2021-11-22, 23:45
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Man måste vara bra dum i huvudet om man tror att det var speciellt många levnadsår som gick till spillo som endast kan tillskrivas Covid-19. Endast autisterna i denna tråden tjatar om denna siffra. Jag förväntar mig att alla gråter lika högt nästa svåra influensa-år som drabbar oss. Chansen är dock att ni inte ens känner till den, då media skiter fullständigt i det. Eller de 100 000 årligen som dör av alkoholskador. Ni har ju noll proportioner, och har snöat in på detta i absurdum. Dessutom är en pandemi en uthållighets-sport. Ta och summera erat Covid-VM om 3-4 år.

Hela Sverige känner till den siffran och den har satt oss i skamvrån jämfört med våra nordiska grannar. Att du inte vill kännas vid den säger mer om dig än oss. Förnekelse är ett kraftfullt vapen för våra hjärnor.
Citera
2021-11-22, 23:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Jag, skulle säga att det alltid är mindre önskvärt. Ovsett vilket, då ska du ha en osannolik otur om du hamnar där utanför rikgrupp. Ungefär i samma liga som att bli träffad av blixten. Men detta handlar ju inte om medicin och hälsa längre, eller hur?

Ja man ska ha otur, problemet är att man inte vet vem som har otur. Jag känner en massa folk som varit en hårsmån från IVA och en del som hamnat där, samt ett par stycken som numera ligger 2m under jorden. Dumt att chansa. För mig handlar det fortfarande om medicin och hälsa, sen kan jag hålla med om att det blivit politiserat. Det sa jag redan i mars förra året, ge fan i att politisera ett virus!
Citera
2021-11-23, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Absolut är det bra. Men hur bra är det att gå igenom infektionen om man råkar hamna på IVA med slangar i alla kroppsöppningar?
Väldigt få coronainfekterade hamnar på IVA och gör de det så är det oftast för att de hade dålig hölsa innan de fick infektionen..
Sen det där med slangar i alla öppningar, de är ibland det som bidrar till att ta kål på patienten.
Citera
2021-11-23, 00:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Väldigt få coronainfekterade hamnar på IVA och gör de det så är det oftast för att de hade dålig hölsa innan de fick infektionen..
Sen det där med slangar i alla öppningar, de är ibland det som bidrar till att ta kål på patienten.

Jag tar det säkra före det osäkra, eller snarare det säkrare före det osäkra för helt säkert är det inte.
Citera
2021-11-23, 00:20
Medlem
Citat:
Hela Sverige känner till den siffran och den har satt oss i skamvrån jämfört med våra nordiska grannar. Att du inte vill kännas vid den säger mer om dig än oss. Förnekelse är ett kraftfullt vapen för våra hjärnor.
Ingen förnekelse mer än från vissa överdrivare som triggar vissa alarmister här och där, kollar man överdödlighet så stämmer inte 15000.Det Sverige ska stå i skamvrån för är att vi har betydligt sämre sjukvård på äldreboenden än Norge och Finland och att Socialstyrelsen på grund av panik fuckade upp rejält genom att beordra palliativ vård för äldreboende som fått förkylning..Att sedan läkare och sköterskor på grund av feghet gick med på det är sanslöst!
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-23 kl. 00:42.
Citera
2021-11-23, 00:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ingen förnekelse mer än från vissa överdrivare som triggar vissa alarmister här och där, kollar man överdödlighet så stämmer inte 15000.Det Sverige ska stå i skamvrån för är att vi har betydligt sämre sjukvård på äldreboenden än Norge och Finland och att Socialstyrelsen fuckade iupp rejält genom att beordra palliativ vård för äldreboende som fått förkylning..Att sedan läkare och sköterskor gick med på det är sanslöst!

Så här kan man bli om man genomgår en coronainfektion, inte speciellt smickrande:

https://www.theguardian.com/politics/video/2021/nov/22/boris-johnson-praises-peppa-pig-bizarre-cbi-speech-video
Citera
2021-11-23, 00:40
Medlem
Citat:
Så här kan man bli om man genomgår en coronainfektion, inte speciellt smickrande:

https://www.theguardian.com/politics/video/2021/nov/22/boris-johnson-praises-peppa-pig-bizarre-cbi-speech-video
Det där har väldigt lite med corona att göra precis som det mesta folk inbillar sig har med corona att göra. Boris har hållit bisarra tal och gjort dito utspel låmgt innan hans nygamla coronaförkylning.
Citera
2021-11-23, 00:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det där har väldigt lite med corona att göra precis som det mesta folk inbillar sig har med corona att göra. Boris har hållit bisarra tal och gjort dito utspel låmgt innan hans nygamla coronaförkylning.

Det är möjligt men här låter han som en ramblande galning, likt de flesta antivaxxare gör.
Citera
2021-11-23, 01:21
Medlem
Citat:
Det är möjligt men här låter han som en ramblande galning, likt de flesta antivaxxare gör.
Nej där har du återigen fel för Boris är väl ingen antivaxxare? Är du? Visa mig en antivaxxare eller någon som varit coronainfekterad som svamlar lika mycket som Boris! Tror du får svårt att hitta någon.
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-23 kl. 01:34.
Citera
2021-11-23, 01:45
Medlem
LillTurkens avatar
Svt gjorde misstaget att försöka hitta någon som tror på Covid-19 i direktsändning. Oro och folk i munskydd, och folket håller distans. Inte en jävel i munskydd, inget avståndstagande . helt normalt. Och så intervjuar dom den här mannen https://www.youtube.com/watch?v=D_1pkV5a_Rw
Citera
2021-11-23, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillTurken
Svt gjorde misstaget att försöka hitta någon som tror på Covid-19 i direktsändning. Oro och folk i munskydd, och folket håller distans. Inte en jävel i munskydd, inget avståndstagande . helt normalt. Och så intervjuar dom den här mannen https://www.youtube.com/watch?v=D_1pkV5a_Rw
Kanske årets mest bisarra? Men kul att även de som inte bajsar på sig av corona också får höras i SVT.
Citera
2021-11-23, 01:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Nej där har du återigen fel för Boris är väl ingen antivaxxare? Är du? Visa mig en antivaxxare eller någon som varit coronainfekterad som svamlar lika mycket som Boris! Tror du får svårt att hitta någon.

Antivaxxare gillar virus, Boris har varit infekterad, där har du ditt bevis! God natt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in