2021-11-22, 19:41
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerFlaggan
Det är ju detta som är så konstigt att det inte finns med i FUPen. Var är förhören med de som stod L och E nära. Och var är sms och meddelande listorna som bekräftar eller dementerar det L påstår ska finnas där i dem. E ringde ju en av hans barns mamma redan tidigare på kvällen och frågade om han fick sova där. Allt enligt förhörsledaren i ett av förhören med L. Oavsett vad som kommer fram om dom undersöker deras relation och de närmaste dem. Positivt eller negativt för någon av dem. Så borde det ju gå att få fram en bättre bild för rätten hur långt straff L ska få. Att hon döms för mord är ingen snack om saken. Men strafflängden tycker jag hur tingsrätten skrivet domen verkar vara väldigt dåligt underlag. Skulle ärligt talat inte bli förvånad om inget annat försvårande omständigheter för L kommer fram i HR så sänker de straffet till 16år istället. För det som kommer fram i förhören och vid själva förhöret när L ser filmen för första gången. Kan en vettig försvarsadvokat få bort att hon inte varit trovärdig. Finns nämligen studier på hur en kommer fram till hur det måste gått till vid ett grovt brott när man inte har en full minnesbild av vad som hände. Hon sitter och kommentera under filmuppspelningen ändå fram tills hon själv får se vad hon faktiskt gör. Finns det bevis i meddelanden mellan dom och det kommer fram försvårande omständigheter mot L. Eller att fler i deras närhet förhörs och det kommer fram där. Då kan hon bli dömd till livstid. Som det är nu är det väldigt tunnt förutom själva filmen då. Därför jag tycker att det är märkligt att inte mer har utretts. Kanske ligger det i slasken men det skulle förvåna mig mycket om de inte tagit med det isåfall.

Ja, jag håller helt med dig!
2021-11-22, 19:41
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Hon gick väl i personlig konkurs efter att hon sålt gården.
Alltså inte 2015, då det ändå hände så mycket annat ofattbart.
Det var det jag sa 😊
2021-11-22, 19:51
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det jag fetat:
Det här var intressant!
Och det var okänt för mig.
Däremot var det för mig väl känt att hennes bror inte tackade nej till "syra", dvs LSD.
Blev det klarlagt vilken/vilka drog/-er som var med i bilden när Lydia Barth blev inlagd och nedsövd?
Kan brorsan möjligen ha bjudit Lydia på en liten (eller rentav en alldeles för stor?) s k "tripp"?

Jag vill betona att jag aldrig ägnar mig åt att brännmärka substansmissbrukare bara så där, men det har varit konton här I tråden som stegrat sig när det förts fram påståenden om att Lydia Barth knarkat. Dessa Lydia-kramare har gissningsvis en så begränsad och snäv bild av vad som är en "knarkare", (nål, sked och tuss), så det gör dem opålitliga när de försöker leka sanningsvittnen.

Vill inte gå offT, men faktum är att det finns tillräckligt med signaler och tecken för att man medicinskt kan konstatera att Lydia Barth inte är [psykologiskt] "ren" när det gäller substanser.
Säger jag, helt utan att fördöma henne för det., nota bene!
Kommer du nu dragande med Lydias bror och syra igen! Du säger att andra fantiserar ihop en massa för att smutskasta Emil men du är ju helt otrolig med dina långsökta paralleller. Vad har hans eventuella missbruk för flera år sedan med denna händelse att göra? Är du någon slags sagofröken eller?
2021-11-22, 19:57
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Hon hade redan fått barn då och enligt dom "smeknamnet" hon hade där måste hon ha missbrukat friskt ..... Stackars barn!! 😥

Men så där härjas det runt på Komvux och Folkhögskolor. Läser man in gundskolekompetens som ca 25 åring så är alla i den klassen "loosers", även enligt dom själva, för att det inte är "fullt normalt" att läsa in/om grundskolan.

Jag tror inte att man ska lägga så stor vikt vid vad som försigick för mer än 10 år sedan, varken för L eller E.
2021-11-22, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Den nya kvinnan som dykt upp i tråden skrev ju själv att hon inte använder social media, sant eller inte vet man ju inte.

Det skrevs ju mycket tidigt i tråden att E och L gjorde allt det där på facebook för att reta (?) någon, kanske Es sista ex?

Sedan var det kanske bekvämt för E att L var en mycket bra "lektant" med barnen. Jag vet inte, jag bara spekulerar.

Det uppstår märkliga glipor i deras förhållande, det håller jag med om, och det är bl.a. därför jag tycker att fuppen är direkt undermålig.
Bättre att inte spekulera, eftersom det tenderar att bli trådsanningar
2021-11-22, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Kommer du nu dragande med Lydias bror och syra igen! Du säger att andra fantiserar ihop en massa för att smutskasta Emil men du är ju helt otrolig med dina långsökta paralleller. Vad har hans eventuella missbruk för flera år sedan med denna händelse att göra? Är du någon slags sagofröken eller?
Det är högst relevant, eftersom hon är en missbrukarperson
2021-11-22, 20:01
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Bättre att inte spekulera, eftersom det tenderar att bli trådsanningar

En sån verkar ju MA starta med kvinnan i mopedbilen, jag väntar fortfarande på svar om vart i FUP
hon påstår att hon och Emil skulle flytta ihop, när hon endast säjer att dom dejtat
2021-11-22, 20:04
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är högst relevant, eftersom hon är en missbrukarperson
Skojar du eller?? Att Lydias bror missbrukat förr? Vad har det med vad som hände att göra? Hon var ren på allt utom alkohol på provtagning!
2021-11-22, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Skojar du eller?? Att Lydias bror missbrukat förr? Vad har det med vad som hände att göra? Hon var ren på allt utom alkohol på provtagning!

Hennes bror har missbrukat i många år. Jagat barn med kniv när han varit påtänd.
2021-11-22, 20:16
Avslutad
Citat:
Hon gick väl i personlig konkurs efter att hon sålt gården.
Alltså inte 2015, då det ändå hände så mycket annat ofattbart.
Tack för rättelse, hon gick in i en ny relation och skilsmässan från Kimmo var 2016, det är mycket som sagt..
2021-11-22, 20:16
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Skolan består av många olika klasser och många olika kurser.

Ja, det fattar jag, men de som t o m måste läsa in grundskolekompetens brukar skämta sinsemellan om att de är loosers och varför.

Citat:
Det konstiga med det är, att hur i hela helsefyr skulle L klara av att vara lektant o nanny åt Es barn, när hon inte klarar av det med sina egna?

Men vadå inte klarar sina egna?

Vad jag förstår har hon tagit hand om sina 2 äldsta, gift sig med K, sedan alla 4 barn tills skilsmässa från K, och därefter delad vårdnad med K om deras 2 gemensamma, men att K (och hans styvbarn) tycker att de är som hans egna barn, så det verkar som att det varit typ delad vårdnad med K gällande alla 4 barnen.

Så jag förstår inte varför eller när hon inte skulle ha tagit hand om sina barn.
2021-11-22, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
En sån verkar ju MA starta med kvinnan i mopedbilen, jag väntar fortfarande på svar om vart i FUP
hon påstår att hon och Emil skulle flytta ihop, när hon endast säjer att dom dejtat
Mycket spekulationer, fast bara hennes är värda att lyssna på? Alla andra sprider lögner och snackar skit!?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in