2021-11-22, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast jag vet att jag har läst någonstans, att någon av mutationerna fäster bättre i receptorerna. Och att det är därför det krävs en mindre inandad mängd virus, för att man ska bli sjuk.
Säkert bara ännu e n av dessa otaliga coronamyter som pumpas i oss kontinuerligt. De som främst smittas och blir sjuka är de som är mottagliga och redan har problem i kroppen.
Citera
2021-11-22, 22:24
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Uppriktigt sagt sänker det bara trovärdigheten när alla, oavsett behov, ska prackas på vaccinet i tid och otid. Det verkar inte balanserat utan fanatiskt. Har noll förtroende för läkaridioter som beter sig så. Ett vaccinfanatiskt beteende som ingen vid sunda vätskor vill se hos en läkare. Det inger inget förtroende alls.

Jo, jag kan förstå en att en kärnfrisk 20 åring, som haft en SARS-COV2 infektion kan tycka att det är "fanatiskt" och onödigt att bli påprackad en vaccination.

Men nu är jag ingen läkare, men är övertygad om att hybridimmunitet i kombination med jämt fördelad vaccintäckning, är det enda som kan hejda/stoppa Delta-varianten av SARS-COV2.

Ingen här kan väl vilja få samma situation i Sverige som råder i många andra europeiska länder där fanatiska politiker leker "smittskyddsexperter" och orsakar lidande ovanpå det Covid-19 ställer till med. Lockdowner är nästan verkningslösa emot Delta-varianten av SARS-COV2, och skulle de "lyckas" så skjuter de bara problemet med smittspridning/svår sjukdom och död en bit framåt i tiden!
Senast redigerad av Ola Schubert 2021-11-22 kl. 22:28.
Citera
2021-11-22, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast råden om att hålla avstånd, stanna hemma om man var sjuk och tvätta händerna kom ju tidigt. De råden räcker långt, om alla följer dem.

Jo tjena. Nu har vi det + det hela vaccinet + massor av kunskap och erfarenhet, ääääääändå sprids tydligen smittan värre än någonsin. Men nice try.
Citera
2021-11-22, 22:55
Medlem
Och nu vänder snart Mexico upp igen … cirkeln sluts
Citera
2021-11-22, 22:59
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Haha, nyttig idiot. Du skulle fan gå på vad som helst.

Ingenting har du eller dina hantlangare i denna förlorade tråd lärt er. Ni sitter fortfarande och prisar vaccinet och hejar på vaccinering för små barn och påfyllnadsdoser. Ni kommer få skörda det ni sått i en perfekt värld. Nu funkar världen tyvärr inte så.

Ni kommer sitta på andra sidan av bordet om ett år eller två och posta massa negativa saker om vaccinet. För pro-vaccin har ni ALDRIG varit.

Förövrigt vill jag att du och övriga vaccinhetsare i den här tråden minns de över 15.000 som dött i det här landet.

De miljoner som genomgått infektion och har naturlig immunitet och nu är på väg att bli utfrysta och arbetslösa för de vägrar ta ett verkningslöst, experimentellt vaccin.

De är hjältarna. Det är ni som är problemet.

De är också tack vare dessa människor som vi nu har ett utbredd NATURLIG IMMUNITET. Men det tillskriver ni idioter vaccinet. Makalöst. Sanslöst.

De länder som klarade sig bäst får nu sota i efterhand. Vaccin kommer inte stoppa ett piss av det som sker i Bulgarien. Vaccin har inte stoppat något öht. Det är den naturliga immuniteten som gjort.

Nu kommer smått muterade varianter och infekterar igen, precis som influensa. Men justja, några snabba justeringar i labbet på vaccinet så har man "fullgott skydd" mot Covid-19 med det nya vaccinet.

Tomten finns också, glömde jag säga. Det borde du tro på för det är mer sannolikt än att det här vaccinet har någon verkan, förutom att fylla läkemedelsföretagens fickor.

Du har fått stora snurren.

Jag har aldrig tagit ställning för att ge vaccin till små barn, med undantag för barn i riskgrupper. Jag har inte förespråkat att ovaccinerade medborgare ska frysas ut. Jag har argumenterat emot vaccinpass, med undantag för några speciella sammanhang.

Du har rätt i att jag inte i första hand är pro-vaccin. Jag ser mig mer som anti-virus.

Ja, jag kan ägna en tanke åt dom 15000 invånare i Sverige som har stupat i jakten på immunitet genom infektion. Att vi nu har förhållandevis låg smittspridning i Sverige, är det för att vi har offrade dessa 15000 människor? Hur kommer det sig att Ungern nu har hög smittspridning, trots omfattande smittspridning som har dödat 33000 av Ungerns invånare?

Ja, tomten finns. Ja, det finns faktiskt flera olika sorters tomtar. Bland annat den sibiriska tomten.
Citera
2021-11-22, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia

Du har rätt i att jag inte i första hand är pro-vaccin. Jag ser mig mer som anti-virus.

Ja, jag kan ägna en tanke åt dom 15000 invånare i Sverige som har stupat i jakten på immunitet genom infektion. Att vi nu har förhållandevis låg smittspridning i Sverige, är det för att vi har offrade dessa 15000 människor? Hur kommer det sig att Ungern nu har hög smittspridning, trots omfattande smittspridning som har dödat 33000 av Ungerns invånare?

Problemet är inte främst viruset utan folkhälsan och sjukvården. Varje människa har ansvar för sin hälsa och sin kropp. En del ligger i generna och diverse otur men man måste inte proppa i sig mängder av onyttig mat och sitta stillasittande framför tv:n och datorn. Gör man det då kommer virusen bakterierna och svamparna m.m. och ställer till det.

Du talar om att vara anti virus men är du medveten om att du i din egen kropp kontinuerligt har runt 500 virus i kroppen hela tiden? Vart och ett av dessa virus har du väldigt många miljoner av. Men fakta är att många av dessa virus är bra för dig.

Sen det här med 15000 i Sverige som stupat av coronaviruset..Det stämmer helt enkelt inte!
Citera
2021-11-22, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Problemet är inte främst viruset utan folkhälsan och sjukvården. Varje människa har ansvar för sin hälsa och sin kropp. En del ligger i generna och diverse otur men man måste inte proppa i sig mängder av onyttig mat och sitta stillasittande framför tv:n och datorn. Gör man det då kommer virusen bakterierna och svamparna m.m. och ställer till det.

Du talar om att vara anti virus men är du medveten om att du i din egen kropp kontinuerligt har runt 500 virus i kroppen hela tiden? Vart och ett av dessa virus har du väldigt många miljoner av. Men fakta är att många av dessa virus är bra för dig.

Sen det här med 15000 i Sverige som stupat av coronaviruset..Det stämmer helt enkelt inte!

Nej, den där 15 000 börjar bli en sådan siffra som verkar bli sann ju mer man upprepar den. Ungefär som ”six million”…..
Citera
2021-11-22, 23:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Nej, den där 15 000 börjar bli en sådan siffra som verkar bli sann ju mer man upprepar den. Ungefär som ”six million”…..

Du menar alltså att folkhälsomyndigheten har fel som rapporterar den siffran? Då får du gärna ge oss korrekt siffra med källhänvisningar och fakta som stödjer det, varsågod!
Citera
2021-11-22, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Misstänker att du smittats av den ursprungliga varianten 2020 sen delta senast, så kanske inte så konstigt egentligen. Tänkte mer på antivaxxernas ständiga mantra om att naturlig immunitet är bäst, inget ont om dig.

Eller fakta från vetenskapen. 16 gånger bredare skydd, närmare bestämt. Blir inte mindre sant för att du kallar det ett mantra från ”antivaxxers”. Sen är det ju upp till var och en att avgöra om man tycker att det är bättre eller sämre med ett 16 gånger bredare skydd. Det duger hur som helst inte. För det går inte att mäta av våran lysnadsgrad efter immunitet efter infektion. Tyvärr! För detta kommer sabba det traditionellt höga förtroendet som svensken haft mot staten tack vare att den aldrig varit auktoritär i onödan. Inte bra för framtiden om det kommer något verkligt hotfullt.

/”Vaccinerad”
Citera
2021-11-22, 23:38
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Eller fakta från vetenskapen. 16 gånger bredare skydd, närmare bestämt. Blir inte mindre sant för att du kallar det ett mantra från ”antivaxxers”. Sen är det ju upp till var och en att avgöra om man tycker att det är bättre eller sämre med ett 16 gånger bredare skydd. Det duger hur som helst inte. För det går inte att mäta av våran lysnadsgrad efter immunitet efter infektion. Tyvärr! För detta kommer sabba det traditionellt höga förtroendet som svensken haft mot staten tack vare att den aldrig varit auktoritär i onödan. Inte bra för framtiden om det kommer något verkligt hotfullt.

/”Vaccinerad”

Absolut är det bra. Men hur bra är det att gå igenom infektionen om man råkar hamna på IVA med slangar i alla kroppsöppningar?
Citera
2021-11-22, 23:41
Medlem
Citat:
Du menar alltså att folkhälsomyndigheten har fel som rapporterar den siffran? Då får du gärna ge oss korrekt siffra med källhänvisningar och fakta som stödjer det, varsågod!

Man måste vara bra dum i huvudet om man tror att det var speciellt många levnadsår som gick till spillo som endast kan tillskrivas Covid-19. Endast autisterna i denna tråden tjatar om denna siffra. Jag förväntar mig att alla gråter lika högt nästa svåra influensa-år som drabbar oss. Chansen är dock att ni inte ens känner till den, då media skiter fullständigt i det. Eller de 100 000 årligen som dör av alkoholskador. Ni har ju noll proportioner, och har snöat in på detta i absurdum. Dessutom är en pandemi en uthållighets-sport. Ta och summera erat Covid-VM om 3-4 år.
Citera
2021-11-22, 23:44
Medlem
Citat:
Absolut är det bra. Men hur bra är det att gå igenom infektionen om man råkar hamna på IVA med slangar i alla kroppsöppningar?

Jag, skulle säga att det alltid är mindre önskvärt. Ovsett vilket, då ska du ha en osannolik otur om du hamnar där utanför rikgrupp. Ungefär i samma liga som att bli träffad av blixten. Men detta handlar ju inte om medicin och hälsa längre, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in