2021-11-22, 00:29
Avslutad
Det är ett skämt vilken medieexponering detta får i förhållande till det här, den verkligt stora skandalen:

Ghislaine Maxwell Child Sexual Abuse Case Opens with Little Attention from the Media
Maxwell was the groomer for Jeffrey Epstein who died in jail in what appeared to be murder but was labeled a suicide. Together they pushed underage girls onto celebrities and political figures for years.
2021-11-22, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Men "well regulated" då? Det är ju detaljen man alltid ignorerar.
Engelska, liksom andra språk, har genomgått betydelseskiftningar över tid. När 2A skrevs så syftade inte "well regulated" på att det skulle handla om någon kontroll från överheten. Tvärtom. "Well regulated" betydde välförsedd och väl tränad (med sina vapen). Alltså motsatsen till vad många idag tolkar texten som. Om man inte har kunskap om ordens historiska denotationer så blir det lätt att man tänker fel.
2021-11-22, 14:45
Medlem
Citat:
En hjälte för att han sköt folk i självförsvar? Jag tycker det är urvattna begreppet hjälte lite väl mycket.

En hjälte för mig är någon som gör något bra för andra.

Vem vet hur många barn han har räddat från rosenbaums vidriga händer.
2021-11-22, 15:31
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Vem vet hur många barn han har räddat från rosenbaums vidriga händer.

Tja, han var ju hemlös, jag misstänker att det var svårt för honom att komma i kontakt med så mycket barn längre.

Problemet med det här argumentet är ju dock att det förutsätter att Kyle sköt honom för att han var en pedofil, vilket Kyle förstås inte hade någon aning om. Det är inte på något vis relevant för fallet, precis som det inte är relevant att Kyle slog den där tjejen (däremot är den relevant om man vill kalla honom för "hjälte").

Rosenbaum var för övrigt 5'4'', vilket förklarar hans märkliga aggressiva beteende, man ser ju hur han är störig mot en massa folk och de bara håller undan honom eftersom han inte var ett hot mot en vuxen person.

EDIT: Om något är hjältemodigt så är det väl att han stöder BLM. Jag tror det kommer bli svårt att smälta för de som kallat honom hjälte.
Senast redigerad av Sir Dwain 2021-11-22 kl. 15:42.
2021-11-22, 16:46
Medlem
Citat:
Tja, han var ju hemlös, jag misstänker att det var svårt för honom att komma i kontakt med så mycket barn längre.
Även som hemlös kan han exempelvis våldta ett barn i en park. Precis innan han blev skjuten misslyckades han förresten med att spränga en bensinstation.

Citat:
Problemet med det här argumentet är ju dock att det förutsätter att Kyle sköt honom för att han var en pedofil, vilket Kyle förstås inte hade någon aning om. Det är inte på något vis relevant för fallet, precis som det inte är relevant att Kyle slog den där tjejen (däremot är den relevant om man vill kalla honom för "hjälte").
Nej Kyle visste inte något om honom när han sköt honom i självförsvar. Det gör däremot vi och att kalla honom ofarlig är ett tecken på grav mentalsjukdom. Jag förstår att släktband är ett nödvändigt ont för vänsterpack men att Kyle en gång slog till en tjej som precis överfallit hans syster bör ni lämna därhän, det är bara för patetiskt att ens ta upp.

Citat:
Rosenbaum var för övrigt 5'4'', vilket förklarar hans märkliga aggressiva beteende, man ser ju hur han är störig mot en massa folk och de bara håller undan honom eftersom han inte var ett hot mot en vuxen person.
Han var beväpnad och psykiskt sjuk och försökte spränga en bensinmack innan han attackerade Kyle. Att kalla honom ofarlig är... jag saknar faktiskt ord.

Citat:
EDIT: Om något är hjältemodigt så är det väl att han stöder BLM. Jag tror det kommer bli svårt att smälta för de som kallat honom hjälte.
Det krävs inget mod alls att stödja BLM. De är etablissemangets nyttiga idioter och har makten på sin sida. Om en bra ung människa ändå gör det är det ett tecken på naivitet och att man gått på medias hjärntvätt. Kan hända den bästa, särskilt innan hjärnan är fullt utvecklad. Vuxna ser dem för vad de är: vår tids bolsjeviker.
2021-11-22, 18:05
Medlem
Citat:
En hjälte för att han sköt folk i självförsvar? Jag tycker det är urvattna begreppet hjälte lite väl mycket.

En hjälte för mig är någon som gör något bra för andra.
Läser du ens vad andra skriver till dig? Han du svarade skrev "Han är inte en hjälte för att han sköt avskyvärda personer utan just för att han gjorde allt rätt.

När civila framgångsrikt försvar sig emot brottslingar som olagligt angriper denne, genom att göra precis allting exakt rätt, under en mycket pressad situation, så är det mycket riktigt något som gör denne till en hjälte enligt ordets faktiska bemärkelse. Han börjar få utmärkelser nu för sitt hjältemod läste jag, fler kommer det bli.

Kyle's ålder spelar dessutom in, han är bara 17år men visade ändå ett sådant enormt lugn under självförsvaret. När det hela dessutom föregås av att han sanerar klotter och smuts från samhället och släcker bränder som terrorister tänt för att försöka sätta eld på byggnader, i det här fallet en bensinmack, så är det tveklöst en hjälte i ordets sanna bemärkelse.

Att visa samhället att man ska stå upp för sina lagliga rättigheter och försvara sig emot brottslingar är att göra något bra för andra, det sänder ett mycket viktigt budskap till alla brottslingar, att man ska passa sig för att vara en brottsling och angripa oskyldiga civila.

Att det var riktigt psykiskt sjuka vänsterbrottslingar som städades bort visste inte Kyle innan(han visste bara att dom var brottslingar), det blev mest en välkommen bonus.
2021-11-22, 20:28
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Gick bra eller?

Trodde faktiskt han skulle åka dit för vapenbrott. Men så är det.
2021-11-22, 21:40
Medlem
36-årige Joseph Rosenbaum, som uttalade dödshot mot Kyle Rittenhouse och sedan jagade tonåringen och försökte ta hans vapen ifrån honom, efter det att Rittenhouse hjälpt till att släcka en eld i en container nära en bensinstation, dejtade tydligen ensamstående mödrar i enda syfte att få tillgång till deras prepubertala söner så att han kunde våldta dem analt.

Andra våldsmannen som försökte mörda Rittenhouse, Anthony Huber, hade som hobby att misshandla och strypa kvinnor. Dömd brottsling.

Maurice Freeland, den svarta mannen som hoppsparkade Rittenhouse när han låg ner på marken, har också ett belastat brottsregister.

Liksom givetvis Gaige Grosskreutz som riktade ett vapen (han inte var tillåten att bära) mot Rittenhouses huvud.

You can't make this shit up.

Rittenhouse, som befann sig i Kenosha för att hjälpa folk och tvätta grafitti, ger ett oerhört sympatiskt intryck i intervjuer. I intervjun med Tucker Carlson utrycker han till och med naiva sympatier med BLM. Han har sagt att han vill utbilda sig till sjuksköterska, et cetera. Ger överlag intryck av en hypersnäll svärmorsdröm.

Jämför Rittenhouse med det vidriga och absolut kriminella slöddret som attackerade honom på Kenoshas gator. Det absoluta bottenskrapet av smuts.

Joshua Ziminski, med ansiktstatueringar, som avfyrade ett skott bakom Kyle när han försökte fly från pedofilen Rosenbaum.

Det här är vänsterns kriminella drogmissbrukande fotsoldater som de önskar släppa lös på våra gator för att härja och bränna ner våra städer, utan att vi ska tillåtas stå upp mot mobben. Inte ens när de attackerar och försöker mörda våra barn.
2021-11-22, 22:25
Avslutad
Citat:
Det är för att du lever i en fantasivärld där precis allt handlar om ”för eller emot” Trump. Det är helt oväsentligt om han hyser BLM-sympatier eller ej, han städade undan en barnknullare från gatubilden och därmed är han en tvättäkta hjälte. Du kan dessutom behålla den döda kvinnomisshandlaren i dricks.

Det borde dessutom göra det lite lättare för dig att återfå nattsömnen. En laglydig BLM-supporter skjuter tre kriminella BLM-supporters, det borde inte vara så svårt att välja vilken sida av historien man vill befinna sig på.

Inte ens för dig, trots din TDS.
2021-11-22, 23:05
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:

Kyle är i sitt agerande en hjälte. Han agerade mer moget än vad många vuxna och vapenvana män hade gjort i en liknande situation. Han ska ha all cred och beröm för det, men det förändrar ju inte att han fortfarande är en ung individ och att han har naiva uppfattningar om BLM och liknande är inget jag tänker döma honom för. Det är vad man kan förvänta sig av många i hans ålder.

När han inser att BLM är en del av en kommunistisk och kulturmarxistisk offensiv kommer Kyle tvingas välja mellan det och individuell frihet. Jag tvivlar att han frivilligt kommer lämna ifrån sig vapnet och rätten att uttrycka sig. Går det inte så långt så är det jättebra. Det kan ju bara ske om globalisterna misslyckas och offensiven rinner ut i sanden.
2021-11-22, 23:09
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Det är för att du lever i en fantasivärld där precis allt handlar om ”för eller emot” Trump. Det är helt oväsentligt om han hyser BLM-sympatier eller ej, han städade undan en barnknullare från gatubilden och därmed är han en tvättäkta hjälte. Du kan dessutom behålla den döda kvinnomisshandlaren i dricks.

Det borde dessutom göra det lite lättare för dig att återfå nattsömnen. En laglydig BLM-supporter skjuter tre kriminella BLM-supporters, det borde inte vara så svårt att välja vilken sida av historien man vill befinna sig på.

Inte ens för dig, trots din TDS.

Tiden då saker handlade om Trump är förbi. Du kan släppa det. Han är säkert väldigt tacksam för din insats.
2021-11-23, 13:40
Avslutad
Citat:
Tiden då saker handlade om Trump är förbi. Du kan släppa det. Han är säkert väldigt tacksam för din insats.
Alla dina resonemang utmynnar ur anti-Trumphinken, det är helt uppenbart att du är emot Rittenhouse av den orsaken. Du går även ner på alla fyra och slickar upp allt Biden snyter ur sig för att han är Trumps motståndare, inte för att han gör något bra. Du kan helt enkelt inte se några problem hos någon så länge du kan anta att denne är emot Trump, så vem försöker du lura? För dig kommer allt att alltid handla om Orange Man Bad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in