Citat:
Det är ju detta som är så konstigt att det inte finns med i FUPen. Var är förhören med de som stod L och E nära. Och var är sms och meddelande listorna som bekräftar eller dementerar det L påstår ska finnas där i dem. E ringde ju en av hans barns mamma redan tidigare på kvällen och frågade om han fick sova där. Allt enligt förhörsledaren i ett av förhören med L. Oavsett vad som kommer fram om dom undersöker deras relation och de närmaste dem. Positivt eller negativt för någon av dem. Så borde det ju gå att få fram en bättre bild för rätten hur långt straff L ska få. Att hon döms för mord är ingen snack om saken. Men strafflängden tycker jag hur tingsrätten skrivet domen verkar vara väldigt dåligt underlag. Skulle ärligt talat inte bli förvånad om inget annat försvårande omständigheter för L kommer fram i HR så sänker de straffet till 16år istället. För det som kommer fram i förhören och vid själva förhöret när L ser filmen för första gången. Kan en vettig försvarsadvokat få bort att hon inte varit trovärdig. Finns nämligen studier på hur en kommer fram till hur det måste gått till vid ett grovt brott när man inte har en full minnesbild av vad som hände. Hon sitter och kommentera under filmuppspelningen ändå fram tills hon själv får se vad hon faktiskt gör. Finns det bevis i meddelanden mellan dom och det kommer fram försvårande omständigheter mot L. Eller att fler i deras närhet förhörs och det kommer fram där. Då kan hon bli dömd till livstid. Som det är nu är det väldigt tunnt förutom själva filmen då. Därför jag tycker att det är märkligt att inte mer har utretts. Kanske ligger det i slasken men det skulle förvåna mig mycket om de inte tagit med det isåfall.
Ja, jag håller helt med dig!