2021-11-22, 21:20
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Hur?

Ja, jag bor i Stockholm och du frågar som om jag har tillgång och kan välja hur mitt immunsystem fungerar.

Det är en liten del som åker på det flera gånger.

Oavsett hur du känner angående frågan.

Då hade Tegnell inte helt fel att munskydd inte alltid hjälper då alltså ? 🤔😉
Citera
2021-11-22, 21:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag tycker vi ska ha 2g som i de andra länderna, då får du också pass. Hur lyckas man dra på sig covid 2 gånger om man använder andningsskydd eller var det munskydd du använde? Hur jävla bra är den naturliga immuniteten om man åker på det gång på gång?

Absolut borde vi ha 2G. Vi skulle också kunna ha 2G+ på rena nöjesställen, som de hade i Bayern tills de stängde alla nöjesställen helt i går. D.v.s. man måste visa upp bevis på att man ANTINGEN är fullvaccinerad ELLER överlevare, och DESSUTOM ett negativt test som är högst 24 timmar gammalt. Då är man foolproof. Och det är frivilligt att gå på nöjesställen.
Citera
2021-11-22, 21:22
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Färre än 1%. Det är bäst.

Kan ju bli fler allteftersom tiden lider.

Editerad.
Mitt tangentbord verkar leva ett eget liv.
Senast redigerad av revodneb 2021-11-22 kl. 21:28.
Citera
2021-11-22, 21:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Absolut borde vi ha 2G. Vi skulle också kunna ha 2G+ på rena nöjesställen, som de hade i Bayern tills de stängde alla nöjesställen helt i går. D.v.s. man måste visa upp bevis på att man ANTINGEN är fullvaccinerad ELLER överlevare, och DESSUTOM ett negativt test som är högst 24 timmar gammalt. Då är man foolproof. Och det är frivilligt att gå på nöjesställen.

Absolut, bara det fungerar så. Varför stängde de om det fungerar?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av desiderius
Det finns inga belägg för att senare varianter är mer smittsamma än andra senare varianter. Endast mellan de allra första varianterna och från alpha varianten och framåt finns generellt lägre PCR värden i proverna (alltså högre mängd virus). Men det är fortfarande oklart om de faktist sprids snabbare. Det finns inga studier som gjorts specifikt för att mäta detta, utan det är ett antagande eftersom viruset förekommer i högre mängder i individer.

Fast jag vet att jag har läst någonstans, att någon av mutationerna fäster bättre i receptorerna. Och att det är därför det krävs en mindre inandad mängd virus, för att man ska bli sjuk.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Då hade Tegnell inte helt fel att munskydd inte alltid hjälper då alltså ? 🤔😉

Jag använde munskydd efter första infektionen när jag vart frisk igen, och sedan använde jag det under hela våren och sommaren. Sedan inte längre eftersom jag var immun under den tiden.

Ganska enkelt.
Citera
2021-11-22, 21:25
Medlem
Citat:

Det är frivilligt att arbeta oxå.
Eller att äta.
Citera
2021-11-22, 21:27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Absolut, bara det fungerar så. Varför stängde de om det fungerar?

För att smittan fortsätter att rusa i Bayern. Det beror på att Alpländerna är hot spots för vaccinskepsis. (Fanns en artikeln i Süddeutsche Zeitung om det idag, som jag gärna hade velat läsa, men den är bara för prenumeranter. Det är en religionsforskare som säger att det beror på BERGEN... att de har något gammalt primitivt religiöst tänk där.) Bara 60+ procent någonting är vaccinerade i Alperna och däromkring. Så nu stängde de ner en massa igen i Bayern, för att försöka bryta vågen. Nästa steg blir antagligen vaccinationstvång precis som i Österrike. Markus Söder, som är delstadspresident i Bayern, har velat ha det länge.
Citera
2021-11-22, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
81% ökade fallen i Frankrike senaste veckan jämfört med veckan innan.

Har makron tagit bort vaccinpassen och gått på semester?

Det är meningslöst att räkna procent. En ökning på 80% kan vara från 1 till 5 individer.

Samma med "det är högre än samma period förra året" som Sverige körde med i något sammanhang för att få öka restriktionerna. Tittade man på graferna så visade det sig att "toppen" 2021 var precis med någon halv % högre än botten 2020. Men lägre än nästan alla andra veckor sedan pandemin började.
Citera
2021-11-22, 21:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Det är frivilligt att arbeta oxå.
Eller att äta.

Det är ju det som det inte är, och det är därför man inte kan sätta lika höga krav för att få komma in på sin arbetsplats, på kollektivtrafiken som tar en dit, eller på mataffärer och take away-restauranger.
Citera
2021-11-22, 21:34
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
För att smittan fortsätter att rusa i Bayern. Det beror på att Alpländerna är hot spots för vaccinskepsis. (Fanns en artikeln i Süddeutsche Zeitung om det idag, som jag gärna hade velat läsa, men den är bara för prenumeranter. Det är en religionsforskare som säger att det beror på BERGEN... att de har något gammalt primitivt religiöst tänk där.) Bara 60+ procent någonting är vaccinerade i Alperna och däromkring. Så nu stängde de ner en massa igen i Bayern, för att försöka bryta vågen. Nästa steg blir antagligen vaccinationstvång precis som i Österrike. Markus Söder, som är delstadspresident i Bayern, har velat ha det länge.

Det blir bara värre och värre med vaccinskeptikerna, kanske lika bra att stänga ner internet? (ironi). Jag undrar hur de tänkt sig att de ska få till ett tvång, känns som det skulle bryta mot de mänskliga rättigheterna.
Citera
2021-11-22, 22:02
Medlem
Citat:
Överlevare? De absolut flesta överlever detta virus utan större problem. Det man ibland inte överlever är feldiagnosticeringar. felbehandlingar, felmedicineringar och respiratorvård! Sen är det rätt svårt att överleva folks och politikers alltmer stigande dumhet!
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-22 kl. 22:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in