2021-11-23, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lampljus
Vänta bara tills covidpass blir världelösa och måste uppdateras med en årlig booster shot för att kunna ha en giltig och uppdaterad pass. Fattar inte att folk går på detta som staten polariserat oss med. Är så uppenbart att det handlar om kontroll, makt o pengar. Men kan gissa att hälften här inne inte har koll på hur många miljoner som demonstrerar i alla länder mot passen. Finns enorma bildmaterial och videomaterial. Men svensken tror inte det existerar eftersom tv och radio inte visar det...undrar varför..... Kanske för att de har handen i syltburken. Ni är fan smarta börja att titta utanför tv o radio polariseringen så kommer ni hitta sanningen i det ni letar efter. 2022 kommer vara året då folk inser vad tv o radio gör med oss.

Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Skitsnack

Titta tillbaka ett år. Innan vaccinet kom. Titta på det hårt drabbade Italien för ett år sedan och idag. Natt och dag.

De onormala hoppat hela tiden från gren till gren- sedan januari 2020- och kraxar om den onskefulla statens alla jävligheter. Argumenten skiftar hela tiden- men den elaka staten står i centrum.

Det som sticker ut mest under den perioden är ju att Italien genomgick en statskupp där man installerade en EU marionett med skydd av covidlagar. Hade det inte varit undantagstillstånd hade befolkning gått man ur huse och tagit saken i egna händer, med rätta. Hoppas verkligen italienarna tar sitt förnuft tillbaka och kastar ut dessa EU-fascister.
Citera
2021-11-23, 02:06
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Titta på Gibraltar, som har högre smittspridning nu än i början av pandemin, fast 100% av alla vuxna är fullvaccinerade. Det "fantastiska" vaccinet är värdelöst, men istället för att erkänna detta och erkänna att det här viruset går inte att vaccinera bort utan enda sättet är att det försvinner på naturlig väg, som digerdöden och spanska sjukan gjorde så straffar man friska människor som inte vill injicera ett otestat, nytt läkemedel i sin kropp.

Vad menar du? Jag ska titta på Gibraltar och du ska blunda för Italien??? Vad är logiken?

I stort sett inga döda i Gibraltar sedan vaccineringarna.

Kan du nu titta på Italien? Hur såg det ut i landet före vaccineringarna?

https://covid19.who.int/region/euro/country/gi
Citera
2021-11-23, 02:08
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Du kunde även ha tagit Skottland som exempel. Men det gjorde du inte, Farbror Sven..

Jag tog det land i Europa som drabbades först och som har drabbats mest- Italien. Sug på det. Titta på hur det såg ut i Italien för ett år sedan. Och titta hur det ser ut idag.
Citera
2021-11-23, 02:11
Medlem
Filmstaden SF har nu infört krav på vaccination från och med 1 december.
Citera
2021-11-23, 03:50
Avslutad
Antar att detta gäller nattklubbar också 😕
Citera
2021-11-23, 06:10
Medlem
Sverigedemokraterna inför covidintyg inför partikongress

https://sverigesradio.se/artikel/sverigedemokraterna-infor-covidintyg-infor-partikongress
Citera
2021-11-23, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lampljus
Vänta bara tills covidpass blir världelösa och måste uppdateras med en årlig booster shot för att kunna ha en giltig och uppdaterad pass. Fattar inte att folk går på detta som staten polariserat oss med. Är så uppenbart att det handlar om kontroll, makt o pengar. Men kan gissa att hälften här inne inte har koll på hur många miljoner som demonstrerar i alla länder mot passen. Finns enorma bildmaterial och videomaterial. Men svensken tror inte det existerar eftersom tv och radio inte visar det...undrar varför..... Kanske för att de har handen i syltburken. Ni är fan smarta börja att titta utanför tv o radio polariseringen så kommer ni hitta sanningen i det ni letar efter. 2022 kommer vara året då folk inser vad tv o radio gör med oss.

Jag är också nyfiken på hur många boosters människor är villiga att ta.
Citera
2021-11-23, 07:12
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrra1988
Jag är också nyfiken på hur många boosters människor är villiga att ta.
De flesta har nog inget emot att ta ett stick i armen säg en gång om året om det skulle behövas. Sedan får man hoppas det kommer en annan lösning för alla spruträdda.
Citera
2021-11-23, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Fast att vaccinen inte alls skulle dämpa smittan har vi redan konstaterat vara en faktoid. Det finns inget alls som tyder på detta även om skyddet inte är lika starkt som man hade hoppats på över tid. Men det viktigaste som mer normala människor utan konfirmeringsbias ser är att vaccinen skyddar mot svår sjukdom och avlastar trycket på vården, där större delen av de som vårdats på sjukhus under hösten i Sverige varit ovaccinerade.. Bara en sådan sak gör det klart värt att skapa incitament för att få fler att vaccinera sig.
Faktoid, Det har jag missat?
Makrostudien som ligger öppen för alla att kolla som visar smittspridningen i olika länder mätt mot vaccinationsgraden visar ingen sammanhang.
30% vaccinationsgrad? Hög spridning
50% vaccinationsgrad? Samma
80%+(som Norge) rekordsiffror
Sen kan man hitta oulayers, men det hittar man på båda sidor, som tex varför obesprutade länder i Afrika har mycket låg smitta.

Vaccinet skyddar mot svår smitta och avlastar trycket på vården, ja.
Men nu har de som stod bakom det trycket antingen dött eller vaccinerat sig.
Vi som står utanför riskgruppen löper mikroskopiska risker för att belasta sjukvården.

Du har jo totalt snöat dig in i ting du har för dig är bevisat, utan att du har lagt fram et enda bevis?
Jag vill se siffror på att vaccinet skyddar mot smitta.
Citera
2021-11-23, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fkonto2018
Filmstaden SF har nu infört krav på vaccination från och med 1 december.
Har de återinfört 2 stolar/1 rad mellan kohorter också?

Det stör mig att man väljer det mest diskriminerande alternativet först, utan att man har återinfört icke-diskriminerande åtgärder som faktisk fungerar.

Eftersom det inte är bevisat att vaccinen hejdar smittan, förutom mikrostudier som ser på låga antalen fall inom familjer, så kommer en fullsatt sal 1 på Rigoletto vara en riktig smittspridare, fylls till randen av människor som tror sig oövervinnerliga.

Vaccinet är som munskydd, ursprungligen en god idé, men vaggar användaren in i en falsk trygghet som gör att personen i fråga väljer att ta större risker, och smittar ner ett antal människor.
”jag är lite hängig, men jag är vaccinerat, så jag kan inte smitta någon, så jag går till affären ändå”.

Då har man snabbt käkat upp skillnaden man har hittat i mikrostudierna(<10k människor) på 40% smittrisk inom familjen vaccinerad, och 63% ovaccinerad.

Makrostudierna å andra sidan hittar ingen sammanhang i 68 länder och 2000+ amerikanska counties. (Över 1 miljard människor)
Citera
2021-11-23, 08:56
Medlem
Citat:
Jag tog det land i Europa som drabbades först och som har drabbats mest- Italien. Sug på det. Titta på hur det såg ut i Italien för ett år sedan. Och titta hur det ser ut idag.

Att Italien blev hårt drabbat gällande dödsfall kan ju bero på detta:
"Italien – Befolkning och språk
Lågt födelsetal och åldrande befolkning har blivit ett växande problem i Italien. Landet är ett av de länder i världen som har äldst befolkning och lägst födelsetal. Antalet dödsfall överstiger varje år antalet födslar."

Samt att man har ett helt annat socialt upplägg. Många fler bor hemma osv.
Citera
2021-11-23, 09:00
Avslutad
Citat:
Vad menar du? Jag ska titta på Gibraltar och du ska blunda för Italien??? Vad är logiken?

I stort sett inga döda i Gibraltar sedan vaccineringarna.

Kan du nu titta på Italien? Hur såg det ut i landet före vaccineringarna?

https://covid19.who.int/region/euro/country/gi

Vaccinpass behövs ju inte för att undvika dödsfall då 87% av de döda är redan vaccinerade. Vaccinpassets funktion är ju att minska smittspridningen, och det kommer snart visa sig helt meningslöst, eller t.o.m. kontraproduktivt på den punkten.

Pinsamt att man rekommenderade vaccinerade att inte testa sig för att efter några veckor inse att trots det är hälften av nya fall vaccinerade. Ja vecka 45 var närmare 50% av de smittade i Sverige vaccinerade. Säger något om hur lite experterna vet om sitt vaccin. Snart är siffran 70% vilket är lika med vaccinationsgraden. Hur ska vaccinpasset då minska smittspridningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in