ska vara trasigt??
Phu, nu får jag sitta still i båten och hålla käft, har alldeles för höga krav osv..
Dumt av mig att låta mig luras, my bad.
Ahh bara 2 timmar trodde det var 10h visste det skulle vara kaos i början så avvakta tills det lugnat sig hade absolut 0 förväntningar på new world och blev giftad spelet så kanske därför jag tycker det känns rätt kul bara lirat mmos som wow och swtor innan dock så lite annorlunda.
Citera
2021-11-03, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Gillar att den rabiata försvararen försvarar spelet blint som om det vore hans barn, sen helt plötsligt ignorerar han 90% av det här inlägget och kommer med ”höhö men det fanns ju en beta”.

Det där med att städerna är i princip identiska är helt sjukt. Copy-paste och vrid några grader, ingen kommer märka

Nej som sagt ROSE Online från 2005 är fan bättre och mer varierat, helt sjukt.
Har du varit vid någon av städerna eller endast kollat på en vriden youtube-video? Kan köpa att de ser lika ut på mappen

Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Fyfan vad du är aggressiv. Personen tar upp saker som är så extremt uppenbara. Reused content är ju fan A och O i detta spel. Varenda mob utgör bara samma copy paste.

Det finns många problem med det och många av dessa förklaras ganska väl av exempelvis videos som redan är postade.
Uppenbart att du inte tagit dig förbi level 30 om du säger så där, många mobs har unika animationer och attacker, speciellt på högre levels. Någon som är copy paste är WoW där 95% av alla mobs endast springer upp till dig och vevar med någon buggad animation, t.ex. slår dig med knytnäven fast mob har ett vapen i handen eller använder en stav som ett svärd. Förstår inte vad du får ut av att ljuga, till och med låg level piraterna har olika attacker och animationer

Citat:
För att det tog över 2 timmar att ens komma in i spelet pga kötider och dom erbjuder bara refund om man spelat mindre än 2 timmar.

Lät mig väl luras av vad dom erbjöd? Kanske därför jag är missnöjd också.
Spelade ingen av betorna utan valde att köpa spelet när det var "klart" för att släppas.
En del skippar beta för att inte spoila spelet innan dom spelat den färdiga "produkten".
Betan är ju i första hand till för att skaparna ska hitta och fixa buggar och dylikt, jag spelar hellre den färdiga produkten då spelglädjen är högre i ett spel som inte är fullt med buggar.
Som jag förstod det var betan över när spelet gick "gold" och släpptes.. Vilket jag i efterhand upptäckt att den omöjligt kan ha varit.
Hur mycket jag än läser kan jag inte hitta något där dom informerat en om att spelet inte var klart när det skulle släppas.
Men vad kan man förvänta sig av en produkt man köper utav ett av världens rikaste företag? Att det ska leva upp till förväntningarna?? Att det åtminstone inte ska vara trasigt??
Phu, nu får jag sitta still i båten och hålla käft, har alldeles för höga krav osv..
Dumt av mig att låta mig luras, my bad.
Exakt det som de använde betan till, de hittade många buggar som håller på att fixas. Hur tror du egentligen att utveckling fungerar? Tror du de har en magisk flugsmälla som de dödar alla buggar med? Nej, det kan ta väldigt många timmar att identifiera och lösa buggar som kan se väldigt enkla ut från utsidan, jävla pajas
Citera
2021-11-03, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluseaty
Har du varit vid någon av städerna eller endast kollat på en vriden youtube-video? Kan köpa att de ser lika ut på mappen

Uppenbart att du inte tagit dig förbi level 30 om du säger så där, många mobs har unika animationer och attacker, speciellt på högre levels. Någon som är copy paste är WoW där 95% av alla mobs endast springer upp till dig och vevar med någon buggad animation, t.ex. slår dig med knytnäven fast mob har ett vapen i handen eller använder en stav som ett svärd. Förstår inte vad du får ut av att ljuga, till och med låg level piraterna har olika attacker och animationer

Exakt det som de använde betan till, de hittade många buggar som håller på att fixas. Hur tror du egentligen att utveckling fungerar? Tror du de har en magisk flugsmälla som de dödar alla buggar med? Nej, det kan ta väldigt många timmar att identifiera och lösa buggar som kan se väldigt enkla ut från utsidan, jävla pajas
Pajas?

Wow är 17 år gammalt och tab target.. Detta spel släpptes i år och påstods vara ett MMO med Dark Souls combat.
Du skriver i något inlägg längre bak "det är två helt olika spel." för att sen sitta och jämföra dom??

Du använder argument som att tex guld dupliceringen som streamers och spelare tagit upp saknar bevis
"bEvIS???? 25KR FöR 1000g?! VaRfÖR äR PriSeRNA sÅ HöGa DÅ Om DeT Är Så EnKELT AtT DUpLiCERa?!"
Som om folk bara skulle ljuga ihop det för att sabba ryktet för ditt fantastiska spel?:

Citat:

Har det varit något bevis på att det går att duplicera items och guld utöver korta perioden vid server transfer buggen, är genuint nyfiken eftersom det är sådan otroligt brist på alla material, något går inte ihop här. Gold sellers har otroligt dyra priser med tanke på hur lätt det är att få guld i spelet även utan duplicering, 25kr för 1000 guld låg det när jag kollade. Varför är priserna så höga om det är enkelt att duplicera guld?

"De hittade många buggar som håller på att fixas"? Är det gamebreaking buggar som det varit en uppsjö av nu så skjuter man på release men det var dom för giriga för, man kunde ju inte ens spela klart mainquest för att det var trasigt?

Du erkänner att spelet fortfarande håller på att fixas dvs att spelet är trasigt men du kallar mig pajas för att jag förväntade mig ett klart spel som släppts när det påstods vara klart.
Du har ordagrant skrivit att det släppts med orimligt många buggar men ändå tycker du folk gnäller? Att det råder någon jävla "gnällkultur"?:

Citat:

Amazon pushade hårde deadlines och utvecklarna fick prioritera bort kända buggar, alltid så med större företag. Orimligt många buggar men de fixar kontinuerligt.

Även fast du själv skriver att det pushades och släpptes med orimligt många buggar så dumförklarar du folk när någon skriver att spelet skulle behöva mer utveckling:

Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Kul att din första kommentar påpekar min desinformation enbart för att beskriva precis hur questandet i detta spel går till, hjärndött och enkelt.

Utöver det så kommer du bara med lösningar på självklara saker som saknas i spelet, man kan för fan inte ens simma haha.

Devsen lever antingen kvar i tidigt 2000 tal eller har slängt ihop spelet lite snabbt på några månader, att påstå något annat än att spelet skulle behöva minst ett år till av utveckling är bara löjligt.

Citat:
Alltid många bidragstagande baksätesutvecklare utan någon som helst verklighetsuppfattning vid release av ny MMO.

Spelet är uppenbart trasigt och du bara accepterar det och kritiserar andra som är missnöjda med detta spel som känns som att det är beställt från wish.
Du kan helt enkelt inte acceptera att folk inte tyckte detta spel var bra bara för att du tyckte det.
Du tycker det är bra DÅ ÄR DET MINSANN ETT BRA SPEL!
Man behöver bara skriva "New world" på youtube så handlar majoritet om videos om hur spelet är misslyckat och buggigt men det är väl förstås för att dom vill ha uppvotes, inte att spelet faktiskt är skit.. Dom ljuger nog bara i dessa videos..

När du får för mycket mot argument så hoppar du över allt man skrivit och svarar något i stil med "varför köpte du det då?"
Du är fan mer resistent än en spelare med lifestaff och heavy armor:
https://www.youtube.com/watch?v=2Eva5fqA-8U

Snacka om att böja sig fram och smörja in röven med vaselin för Jeff Bezos ådriga, vilken jävla fanboy du är. Rent löjligt. Ser du inte själv vilken jävla fanboy du är? Alla andra gör det.
Du låter EXAKT som så många fanboys låter om andra MMOs som gått i graven "gE dET LiTe tId" det är tack vare sådana som dig det släpps spel av såhär låg kvalité.
Vem fan är det som är en pajas egentligen?
Senast redigerad av FotParmesan 2021-11-03 kl. 13:32.
Citera
2021-11-03, 13:44
Medlem
Citat:

Haha. Jag har för fan tagit level 60. Icke-existerande content i.o.m. att de istället för att bygga på grundidén valde att helt välja PvE. Problemet är ju bara att content för PvE är repetitivt och att mobdesign är noll. Det är rakt av rå-kass design på PvE och det ska tydligen vara hela contentet. Eller ja just det, content är ju egentligen "kriget för världen" som är så urbota dåligt då systemet är gjort för PvP. Och det är ju som sagt valfritt i detta skitspel, haha.

Du kan försvara bäst du vill och skriva hur många nedlåtande ord som helst. New World är oavsett dina ord ett riktigt skitspel.
Citera
2021-11-11, 22:03
Medlem
Blaze.s avatar
Tyckte new world hade sin charm i början men efter att jag nådde level 30 insåg jag att det finns roligare spel att kasta sin tid på. Att göra samma quest och farma samma skit i sin ensamhet kan kvitta. Hur tänkte dom när dom gjorde ett mmo där man inte kan questa tillsammans med sina vänner? Nog att questen är 99% hjärndöda och saknar mening det kan jag endå svälja, men att man inte kan synka dessa hjärndödar quester i party så man åtminstånne kan göra dom tillsammans är under all kritik. Också alla städer kändes riktigt platta och stela. Stötte även på en mängd buggar så som att quester inte gick att lämna in. Men sämst av allt måste jag säga är att man inte kan få samma quester som sina vänner. Vi var ett gäng som hade taggat inför detta och lira tillsammans men vi möts av "queue simulator" som senare gick över till "farming simulator".

Nee jag gav upp på lvl 39 då jag insåg att jag har gjort samma skit sen jag var lvl 1 och efter att få höra att det inte finns ett skit att göra på lvl 60. Jag gillar mmo och det jag gillar mest är att questa och ta mig till max lvl. Men det blev för ensamt och enformigt helt enkelt. Ännu ett skit spel som en hade höga förväntningar på.

Nån som vet om det är försent att få refund?
Citera
2021-11-14, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Tyckte new world hade sin charm i början men efter att jag nådde level 30 insåg jag att det finns roligare spel att kasta sin tid på. Att göra samma quest och farma samma skit i sin ensamhet kan kvitta. Hur tänkte dom när dom gjorde ett mmo där man inte kan questa tillsammans med sina vänner? Nog att questen är 99% hjärndöda och saknar mening det kan jag endå svälja, men att man inte kan synka dessa hjärndödar quester i party så man åtminstånne kan göra dom tillsammans är under all kritik. Också alla städer kändes riktigt platta och stela. Stötte även på en mängd buggar så som att quester inte gick att lämna in. Men sämst av allt måste jag säga är att man inte kan få samma quester som sina vänner. Vi var ett gäng som hade taggat inför detta och lira tillsammans men vi möts av "queue simulator" som senare gick över till "farming simulator".

Nee jag gav upp på lvl 39 då jag insåg att jag har gjort samma skit sen jag var lvl 1 och efter att få höra att det inte finns ett skit att göra på lvl 60. Jag gillar mmo och det jag gillar mest är att questa och ta mig till max lvl. Men det blev för ensamt och enformigt helt enkelt. Ännu ett skit spel som en hade höga förväntningar på.

Nån som vet om det är försent att få refund?
Det går jättebra att questa i grupp, jag har gjort det flera gånger. Går till och med att hjälpas i quester om du inte är i grupp. Menar du town boards så förstår jag, riktigt dåligt att det inte blir samma.

Gissar att du lagt 20-30 timmar på spelet utöver kö om du tagit dig till 39, troligtvis går det inte att refunda eftersom gränsen brukar vara 2 timmar. Skicka en ticket till Steam och förklara varför du vill ha en refund så kanske det går, förlorar inget på att försöka i alla fall.
Citera
2021-11-14, 16:53
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Det går jättebra att questa i grupp, jag har gjort det flera gånger. Går till och med att hjälpas i quester om du inte är i grupp. Menar du town boards så förstår jag, riktigt dåligt att det inte blir samma.

Gissar att du lagt 20-30 timmar på spelet utöver kö om du tagit dig till 39, troligtvis går det inte att refunda eftersom gränsen brukar vara 2 timmar. Skicka en ticket till Steam och förklara varför du vill ha en refund så kanske det går, förlorar inget på att försöka i alla fall.

Ah vissa quester går ju men inte många. Ja jag syftade mest på townboard questerna. Jag och två polare har försökt questa tillsammans ett flertal gånger men slutar alltid med att vi får hjälpa varandra sen när en är klar och har lämnat in så får en annan exakt samma quester så får man göra om dom och bara en får xp varje gång. Helt värdelöst. En enkel quest sync funktion i party hade suttit på sin plats.

Ah ska höra med dom. Jag har över 100h inkluderat kötid så det kanske är kört.
Citera
2021-11-14, 17:03
Medlem
HBOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Ah vissa quester går ju men inte många. Ja jag syftade mest på townboard questerna. Jag och två polare har försökt questa tillsammans ett flertal gånger men slutar alltid med att vi får hjälpa varandra sen när en är klar och har lämnat in så får en annan exakt samma quester så får man göra om dom och bara en får xp varje gång. Helt värdelöst. En enkel quest sync funktion i party hade suttit på sin plats.

Ah ska höra med dom. Jag har över 100h inkluderat kötid så det kanske är kört.

Är ju lite det spelet går ut på.. Göra samma skit om och om igen. Inte konstigt att spelet dör
Citera
2021-11-14, 17:11
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBO
Är ju lite det spelet går ut på.. Göra samma skit om och om igen. Inte konstigt att spelet dör

Nee jag förstod att det var en endless circle av samma skit när jag kom upp till lvl 30. Jag tänkte att jag inte skulle dömma ut spelet innan jag nåt max level men efter att ha hört och läst att det inte finns något att göra på level 60 gav jag upp. Jag gillade spelet i början då det kändes nytt och intressant, ett stort plus var alla ljudeffekter som gav en bra atmosfär ute i världen men det brast när jag insåg att det var exakt samma NPCs och quester i alla städer och städerna kändes otroligt platta och stela. Ingen variation i någonting egentligen. Bara en ständig grind och ett luddigt kraftingsystem. Kanske spelet blir klart i framtiden vem vet.
Citera
2021-11-15, 13:12
Medlem
Review från Asmongold efter 500 timmar

https://www.youtube.com/watch?v=EGAkjPDOjE0
Citera
2021-11-15, 13:54
Medlem
Citat:
Review från Asmongold efter 500 timmar

https://www.youtube.com/watch?v=EGAkjPDOjE0
Tycker han är ganska spot on, väldigt bra grund men blir tråkigt för många spelare efter "bara" 100-200 timmar på grund av buggar, exploits och generell avsaknad av content. Kommer bli riktigt spännande att se hur spelet utvecklas genom åren.
Citera
2021-11-23, 11:58
Medlem
dovAkins avatar
Fick spelet av en kompis är level 12 men tycker ändå spelet är roligt, positivt överraskad men är lite orolig över att folk säger det saknas end game.

Hur kan det inte finnas mounts?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in