Citat:
Ursprungligen postat av
barkie
Haha, nyttig idiot. Du skulle fan gå på vad som helst.
Ingenting har du eller dina hantlangare i denna förlorade tråd lärt er. Ni sitter fortfarande och prisar vaccinet och hejar på vaccinering för små barn och påfyllnadsdoser. Ni kommer få skörda det ni sått i en perfekt värld. Nu funkar världen tyvärr inte så.
Ni kommer sitta på andra sidan av bordet om ett år eller två och posta massa negativa saker om vaccinet. För pro-vaccin har ni ALDRIG varit.
Förövrigt vill jag att du och övriga vaccinhetsare i den här tråden minns de över 15.000 som dött i det här landet.
De miljoner som genomgått infektion och har naturlig immunitet och nu är på väg att bli utfrysta och arbetslösa för de vägrar ta ett verkningslöst, experimentellt vaccin.
De är hjältarna. Det är ni som är problemet.
De är också tack vare dessa människor som vi nu har ett utbredd NATURLIG IMMUNITET. Men det tillskriver ni idioter vaccinet. Makalöst. Sanslöst.
De länder som klarade sig bäst får nu sota i efterhand. Vaccin kommer inte stoppa ett piss av det som sker i Bulgarien. Vaccin har inte stoppat något öht. Det är den naturliga immuniteten som gjort.
Nu kommer smått muterade varianter och infekterar igen, precis som influensa. Men justja, några snabba justeringar i labbet på vaccinet så har man "fullgott skydd" mot Covid-19 med det nya vaccinet.
Tomten finns också, glömde jag säga. Det borde du tro på för det är mer sannolikt än att det här vaccinet har någon verkan, förutom att fylla läkemedelsföretagens fickor.
Du har fått stora snurren.
Jag har aldrig tagit ställning för att ge vaccin till små barn, med undantag för barn i riskgrupper. Jag har inte förespråkat att ovaccinerade medborgare ska frysas ut. Jag har argumenterat emot vaccinpass, med undantag för några speciella sammanhang.
Du har rätt i att jag inte i första hand är pro-vaccin. Jag ser mig mer som anti-virus.
Ja, jag kan ägna en tanke åt dom 15000 invånare i Sverige som har stupat i jakten på immunitet genom infektion. Att vi nu har förhållandevis låg smittspridning i Sverige, är det för att vi har offrade dessa 15000 människor? Hur kommer det sig att Ungern nu har hög smittspridning, trots omfattande smittspridning som har dödat 33000 av Ungerns invånare?
Ja, tomten finns.
Ja, det finns faktiskt flera olika sorters tomtar. Bland annat den sibiriska tomten.