2021-11-22, 15:45
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nej, jag jobbar inte inom vården eller är över 65 år. Vill verkligen inte bli smittad av viruset. Är osäker på om jag skulle överleva.

Ahh du tänker att du blir nummer 429 på dödslistan för män/pojkar/gossebarn, dom flesta i riskgrupp och ovaccinerade under 60 av någon/några miljoner smittade.

Nej du har rätt att "säker" kan ingen vara såklart men om du oroar dig för att avlida i covid som hyffsat frisk vaccinerad man under 60 så tycker jag nästan synd om dig.

Är du lika rädd för andra risker med samma odds?

Ps. Du kommer bli smittad alla kommer bli smittade det är bara att gilla läget.
Citera
2021-11-22, 15:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Ja det vore underbart om virusets felkorrigering har brakat ihop. Det har gått för långt ifrån sin ursprungliga form, blivit mer och mer smittsamt men samtidigt öppnar sig en fallucka och viruset blir då instabilt.

Men vi är inte där än, såg att de stängde en skola idag pga utbrott och att cementamötet blev ett superspridarevent. Vi får hålla i och hålla ut, även om det är trist.
Citera
2021-11-22, 15:55
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Då tycker jag att vi verkar för att slopa det allmänna vaccinationsprogrammet och låter alla få naturlig immunitet av MPR istället. För visst är det så att du inte bara har överlevt utan också har "utvecklat din personlighet" genom att genomgå infektionen? Det är väl den allmänna filosofin hos antroposofer och andra jon som har en övertro till kroppens egna immunförsvar.

"Vaccinera de som riskerar att råka illa ut. Inte är det jag, för jag dricker mitt maskros-te"

Poängen är att man på förhand inte vet på individnivå vem som ska råka illa ut av en infektion. Riskgrupperna vet man har större risk och därför prioriteras de att få först, och även booster. Men utanför riskgrupper så kommer en del också råka illa ut, proportionerligt fler än vad som råkar illa ut av vaccineringen i sig (risk-nytta). De kan inte bara dö, de belastar sjukvården i onödan vilket gör att de i riskgrupp som trots vaccin råkar illa ut drabbas.
Gör dig inte dummare än du är. Jag pratade om att pracka covidvaccin på de som redan haft det. Dessutom unga vuxna som inte utgör en riskgrupp. Varför uppmana alla att ta det fortast möjligt? Idioti.
Citera
2021-11-22, 15:59
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag lyckades inte, men tack.

https://archive.md/05u4z PM och via archivet, nu ska de fan funka !
Citera
2021-11-22, 16:03
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Ok, du editerade efter mitt förra svar så jag kommenterar editeringen också.
Nej eftersom med mässlingen har du ett bevisat livslångt skydd. Dessutom vaccinerar man numera innan någon får mässlingen varför det ofta är en icke-fråga.
Men varför ska då folk som nyligen haft covid ändå vaccinera sig fortast möjligt? Effekten av vaccinet riskerar ju försvinna innan effekten av den naturliga immuniteten gör det.

Men det är klart, läkare bryr sig väl inte om något annat än att kränga produkter från läkemedelsföretag de har aktier i.

I vilket fall som helst så sänker det förtroendet för läkarkåren. Varför inte ge vaccindoserna till riskgrupper i 3e världen istället? Varför ska vi vaccinera oss i onödan?
Citera
2021-11-22, 16:05
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Hahaha, faktum kvarstår - du bör förstå varför man är emot just det här och kanske inte mässlingvaccinet.

Men nu sker nya genombrott vilket är glädjande !!

”Det experimentella läkemedlet molnupiravir (Lagevrio) har på sistone beskrivits som ett möjligt genombrott i jakten på antiviral behandling mot sars-cov-2.

Behandlingen ges som en kapsel via munnen, vilket ses som en stor fördel.

Vid ett eventuellt godkännande kan molnupiravir bli det första orala antivirala läkemedlet för behandling vid covid-19 inom EU.”
Citera
2021-11-22, 16:08
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
https://archive.md/05u4z PM och via archivet, nu ska de fan funka !

Tack, nu har jag läst hela! Ja nu gäller det för Japanerna att hålla gränsen så de inte får in några nya varianter. Intressant att de även tittar på nya behandlingar utifrån det.
Citera
2021-11-22, 16:11
Medlem
Ok, så låt oss se här...

Covid sprider sig alltså mer nu i Europa enligt vänstermediernas krigsrubriker än i början av pandemin då INGEN var vaccinerad eller ens visste hur man skulle skydda sig. Samtidigt i Afrika där ytterst få är vaccinerade sprids smittan knappt alls och det verkar inte ens vara ett problem där överhuvudtaget.

Det låter nästan som att det är de vaccinerade som sprider smittan
Citera
2021-11-22, 16:19
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phony
Ok, så låt oss se här...

Covid sprider sig alltså mer nu i Europa enligt vänstermediernas krigsrubriker än i början av pandemin då INGEN var vaccinerad eller ens visste hur man skulle skydda sig. Samtidigt i Afrika där ytterst få är vaccinerade sprids smittan knappt alls och det verkar inte ens vara ett problem där överhuvudtaget.

Det låter nästan som att det är de vaccinerade som sprider smittan
Ja det har väl varit uppenbart ett tag att de sprider mer än ovaccinerade.
Vaccinet är bra för äldre och riskgrupper, punkt !
Citera
2021-11-22, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Ja det har väl varit uppenbart ett tag att de sprider mer än ovaccinerade.
Vaccinet är bra för äldre och riskgrupper, punkt !

Japp, så är det. Det här är ett ickeproblem för normalbefolkningen. Covid är ett problem endast för äldre och riskgrupper.
Citera
2021-11-22, 16:41
Medlem
Lite mer pre-vaccine nostalgi.

Från maj 2020, när experter fortfarande kunde saker. Vi visste redan då att varken vaccinet eller naturlig immunitet kommer skydda mot smitta.

Välkommen till idiocracy.
Michael Mina, an infectious diseases epidemiologist at Harvard’s T.H. Chan School of Public Health, thinks achieving sterilizing immunity with a vaccine will not be possible for Covid-19. Experience with human coronaviruses — and with multiple pathogens that cause colds — shows immunity that develops after infection with respiratory tract infections is not lifelong. In some cases, the duration is measured in months, not years.

“If [infection with] natural coronaviruses doesn’t do it, I don’t think that we should necessarily expect or have the anticipation that we’ll be able to get there with the vaccine,” said Mina, who is also associate medical director of clinical microbiology at Boston’s Brigham and Women’s Hospital.

Munster agreed trying to develop vaccines that confer sterilizing immunity would be a heavy lift with this coronavirus. “I think we really need to focus on what are the fastest achievable true public health goals of the vaccine, which is protecting the vulnerable people against pneumonia and protecting health care workers as well,” he said.

Earlier this week Moderna, the Cambridge, Mass.-based biotech, said eight people in a Phase 1 trial of its Covid-19 vaccine developed neutralizing antibodies to the virus.

Neutralizing antibodies should protect against severe Covid-19 disease, Kanta Subbarao, a vaccine expert who is director of the World Health Organization’s influenza collaborating center in Melbourne, Australia, recently wrote in a commentary in the journal Cell Host and Microbe.

But Subbarao told STAT she wouldn’t be surprised if neutralizing antibodies don’t protect against infection in the upper airways. Like Munster, she doesn’t think that’s reason not to pursue these vaccines.

“Converting this infection to a upper respiratory illness would be, I think, quite a lot better than where we are today,” said Subbarao, who worked on vaccines for SARS, a closely related coronavirus that caused an international outbreak in 2003.

Subbarao said setting public expectations of what these vaccines will be able to achieve is critical.
https://www.statnews.com/2020/05/22/the-world-needs-covid-19-vaccines-it-may-also-be-overestimating-their-power/
Senast redigerad av aw 2021-11-22 kl. 16:50.
Citera
2021-11-22, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Lite mer pre-vaccine nostalgi.

Från maj 2020, när experter fortfarande kunde saker. Vi visste redan då att vaccinet inte kommer skydda mot smitta. Vi visste redan då att naturlig immunitet skyddar inte mot smitta.

Välkommen till idiocracy.
Michael Mina, an infectious diseases epidemiologist at Harvard’s T.H. Chan School of Public Health, thinks achieving sterilizing immunity with a vaccine will not be possible for Covid-19. Experience with human coronaviruses — and with multiple pathogens that cause colds — shows immunity that develops after infection with respiratory tract infections is not lifelong. In some cases, the duration is measured in months, not years.

“If [infection with] natural coronaviruses doesn’t do it, I don’t think that we should necessarily expect or have the anticipation that we’ll be able to get there with the vaccine,” said Mina, who is also associate medical director of clinical microbiology at Boston’s Brigham and Women’s Hospital.

Munster agreed trying to develop vaccines that confer sterilizing immunity would be a heavy lift with this coronavirus. “I think we really need to focus on what are the fastest achievable true public health goals of the vaccine, which is protecting the vulnerable people against pneumonia and protecting health care workers as well,” he said.

Earlier this week Moderna, the Cambridge, Mass.-based biotech, said eight people in a Phase 1 trial of its Covid-19 vaccine developed neutralizing antibodies to the virus.

Neutralizing antibodies should protect against severe Covid-19 disease, Kanta Subbarao, a vaccine expert who is director of the World Health Organization’s influenza collaborating center in Melbourne, Australia, recently wrote in a commentary in the journal Cell Host and Microbe.

But Subbarao told STAT she wouldn’t be surprised if neutralizing antibodies don’t protect against infection in the upper airways. Like Munster, she doesn’t think that’s reason not to pursue these vaccines.

“Converting this infection to a upper respiratory illness would be, I think, quite a lot better than where we are today,” said Subbarao, who worked on vaccines for SARS, a closely related coronavirus that caused an international outbreak in 2003.

Subbarao said setting public expectations of what these vaccines will be able to achieve is critical.
https://www.statnews.com/2020/05/22/the-world-needs-covid-19-vaccines-it-may-also-be-overestimating-their-power/

Nej!

Så länge vaccinet inte har negativ dödlighet, ger ett livslångt 100% skydd mot smitta och har testats i 5-6 år så kommer vissa envist påstå att det är ett experiment-vaccin som har nödgodkänts och som dessutom inte fungerar ÖVERHUVUDTAGET!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in